Toyota ще си съперничи с Audi и Peugeot в „Льо Ман“ догодина, но не с дизелов, а с хибриден прототип.
Информацията, че японският гигант, концентрирал се през последното десетилетие върху хибридните технологии, ще се включи в маратонските шампионати, циркулира от доста време насам в мрежата, но едва днес дойде официалното потвърждение. Шасито ще се произвежда в бившата база на отбора на Toyota във Формула 1 в Кьолн, а силовият тракт ще идва директно от Toyota Motor Corporation.
В момента японците работят активно по подготовката на прототипа, чиято първа версия трябва да бъде завършена в края на годината. Интензивната тестова програма ще започне в началото на следващата. На този етап Toyota все още не е обявила конкретната си програма, но със сигурност ще стартира в „24-те часа на Льо Ман“ и в определни стартове от новосформирания Световен ендуранс шампионат.
„Toyota Motor Corporation е участвала и преди в „Льо Ман“, но хибридната технология ни поставя пред едно напълно ново предизвикателство“, коментира Тадаши Ямашина, бившият тим-шеф на отбора на Toyota във Формула 1 и председател на TMG.
„Искаме да напишем нова страница в историята на „24-те часа на Льо Ман“, както и на Световния ендуранс шампионат на ФИА благодарение на тази алтернативна технология. Същевременно целта ни е да се възползваме от опита, който несъмнено ще натрупаме в моторния спорт, за да развиваме нашата серийна продукция.“
Toyota се включи в тазгодишния „Льо Ман“, но като доставчик на двигатели за частния тим на Rebellion. Най-запомнящото уччастие на японците със заводски тим в маратонската надпревара е с прототипа GT-One в края на 90-те.