Opel разкри някои подробности за шасито на новата Astra OPC, която ще се появи на пазара това лято.
Ходовата част на Astra OPC, която е оборудвана с амортисьори на ZF Sachs, включва няколко компонента, които подобряват динамичните качества на автомобила. Това са разновидностите на MacPherson елементите наречени HiPerStruts в предното окачване, мехатронната система FlexRide, механичният самоблокиращ диференциал и спирачките Brembo. Възможностите на окачването се подчертават от 19-цоловите колела, предлагани стандартно с гуми с размер 245/40 ZR.
Предният мост на Astra OPC е оборудван с диференциал с механична дискова блокировка. Когато едно от предните колела загуби сцепление, два набора от дискове започват да работят като съединители, свързвайки директно касетата на диференциала с полуосите. Блокиращият ефект (с максимално ниво от 50 процента) зависи от скосяването в механизма за притискане на дисковете. Той определя силата, с която се осъществява този процес, която от своя страна зависи и от въртящия момент. Колкото по-остър е този ъгъл, толкова по-чувствителна е системата.
При Astra OPC е подбран ъгъл от 45 градуса при ускоряване. В случай на намаляване на скоростта, тоест когато се прилага спирачно усилие или се отпуска педалът за газта, дисковете се отделят един от друг, за да може системата ABS да работи върху предните колела.
Мехатронната ходова част FlexRide дава възможност на водача да избира между три различни режима на работа, като всеки от тях предлага уникално и специфично изживяване при спортно шофиране. Режимът Standard е мултифункционална настройка, осигуряваща и комфорт във всекидневието. Дори и при него обаче Astra OPC предлага стабилно поведение в завои, отличава се с директно управление и минимално накланяне на каросерията.
Само с натискането на един бутон се активира режимът Sport, който втвърдява окачването, подобрява допълнително стабилността чрез намаляване на страничното накланяне и прави управлението още по-директно. OPC отива още една крачка по-напред - кормилното управление става по-директно дори от това при Sport, реакциите на дроселовата клапа при подаването на газ са по-спонтанни, а настройките на ходовата част са насочени към постигане на максимална динамика. Същевременно контролните уреди на арматурното табло се осветяват в червено, за да индикират активирания OPC режим.
Подсистемата за контрол на накланянето в надлъжна посока адаптира действието на амортисьорите, давайки гаранция за бърза реакция и осигуряване на контакт на гумите с пътя дори при преминаване през неравности при висока скорост. Междувременно друга подсистема следи за ограничаване на страничното накланяне на автомобила с цел да подобри на неговата стабилност в завой.
Пружините на OPC са и с 30% по-твърди от тези на турбо версията със 180 к.с., а клиренсът е намален с 10 мм. Същевременно втулките на задното окачване са по-твърди от стандартното.
Както ходовата част FlexRide, така и системата за контрол на стабилността ESP също се предлага с три различни режима на работа. В стандартно зададените настройки се осигурява максимално ниво на безопасност при ситуациите от всекидневното шофиране без водачът да губи контрол над автомобила.
В режима Competitive (състезателен) се измества диапазонът на действие на автоматичните системи за безопасност. Въпреки това, когато автомобилът се намира в гранична ситуация, те се активират с пълната си сила и прилагат целево спирачно усилие към определени колела. В режим ESP-off (изключена система за стабилност), който се активира когато бутонът на ESP се задържи натиснат за повече от пет секунди, системата ESP се деактивира напълно.