Сделката ще бъде финансирана с 600 млн. долара заем от ЕИБ.
Американската компания General Motors и консорциумът, воден от Koenigsegg Automotive, потвърдиха официално, че са подписали меморандум за разбирателство за продажбата на Saab. Шведската компания за луксозни автомобили е третата марка, от която GM успя да се отърве в рамките на последните две седмици (след Hummer и Saturn). В напреднала фаза са и преговорите за Opel.
Според комюникето на GM сделката с Koenigsegg трябва да се осъществи в третата четвърт на годината и ще бъде финансирана със заем на стойност 600 млн. щ. долара от Европейската инвестиционна банка, гарантиран от шведското правителство.
Точната цена на сделката обаче не се съобщава. "Това е още една значителна стъпка към преоткриването на GM и на нейните европейски операции", коментира шефът на GM Europe Карл-Питър Форстър. "Предложеното споразумение ще ни позволи да използваме максимално потенциала на марката чрез нова продуктова линия с отчетливо шведски характер", заяви главният изпълнителен директор на Saab Ян Оке-Йонсон.
Arthur Morgan
Коментарът на Koeningsegg за ферари и бугати е ОК. Грешката е моя. Истината е, че Koenigsegg май смятат само Бугати за свои конкуренти, все пак Ферари продават стотици автомобили, т.е доста по-малко ексклузивни са :). А на Коко мога да цитирам по памет казаното от Бард Екер: " SAAB имат 600 инжинера. Ние правим най-бързият сериен автомобил в света ( CCXR)с екип от 10 инжинера". Идеята, както аз я схващам е, че не е важно колко си голям, а "трябва и акъл!!"
Коко
Всичко това е прекрасно, обаче Koenigsegg е компания, която продава по 18 автомобила годишно. А Saab, за да започне да печели, трябва да продава над 150 000. Ще видим
Koeningsegg
Не знаех, че правим конкуренти на Bentlee. Бих казал, че се доближават повече до феррари и бугати.
Arthur Morgan
Не знам дали почитателите могат вече да разберат колко хубава е тази новина. SAAB отдавна имаха нужда да излязат от сянката на GM. Откакто ги купиха американците нищо добро не им се случи, последните превърнаха един прекрасен продункт в ширпотреба. А Koenigsegg са просто уникални - фирма от 40 човека начело с Von Koeningsegg разработват автомобили по-добри от Bentlee - зад които знаем е цялата "мощ" на WV. Това което пропускат в инфото е, че зад всичко стои Bard Eker с групата си Eker Group - собственик на 50 % от Koenigsegg и дизайнер на автомобилите им. Ако някой може да направи SAAB отново вдъхновяващи с дизайна си автомобили това е Bard Eker.
Адолф Грубер
Дано Saab успеят, Koenigsegg е серйозна компания, надявам се да им върнат старата спортна слава и малко от страия дизайн има коли като Saab, Carrara 911 и Mercedes-Benc G-wagen който изглеждат страхотно и след 30 години. Saab е икона в автомобилостроенето, съгласен съм че се отърваха от GM.
9-3
Не третата марка, от която успя да се отърве GM a: ТРЕТАТА МАРКА КОЯТО E УСПЯЛА ДА СЕ Е ОТЪРВЕ ОТ GM...!!! Aлилуйя..!!!