Кабриолетът със сгъваем покрив минава в серийно производство
Opel планира да разшири гамата на модела от малкия клас Adam и по информация на auto motor und sport възнамерява да пусне на пазара открита версия с мек сгъваем покрив.
Подобна версия с визия Crossover бе показана по време на автомобилното изложение в Женева през март 2013 г. Ние от auto motor und sport вече имахме възможността да се насладим на прототипа.
Съгласно подадената информация, съвсем наскоро предстои да бъде взето решението за серийно производство. Сгъваемият мек покрив позволява да се отвори с помощта на електричество. Възможно е Opel да произвежда версията на кабриото Adam в кросоувър стила на женевската разработка, а именно с подчертани арки на калниците, централно разположени ауспуси, мигачи с формата на бумеранг и 18-цолови джанти.
Моделите Opel трябва да бъдат достъпни за всеки джоб
Карл Томас Нойман, Изпълнителен Директор на Opel, не пожела да вземе отношение пред auto motor und sport относно новите версии на Adam. Той обаче подчерта, че с новите модерни и достъпни автомобили Opel желае да си възвърне загубения пазарен дял. „Ние искаме да произвеждаме автомобили Opel, които обикновените хора могат да си позволят да закупят", каза Нойман.
Същото важи и за електрическите автомобили. Със скъпия над 40 000 евро автомобил Ampera, Opel научи „много за поведението на нашите клиенти по време на пътуване", каза Нойман. "При следващото поколение трябва да намалим разходите. За целта всички производители на електрически автомобили трябва да увеличат бройките си така, че цените на отделните компоненти да паднат."
Освен това Opel иска да се справи с темата електроника и нови комуникационни технологии. "Мрежата в самия автомобил е на лице, сега следва свързването с външния свят и смартфона. В Adam вече започнахме с това, да докараме Apps в колата. С това се отваря един изцяло нов свят на комуникация." Нойман вижда в бъдеще минимални възможности за развитие при технологията на задвижване на четирите колела. "В бъдеще ще срещаме все по-малко автомобили със задвижване на четирите колела. При строгите ограничения за вредните емисии всеки грам CO2 е от значение", заяви Изпълнителният директор на Opel.
Важно е също така палитрата двигатели да се модернизира до 2016 година. "По отношение на двигателите ние се развиваме много интензивно. До 2016 г. възнамеряваме да заменим 80 процента от всички агрегати с по-модерни и по-икономични такива."