Съчетавайки превъзходния немски инженеринг, плавния скулптурен дизайн и достъпните иновативни технологии, новият Opel Astra е олицетворение на философията, която бързо превърна Insignia в най-продавания автомобил в Европа от средния сегмент.
Новият компактен модел на немската компания ще чества своята премиера на 17 септември на Международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт. Opel Astra ще бъде представен във версия хечбек с пет врати.
Четвъртото поколение на Astra внася множество елементи на комфорт и безопасност в компактния клас, които се появиха за първи път в средния сегмент благодарение на Insignia. С Astra ще се предлагат изключителни технологии, като напълно новата „мехатронна” ходова част, най-модерната система на предните светлини, камерата за разпознаване на пътните знаци и технологията на седалките с най-добрите ергономични характеристики.
Новата Astra, която е с дължина 4,42 метра, предлага по-голямо пространство и комфорт за пътниците както на предната, така и на задната седалка, благодарение на по-дългото си със 71 мм междуосие. За да бъде постигната максимална ефективност на издължената и с плавни форми каросерия, тя е проектирана в тясно сътрудничество между дизайнерите и специалистите по аеродинамика, които са тествали автомобила в продължение на 600 часа във въздушния тунел.
Елегантните пропорции на автомобила му придават стабилен и устремен силует, дължащ се на стръмно издигащата се линия на предния прозорец и плавната дъга на задната част на купето, придаваща по-вълнуващо усещане от това на традиционната форма на хечбек моделите.
“Въведените с Insignia дизайнерски теми, като „крилата” и „острието”, са получили свежа интерпретация в новата Astra, защото е много съществено всеки модел на Opel да притежава собствена индивидуалност,” отбеляза Марк Адамс, вицепрезидент по дизайна в General Motors Europe. “Ето защо всяка от задните светлини е с по два криловидни елемента, а динамичният релеф „острие” от двете страни на автомобила е обърнат така, че оптически се свързва със задната линия на покрива и третата странична колона.”
Същите елементи на крило и острие са използвани и в интериора, създавайки хармонична връзка между екстериора и вътрешния дизайн на автомобила. Специално внимание е обърнато и върху добавянето на множество гъвкави решения за съхранение на предмети.
Разработена в Рюселсхайм Opel Astra се отличава и с напълно нова ходова част. По-дългото междуосие на модела в комбинация с по-голямата следа и новата конструкция на задния мост постигат още по-добра стабилност и динамика без никакъв компромис с комфорта при движение. Ходовата част на Opel Astra е решена като „мехатронна” система, която интегрира напълно механичните функции с електронните системи за управление.
Както при Insignia, новият модел може да бъде оборудван с интелигентната електронна система на Opel FlexRide, която е рядко явление в този сегмент. Тя предлага на водача избор между три различни режима на шофиране – стандартен, Sport и Tour, като в същото време се адаптира автоматично и постоянно към промените в стила на шофиране и скоростта на завиване.
Гамата от двигатели е с акцент върху динамичната ефективност и се състои от осем агрегата, отговарящи на стандарта Euro 5. Освен тези с най-ниска мощност, всички останали двигатели са съчетани с шестстепенни предавателни кутии. С новата Astra ще дебютира и новата автоматична трансмисия с функцията Active Select.
Турбодизеловата линия CDTI включва четири common-rail двигателя с работен обем от 1.3 до 2.0 литра и максимална мощност съответно от 70 кВт/95 к. с. до 118 кВт/160 к. с.. Всички те са снабдени с филтър за твърди частици. Разбира се, част от двигателната програма ще бъде и версията ecoFLEX, която ще се отличава с особено ниски емисии на CO2 и разход на гориво.
Четирите бензинови двигателя с работен обем 1.4 и 1.6 литра ще имат мощностен диапазон от 74 кВт/100 к. с. до 132 кВт/180 к. с.. Новият 1.4 Turbo двигател с принудително пълнене и максимална мощност 103 кВт/140 к. с. ще замести настоящия атмосферен 1.8-литров агрегат. 1.4 Turbo генерира 14% по-висок въртящ момент и в същото време поддържа осезателно нисък разход на гориво.
Благодарение дългата традиция на марката в компактния клас, който Opel основава през 1936 с модела Olympia Kadett, Astra постоянно заема първата тройка в списъка на най-продаваните компактни автомобили в Европа, при това в сегмента, който държи 27% от целия пазар на автомобили. Продажбите на Astra съставляват една трета от всички продажби на Opel/Vauxhall или средно около 500 000 автомобила на година.
+++++
СТРАШНА
assa
Браво много е готина най-големия конкурент на Голф 6 се появи!Прекрасен автомобил!
Краси
Неможеш да кажеш на черното бяло:) .Браво на опел за прекрасния автомобил
BAT_J
Автомобилът е прекрасен. От снимките си личи, че дизайнът е на ниво. Техниката също звучи обещаващо. Поне от това което чета ми се струва, че скоро ще имам нов лидер в компактния клас. Жалко, че бъдещето на марката е толкова неясно точно в момента когато изавадиха хубави модели.
Грюбер
Вярно астрата е по-красива от голфа. Комбито също е мн добро. Много ми е интересно да видя и GTC-то как ще изглежда :)
opel fan
БРАВО!!!уникално красив автомобил
deso
Новата астра е много яка може дори да победи уникалният голф 6 !!!