Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Antara: По-добре късно, отколкото никога

07.02.2007 13:02

Късно, но все пак преди конкурентите от Ford и VW, Opel пусна в продажба компактен SUV , замислен като морален наследник на Frontera. Тест на Antara 3.2 V6 във върховото изпълнение Cosmo.

С дължината си от 4,58 метра, Opel Antara превъзхожда конкурентите си от калибъра на  Honda CR-V или Toyota RAV4. Което обаче все още не означава, че моделът е транспортно чудо: в нормално състояние багажникът побира 370 литра, а при сгъване на задните седалки вместимостта му се увеличава до 1420 литра – сравнително скромни показатели за такъв тип автомобил. Товароподемността се равнява на едва 439 килограма.

Напречно монтираният под предния капак шестцилиндров двигател също не предизвиква въодушевление, поне не и под капака на тежката каросерия на Antara. Той е час от богатия арсенал на GM и за съжаление няма почти нищо общо с модерния 2,8-литров мотор, който се монтира в модели като Vectra например. Впечатляващи изглеждат единствено плавната му и тиха работа. С мощност 227 к. с. при високите 6600 оборота в минута и  максимален въртящ момент от 297 Нм при 3200 об./мин обаче, той сериозно изостава зад модерните си  V6-противници, които все по-често разболагат с над 250 к. с. и 300 Нм.  

Висок разход, неоправдано твърдо окачване

Средният разход на Antara в теста се движеше около 14 литра на 100 километра – висока стойност дори за такъв автомобил. Поради морално остарялата автоматична трансмисия с пет степени, впечатлението от задвижването е мудно и тромаво, V6-вариантът за съжаление не се предлага с механична предавателна кутия. Наличието на ръчна трансмисия би било по-добрият вариант, защото лошият синхрон между автоматика и задвижващия агрегат води кара двигателят да изглежда по-маломощен, отколкото е в действителност.

В изпълнението Cosmo с гуми 235/55 R 18 окачването се оказва прекомерно твърдо, но специално в завой напълно изненадващо показва своите „комфортни” страни и каросерията се накланя силно. Което не означава, че Antara се представя зле при спортен стил на шофиране – автомобилът остава лесен за овладяване, а кормилната уредба работи извънредно леко, но достатъчно прецизно. SUV-моделът на Opel остава неутрален дори в граничен режим, а стабилизирането му е лесно. При нужда системата  ESP се намесва грубо, но ефективно.

Трудно е да се каже, че с Antara Opel са създали най-добрия представител на своя сегмент, но автомобилът има своя солиден набор от положителни качества и със сигурност ще допадне на мнозина.

Коментари
comments powered by Disqus