Opel Ampera премина един от най-важните моменти от развитието си в петък на 23 април, когато първият предпроизводствен автомобил Ampera моделна година 2012 напусна поточната линия в завода на GM в Уорън, Мичиган.
В рамките на следващите няколко месеца ще бъдат подготвени още предпроизводствени автомобили, които ще бъдат използвани за тестове и утвърждаване на целевия производствен дизайн, както и за разработване на окончателния софтуер и системи за управление. Европейските и американските инженери ще се фокусират и върху фините настройки и оптимизацията на общото динамично поведение на автомобила. Някои от предпроизводствените Ampera ще имат много краткотраен живот, защото ще бъдат използвани в тестове за безопасност и структурна цялост.
“Ние се движим с голяма точност към целта – редовното производство на Ampera за европейския пазар в края на следващата година”, коментира Андрю Фара, главен инженер на Ampera. “Очаква ни още много работа по модела, но това, че ще имаме възможността да шофираме Opel Ampera извън предпроизводствената ни линия, е огромно постижение за работните екипи тук и в Европа.”
Електромобилът с удължен автономен пробег Opel Ampera изминава до 60 км изцяло на електричество. При нужда от по-голям пробег (до 500 км) литиево-йонната акумулаторна батерия се зарежда от генератор, задвижван от двигател с вътрешно горене. Батерията на Ampera може да се зарежда и посредством зарядно устройство на борда на автомобила, което се включва към стандартно домакинско електрическо захранване.
По план продажбите на Ampera трябва да започнат в края на 2011 година.
анонимен
Не казват обаче ,че ще струва една торба пари ,което обезмисля цялата икономия от електрозадвижването.
анонимен
Honda Acord ;)