Opel публикува официалните технически характеристики и фоторафии на Astra GTC. Премиерата на спортния модел е насрочена за автосалона във Франкфурт тази есен, а поръчките стартират днес, като базовата цена е 21 750 евро.
GTC е поредното попълнение в семейството на Astra, чиято четвърта генерация дебютира през 2009 година. Тя е базирана на прототипа GTC Paris, който се появи на френския автосалон миналата есен и споделя аналогичен дизайн с някои минимални разлики като, например, опростената конфигурация на дифузора и отсъствието на двата трапецовидни накрайника на изпускателната система при серийния модел. Спойлерът на предната броня също не е толкова ярко изразен. Що се отнася до сравнението със стандартната версия на Astra, то единствените общи елементи според Opel са корпусите на страничните огледала антената.
Междуосието на Astra GTC е нараснало с 10 мм спрямо класическия хечбек с пет врати и вече достига 2695 мм. Следата също е увеличена с 40 мм за предната ос (1584 мм) и с 30 мм за задната (1588 мм), а клиренсът е намален с 10 мм. Като цяло корекциите по шасито са сериозни, защото класическата конфигурация с McPherson окачване отпред е заменена с HiPerStrut, заимствана от InsigniaOPC. Тя използва същите точки за закрепване на носачите към предницата като стандартното окачване, но е с намален ъгъл при главината и скъсена дължина на осите, което oптимизира сцеплението с пътната настилка и подобрява завиването.
Промени при задното окачване няма и то запазва торсионната греда с интелигентно разположено допълнително централно звено с напречни елементи, познато като „Watt’s link” или лостова система на Уат. Като опция се предлага адаптивната система за контрол на шасито FlexRide, която предлага има режима на работа - Standard, Tour или Sport.
Първоначално Astra GTC ще може да се поръча с четири двигателя, но до премиерата във Франкфурт гамата ще бъде разширена. През 2012 г. се очаква и появата на OPC версия. Преди това клиентите ще трябва да се задоволят с един дизел и три бензинови мотора. Двулитровият CDTI разполага със 165 к.с. и 380 Нм и е комбиниран стандартно с шестстепенна механична скоростна кутия и старт/стоп. С негова помощ спорният хечбек изпълнява класическия спринт за 8,9 секунди и достига максимална скорост от 210 км/ч, а същевременно средният разход гравитира около 4,9 литра за 100 километра пробег, а емисиите CO2 са 129 г/км.
Най-мощният двигател в гамата ще бъде 1,6-литровият бензинов с принудително пълнене, който генерира 180 к.с. И той е комбиниран с шестстепенна механична скоростна кутия, с чиято помощ Opel отчита максималната скорост от 220 км/ч. 1,4-литровият му аналог пък се предлага в две версии – със 120 и със 140 к.с.
Според официалното съобщение на Opel новата Astra GTC не само че осигурява достатъчно място за петима пътници, въпреки че споделя дизайна на класическите купета, но и гарантира отлична функционалност. Багажното отделение, например, има обем от 370 до 1235 литра при свален заден ред седалки, което е с 200 литра повече от „конкуренцията”. Нивата на оборудване са две.
Поръчките за Astra GTC започват още днес. Цената за новия модел варира от 21 750 евро за Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo и достига 27 855 евро за Astra GTC Sport 2.0 CDTI.
Анонимен
Екстра!