Новите инсталации в нефтопреработващото предприятие са много по-гъвкави и могат да обработят цялото добито в Румъния количество суров петрол. Освен това е увеличен делът на дизелово гориво.
OMV Petrom SA Букурещ завърши модернизацията на своята рафинерия Petrobrazi в югоизточния регион на Румъния, в близост до Плоещ. Работата свързана с модернизацията на рафинерията извършена основно по време на две планирани спирания на работата в периода 2010-2014 година е на обща стойност от 600 милиона евро, съобщи списание oil and gas journal. В резултата от това преработвателното предприятие Petrobrazi вече има капацитет да преработва цялото количество добит в Румъния нефт. Това е възможно въпреки парадоксалния факт че като цяло капацитетът на рафинерията е намален от досегашните 4,5 милиона тона на година до 4,2 милиона тона. За сметка на това обаче е повишена значително преработвателната ефективност и общото количество на крайните продукти. Така компанията може по-добре да отговори на потребностите на пазара.
В рамките на процеса на модернизация значително е увеличен капацитетът за производство на дизелово гориво (от 900 000 през 2009 година на 1,5 милиона тона на година сега). Този факт разрешава един все по-нарастващ проблем за рафинерията. В миналото когато рафинерията е проектирана, потреблението на бензин значително е надвишавало това на дизелово гориво. В последните години обаче все повече нараства нуждата от дизел. Сега рафинерията може да осигури много по-голямо количество от него и – изключително важно – да бъде много по-гъвкава съобразно нуждите на румънския пазар. Очаква се модернизацията на производството да доведе до значително намаляване и на потреблението на енергия – с поне 25 процента по-малко от това през 2009 година.
Усъвършенстването на рафинерията Petrobrazi включва модернизация, разширяване и замяна на множество инсталации включително тези за хидрообработка на дизелово гориво, флуиден каталитичен крекинг, коксуване, вакуумна дистилация, газова десулфатизация и извличане на сяра, завода за водород и всички резервоари за гориво.
Увеличаването на производството на дизелово гориво е тенденция и в Европа, въпреки увеличаването на популярността на даунсайзинг бензиновите двигатели. Същевременно с това мерките за обработка на отработилите газове на дизеловите двигатели поставят все по-високи изисквания към качеството на дизеловото гориво по отношение например на наличието на сяра и цетановото число.