Opel Antara ще се сдобие с фейслифт, който ще се появи на пазара още в края на тази година. Силовият тракт ще бъде изцяло обновен.
Най-ярките промени в програмата за обновление на Antara в средата на жизнения цикъл на модела засягат силовия тракт. Изцяло преработената гама от двигатели, съответстващи без изключение на екологичната норма Euro 5, предлага подобрени динамични характеристики и значително намален разход на гориво и нива на емисиите. Двете предлагани за модела трансмисии – шестстепенни механична и автоматична – също са подложени на интензивна модификация с изцяло нови разработки за подобряване на ефективността и динамичните показатели.
Последното попълнение в гамата от двигатели е новоразработеният турбодизелов агрегат 2.2 CDTI, който ще се предлага в два варианта в зависимост от мощността. Версията със 120 кВт/163 к.с. предоставя с 36 к.с. повече от своя предшественик, а вариантът със 135 кВт/184 к.с. е с 34 к.с. по-мощен от предходния мотор.
Opel Antara 2.2 CDTI с мощност 163 к.с. може да се поръча както с предно, така и с двойно предаване, като от желанието и финансовите възможности на клиента зависи дали моделът ще бъде оборудван с механична или автоматична шестстепенна трансмисия. Версията със 184 к.с. също предлага автоматичен и механичен вариант на трансмисията и се оборудва серийно със система за задвижване на четирите колела.
Повече мощност предлага и гамата от бензинови двигатели. 2.4-литровата четирицилиндрова версия вече разполага със 125 кВт/170 к.с., което е с 30 к.с. повече от досегашните възможности на агрегата. Предното или двойно предаване, както и на механичната или автоматична трансмисия изцяло зависят от избора на клиента.
Всички варианти бензинови двигатели се отличават с променливо управление на разпределителните валове на всмукателните и изпускателните клапани, с което се постигат по-добри стойности на въртящия момент и динамичните характеристики при едновременно намаляване на консумацията на гориво и нивата на емисиите. Активната модернизирана ходова част е естествено допълнение към новия Antara, предлагащо динамично поведение на пътя и отличен комфорт на пътуване.
Корекциите по каросерията на Antara засягат новата радиаторна решетка, фаровете за мъгла и модифицираните задни светлини. 19-цолови алуминиеви колела попадат в списъка от опции.
Динамичното излъчване на салона се дължи на новата централна конзола с допълнителни възможности за съхранение на предмети, качествените материали на тапицериите и облицовките и допълнената гама от цветове на тапицериите и външните лакови покрития. Подобрената графика на контролните уреди и ефективното вътрешно осветление подчертават допълнително престижната атмосфера.
Специалистите на Opel са повишили значително възможностите на Antara и по отношение на безопасността и комфорта. Към тези области се числят серийната електрическа ръчна спирачка и системата Hill Assist за по-лесно потегляне по наклон. Благодарение на всички изброени промени, пазарният сегмент на компактните SUV-автомобили вече може да се похвали с ново силно попълнение.
rudarski
Интересно ми е дали 2.2 литровия дизелов двигател е собствена разработка на Opel или се взима от друг производител. Той би представлявал интересна опция за други модели и специално за Insignia...Повечето производители разполагат с подобна, по-мощна версия дизелов двигател за моделите си в клас D, докато Opel бяха поизоставили тази опция (2.2 DTI).