Предлаганата вече и с технология старт/стоп версия на Astra 1.3 CDTI ecoFLEX добавя още по-висока ефективност в гамата на наскоро представения от марката Opel компактен модел.
Версията хечбек с 5 врати и автоматична система старт/стоп снижава емисиите на CO2 от 109 на едва 104 г/км и намалява средния разход на гориво от 4.1 на 3.9 литра за 100 километра пробег. Благодарение на тази технология, която съчетава множество подобрения от механично и аеродинамично естество, клиентите на модела могат да изпитат реална полза от допълнителните данъчни облекчения в много европейски държави. Цените на новата Astra 1.3 ecoFLEX с автоматична система старт/стоп в Германия започват от 19 780 евро.
Astra ecoFLEX се задвижва от икономичния, многоклапанов турбодизелов двигател 1.3 CDTI с максимална мощност 70 кВт/95 к.с. Агрегатът предлага комфортен за водача максимален въртящ момент 190 Нм в диапазона между 1750 и 3250 об/мин, а сред използваните в него модерни технологии са системата за директно многократно впръскване на горивото common rail с работно налягане 1 600 бара и турбокомпресорът с променлива геометрия. При този задвижващ агрегат е използван и новия електронен управляващ модул E59, а оптимизираната система за рециркулация на отработилите газове вече разполага с водно охлаждане с цел допълнително снижаване на вредните емисии. Освен всичко това двигателят е оборудван серийно и с филтър за твърди частици. С цел постигане на отлична икономия на гориво при модела Astra 1.3 CDTI ecoFLEX е използвана петстепенна механична предавателна кутия.
Докато версията хечбек с 5 врати на 1.3 CDTI ecoFLEX се предлага както със, така и без автоматична старт/стоп система, новият комби-модел Sports Tourer ще бъде неизменно оборудван с нея. Средният разход на гориво при него е 4.1 л/100 км при количество на емисиите на CO2 от 109 г/км.
Всички Astra 1.3 CDTI ecoFLEX разполагат с подобрени аеродинамични показатели, постигнати с използване на активна аеродинамична щора на предната решетка, която се отваря, за да осигури необходимия въздушен поток към двигателя при ниска скорост на движение и автоматично се затваря при повишаване на скоростта, за да подобри аеродинамичната обтекаемост на предната част на каросерията. Taзи активна система е допълнена от прецизна аеродинамична конфигурация на дъното на каросерията.
С цел да се намали разхода на гориво е добавен и индикатор в главния блок контролни прибори на арматурното табло, който напомня на водача да премине на по-висока предавка винаги, когато това е възможно. Tози индикатор се предлага при всички версии на Astra, оборудвани с механична предавателна кутия.
Льо Клерк
Именно
Анонимен
Подобни икономий,могат да се реализират и с далеч по-голям двигател.За пример икономичния вариянт на BMW 320d.Един британец беше дал разход от 3,7 на 100 при ок.90,100 средна (без включен климатик) В същото време колата е с 163 коня и хич не е спъната,ако знаеш как да я караш с оглед на по-дългите горни предавки.Конкретно този двигател (1,3CDTI)се е доказал като супер флегматичен в далеч по-леки купета.Не стига това ,ами в повечето случай харчи повече от двигател с същата мошност ,но с по-голям обем (и съответно повечко Nm)
Льо Клерк
1400кг.
асд
колко тежи твоята кола?
Льо Клерк
На 100% съгласен с Z19DT. После и аз съм със 100 коня мотор още 1,9 турбо дизел и правя по 4,5 на 100 при каране до 100км/ч. Смесен разход до 5,5 ама няма и толкова и то при надуване до 140-150км/ч. Искам да кажа, че не разбирам с какво тоя мотор е иновативен. Признавам - превъзхожда ме само с изгорелите газове.
асд
Именно заради теглото разходър е доста добър а и мисля че въртящият момент който предоставя е достатъчен за всекидневието.
jon lok
tova e dvigatel na FPT-FIAT toi pri FIAT i Suzuki se izpolzva pri malkite modeli, a FIAT kakto i VW napraviha 1.6d s 90 konia,a v momenta FPT e pod pricela na IVECO OT DAIMLER BENZ,A FERRARI I ALFA ROMEO NA VW i to samo zaradi tazi tehnologia,a GOLF6 E S 80 KONIA.kak tezi kupeta shte se dvijat s tezi slabi dvigateli?ami otgovora e bavno,a razhoda shte zavisi i ot tova:kakvo gorivo ti sipvat,kak karash,kak e obstanovkata i mnogo dr.prichini.
Z19DT
Честно казано имам една сериозна резерва към този модел - високото му тегло! Пробвах Astra J 1.7 в двете му версии - 110 и 125 кс. И двете версии са доста спънати и тромави! Направо не ми се мисли за 1.3 с 95 кс. Въпреки малко по-ниското тегло, вероятно това ще е модификация за мно-о-о-о-го спокойни натури, коите не бързат за никъде....Мисля, че Опел трябва сериозно да се заемат с оптимизиране на теглото на актуалния си модел в компактния клас, в противен случай ще загубят някои от сегашните си фенове....