Opel публикува официалните технически характеристики и фотографии на своя нов представител в мини сегмента. Първоначално ADAM ще разполага с три бензинови двигателя, най-мощният от които със 100 к.с.
С дължината си от почти 3,7 метра (1.72 м ширина) пъргавият малък автомобил с три врати се вписва перфектно в градската среда. Купето му предлага място за четирима души, които ще се радват на вдъхновените от по-големи и луксозни модели атмосфера и простор, необичайни за този клас.
Първоначално Opel ADAM ще се задвижва от три ефективни бензинови мотора (1.2 л 51 кВт/70 к.с., 1.4 л 64 кВт/87 к.с. и 1.4 л 74 кВт/100 к.с.), съчетани с петстепенна механична трансмисия. Всеки един от тях ще се предлагат с технологичен пакет ecoFLEX, който включва системата старт/стоп. По-късно в ADAM ще направи своята премиера и ново поколение малък бензинов мотор, който ще разполага с директно впръскване на гориво и принудително пълнене с турбокомпресор. Този нов двигател ще се комбинира и с ново поколение шестстепенна механична трансмисия.
ADAM въвежда напълно нов подход по отношение на нивата на оборудване. Използването на познатата градираща система е заменена с възможност клиентите да избират измежду три различни „характера” на оборудване или „светове на настроението” с високо ниво на индивидуализация: ADAM JAM, ADAM GLAM и ADAM SLAM. Тези три характера поставят основите на практически неограничен потенциал за персонализация с широк избор от екстериорни цветове, три цвята на покрива, различни интериорни решения, декори и разнообразни облицовки на тавана, включително версия с вградени в тавана LED светлини и други дизайнерски елементи, вдъхновени от премиум моделите.
ADAM е първият автомобил оборудван с новата авангардна инфоразвлекателна система на Opel, която може да бъде свързана директно със смартфона и надграждана със серия от апликации. Инженерите от Opel същевременно са помислили не само за притежателите на iPhone, но и за тези, които разчитат на устройства, базирани на Android. Седеминчовият дисплей, Bluetooth и USB интерфейса улесняват максимално комуникацията между човек и машина.
В ADAM се въвеждат множество технологични решения характерни за по-горните сегменти. Моделът предлага за първи път в А-сегмента новото поколение на асистента за паркиране (Advanced Park Assist, APA II), като тя е съчетана със системата за предупреждение при наличие на автомобил в мъртвата зона (Side Blind Spot Alert, SBSA). Друга, използвана за първи път в мини класа система, е подгряването на волана.
Окачването на ADAM е типично за класа. В предната част са използвани Макферсън елементи и отделна подрама, а отзад малкият градски автомобил е оборудван със съставна торсионна греда. Размерите на колелата варират от 15 до 18 цола, като версиите със 17 и 18-цолови джанти стандартно се предлагат със спортна ходова част и по-директно кормилно управление.
Електрическото кормилно упрваление на ADAM предлага и режим на работа CITY, който увеличава степента на асистенция при ниски скорости на движение, което е полезно най-вече при паркиране. Електронната стабилизираща система ESP от последно поколение също се предлага като стандартно оборудване за всички версии на ADAM и включва множество подфункции като асистент при потегляне по наклон (Hill Start Assist).
Изцяло новият Opel ADAM ще се предлага на клиентите след официалната си премиера на Автомобилното изложение в Париж ( 29 септември – 14 октомври, 2012). Първите коли ще са при дилърите през януари 2013 година.