Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Astra BiTurbo: Назаем от Insignia

02.08.2012 16:00 1
1
2571893890

Opel Astra ще получи нов двулитров дизелов мотор, който генерира 195 к.с. и 400 Нм благодарение на двата си турбокомпресора. Това е най-мощната дизелова спецификация на компактния модел.

Astra BiTurbo, която ще се предлага в три версии на каросерията - хечбек с пет врати, купе GTC и комби Sports Tourer, достига максимална скорост от 226 км/ч. Това автоматично я прави най-бързата дизелова Astra създавана някога (при Sports Tourer тази стойност е съответно 222 км/ч, а при GTC 223 км/ч).  

Тази динамика обаче е комбинирана и с отлична ефективност. Благодарение на серийния старт/стоп Astra BiTurbo GTC изразходва едва 4.9 л/100 км (Sports Tourer и версията с пет врати – 5.1 л/100 км). Емисиите за GTC са съответно 129 г/км (134 г/км за хечбек и комби версията).

Версиите с новия дизелов двигател на Astra могат да бъдат поръчвани от началото на есента и ще са на разположение в продажбените центрове в края на тази година.  

Каскадното пълнене на Astra BiTurbo

В зависимост от режима на работа и респективно натоварването на четирицилиндровия BiTurbo дизелов двигател на Astra, двата турбокомпресора с различни размери работят отделно или съвместно. Малкият агрегат се задейства още при ниски оборотни режими. Това дава възможност за незабавна реакция при подаване на газ и елиминирането на т.нар. „турбодупка”. Още при 1250 об./мин водачът може да разчита на въртящ момент от 320 Нм, които са 80% от максималния въртящ момент. Той от своя страна е наличен в интервала от 1750 до 2500 об./мин.  

В режимите на средни обороти двата турбокомпресора работят съвместно, като по-големият предварително сгъстява свежия въздух преди той да бъде досгъстен от по-малкия. Специален байпасен клапан контролира непрекъснато количеството на насочените към по-големия турбокомпресор газове. В резултат от това водачът продължава да се наслаждава на равномерно ускорение. При високи оборотни режими (от около 3,000 об./мин) цялото количество газове се насочва директно към големия турбокомпресор, запазвайки изобилие от мощност при високи обороти.

При ниски оборотни режими един специален допълнителен междинен охладител, свързан директно с малкия турбокомпресор, има за цел да осигури на сгъстеният от него въздух по-къса директна връзка към горивната камера. При междинни оборти по-големият турбокомпресор се заема все по-активно с работата, като сгъстеният от него въздух се охлажда в друг по-голям охладител.  

Тъй като конфигурацията в двигателния отсек на Astra не е като тази на Insignia, инженерите са подходили по нов начин, като вътрешно са разделили охлаждащият въздуха модул на малък и голям междинен охладител. По този начин, в своята същност, това технологично решение е различно от използваното при Insignia BiTurbo, където двата отделни охладителя се намират на различни места. Освен това и двата междинни охладителя на двигателя на Astra BiTurbo са от типа въздух-въздух за разлика от Insignia, при която малкият е с водно охлаждане.  

Спортен дизайн с изострени линии

Версиите с пет врати Sports Tourer и GTC, оборудвани с дизеловя BiTurbo, са получили още по-изострени черти и с повече агресивност, които варират в зависимост от вида на каросерията и са адаптирани към всеки специфичен модел.  Предницата на BiTurbo версиите на Astra (GTC, Sports Tourer и с пет врати) изразява по-динамичната и агресивна природа на автомобила. Горната част на решетката Astra GTC има подобен на досегашния силует, но винаги е в цвета на автомобила, а при версиите с пет врати и Sports Tourer BiTurbo в решетката е разположен напречно нов елемент с форма на крило. Долната част също е получила по-спортни щрихи: зоната, в която централният отвор преминава към външните отвори, е оформена като перка на акула. Цялата остъклена част на хечбек модела и Sports Tourer е получила рамка в хром, докато в случая на GTC Biturbo долната зона е в черно. И трите варианта са с по две изпускателни тръби, които допълват характерния облик на модифицираната задна част.

В интериора на BiTurbo версиите на Astra тъканите или кожата на цветовата комбинация JetBlack се комбинират с нюанси Magic Red по ръба на седалките. Шевовете в Magic red в седалките, вложките на вратите и ръкохватката на лоста за превключване на предавките добавят още една нотка спортен дух. Сред останалите характерни елементи в интериора Astra BiTurbo са новият волан с плоска долна част и специалните подови стелки с червени кантове. 

Коментари

Георги
Имах удоволствието да направя тест драйв на тази кола ..наистина е УАУ..

comments powered by Disqus