Цените стартират от 28 465 лева за добре оборудван ADAM JAM
Opel е в разгара на най-голямата двигателна офанзива в своята история: в периода от 2014 до 2018 година ще бъдат представени 17 нови двигателя. Сред тях е и авангардният 1,0-литров трицилиндров бензинов агрегат, който разполага с турбопълнене и има фини маниери, осигуряващи му чиста, балансирана и тиха работа. Този двигател с директно впръскване прави своя дебют в Opel ADAM и ADAM ROCKS в комбинация с новоразработената, шестстепенна механична трансмисия и поставя нови стандарти по отношение на баланса и хармоничността на работата на трицилиндров мотор. Той е не само икономичен и опазващ околната среда, но и функционира с копринена мекота с характеристики по отношение на шума и вибрациите, превъзхождащи много четирицилиндрови двигатели.
Този агрегат в „джобен формат“ се предлага в две разновидности с мощност съответно 66 кВт/90 к.с. и 85 кВт/115 к.с. И двата осигуряват високо ниво на въртящ момент от 170 Нм още от 1,800 об./мин и широко плато на кривата на характеристиката му. Това позволява по-добро ускорение при ниски обороти от по-големите двигатели с подобно ниво на мощност, но при значително по-нисък разход на гориво и емисии на CO2.
В сравнение с актуалния 1.4-литров двигател с атмосферно пълнене (74 кВт/100 к.с.), новият двигател на ADAM 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo предлага и значително подобрена пътна динамика. Това е изключително осезаемо при ускоряване от 80 до 120 км/ч, особено важен скоростен диапазон при изпреварване. Версията с 90 к.с. на 1,0 турбо го покрива за 13.2 секунди, докато тази със 115 к.с. се нуждае за целта от 10.9 секунди.
Независимо от огнения си темперамент, 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo изразходва едва 4,2 л (90 к.с.) и 4,9 литра (115 к.с.) гориво на 100 км в комбиниран цикъл. Рекуперирането на енергията при спиране и гумите с намалено съпротивление на търкаляне (15 и 16-цолови за ADAM) имат допълнителен принос за намаляването на разхода на гориво. Емисиите на този нов трицилиндров агрегат вече покриват нивата на бъдещия стандарт Euro 6.
Динамичните характеристики на новия ADAM ROCKS с 1,0 турбо агрегат са съпоставими с тези на стандартния ADAM: максималната скорост е съответно 180 км/ч (90 к.с.) и 196 км/ч (115 к.с.) докато ускорението от нула до 100 км/ч отнема едва 11,9 и 9,9 секунди респективно. Въпреки по-големия си с 15 мм пътен просвет и по-широките арки на калниците, комбинираният разход на гориво на ADAM ROCKS е съвсем малко по-висок от този на ADAM и е съответно 4.5 и 5,1 л/100 км – при версията със 115 к.с. това се изразява с четирипроцентно увеличение.
Високотехнологичните решения при двигателя включват впръскване на горивото под високо налягане, свръхкомпактна система за принудително пълнене, безстепенна промяна на фазите на газоразпределение и конструкция от леки алуминиеви сплави с интегрирани в цилиндровата глава изпускателни колектори. Сред множеството мерки за намаляване на шума са оптимизиран в акустично отношение цилиндров блок, монтиран в картера балансиращ вал, който е специфично решение за трицилиндровите двигатели, структурна изолация на системата за впръскване на горивото и коляновия вал, както и вътрешно назъбени вериги и облицовки на двигателя създадени с цел потискане на шума.
Цените на новия 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo започват от 28 465 лева за версията с 90 к.с. на ADAM JAM. Вариантът със 115 к.с. е с около 585 лева по-скъп. Разликата е абсолютно същата при новия модел с приключенска визия ADAM ROCKS, който има цена от 35 185 лева (90 к.с.) или 35 775 лева (115 к.с.). Той се предлага с по-висок пътен просвет и елементи придаващи офроуд излъчване в допълнение към кожения волан, климатичната система, 17-цоловите алуминиеви колела, CD-радиото със седем високоговорителя, USB входа и оборудването за hands-free разговори, както и електрически сгъващия се импрегниран текстилен покрив Swing Top – всичките като част от стандартното оборудване.