Suzuki Motor Corporation обяви официално днес, че се оттегля от Световния рали шампионат поради тежката икономическа ситуация в автомобилната индустрия.
От японската компания прогнозират, че затрудненията в сектора ще продължат по-дълго от очакваното и че единственият изход при така създалата се ситуация е ресурсите да бъдат ориентирани към основния бизнес, в това число екологично ориентираните технологии и новите по-ефективни двигатели. Ето защо само година след официалния си дебют във WRC Suzuki напуска надпреварата.
Компанията ще продължи да поддържа клиентите, които се състезават с автомобили на марката в J-WRC, както и Swift Cup шампионатите в Европа, базирани на Swift S1600.
С официалното съобщение за оттеглянето на Suzuki от шампионата отпада и хипотезата, че японската компания работи по развитието на SX4 S2000.
Suzuki е вторият голям производител, който се оттегля от световен шампионат на ФИА през последните десет дни, след като на 5 декември Honda обяви, че напуска Формула 1.
Suzuki стартира рали програмата си в джуниър шампионата на ФИА през 2002 година със Suzuki Ignis S1600. Още на следващия сезон компанията атакува с четири автомобила поддържащите серии на WRC и открива европейското си подразделение в Унгария. Година по-късно Пер-Гунар Андерсон печели титлата с Ignis Super 1600. За да натрупа опит във всяко едно състезание в календара на Световния рали шампионат, Suzuki участва с пълна програма през сезон 2005. Във Финландия дебютира и Swift S1600, но въпреки усилията на Гай Уилкс, Дани Сордо печели джуниър шампионата.
През февруари 2006 г. компанията официално оповести намеренията си да се включи във WRC надпреварата с автомобил клас А8, базиран на серийния SX4. Отборът е локализиран в Париж, където започва подготовката на Suzuki SX4 WRC. Междувременно японската компания продължава с успешното си представяне в джуниър шампионата и Пер Гунар Андерсон печели титлата в края на сезон 2007, а Урмо Аава завършва на втора позиция. Развойната дейност на SX4 WRC е във финалната си фаза и автомобилът дебютира на рали „Корсика 2007“. Въпреки множеството технически проблеми ръководството на отбора е доволно от представянето на колата, която отново е по скоростните отсечки месец по-късно в Уелс.
Дебютният сезон 2008 за Suzuki не започва обещаващо. Заводските пилоти Тони Гардемайстер и Пер-Гунар Андерсон имат сериозни проблеми с надеждността на SX4 WRC и рядко достигат до финала, а още по-рядко завършват в зоната на точките. По време на лятната пауза компанията ревизира драстично автомобила и резултатите не закъсняват. В последните две състезания за сезона и двамата пилоти намериха място в челната седмица. Показателен факт за прогреса на отбора е, че през втората половина на годината Гардемайстер и Андерсон са спечелили 24 точки срещу десет през първата.