Японският производител обяви, че ще продължи програмата си в MotoGP, но само с един заводски подготвен мотоциклет.
В началото на годината Kawasaki излезе с официално съобщение, че напуска MotoGP заради финансовата криза, но ръководството на компанията преразгледа позицията си и прецени, че може да остане в шампионата и да предостави на Марко Меландри заводска машина.„След серия от конструктивни разговори между Kawasaki, Dorna и други заинтересовани страни бе взето решение за сформиране на нов отбор с един представител за сезон 2009 в MotoGP шампионата“, се казва в официалното изявление на компанията. „Отборът ще използва мотоциклети на Kawasaki и нужните материали за поддръжка. Kawasaki прие този нов подход от една страна заради нуждата от ограничаване на инвестиции и от друга – заради необходимостта от конструктивно решение, което да задоволи всички засегнати страни.“
Компанията Dorna, която е организатор на шампионата, търсеше усилено начин да запази Kawasaki на стартовата решетка. Един от възможните варианти беше водещият тим в категорията на 250 кубиковите – Aspar, да поеме останалият без заводската подкрепа отбор. Кармело Еспелета, шефът на Dorna, дори не изключи възможността да се стигне до съд, тъй като договорът на японския производител изтичаше едва през 2011 година. Вероятно това е една от причините Kawasaki да промени първоначалното си решение.
Бившият състезател на Ducati Марко Меландри ще кара за японския тим през новия сезон.