Първи тест на новото издание на многофункционалния модел
Едва ли някой се е съмнявал, че големите промени при марката Opel през последните години ще доведат и до сериозни трансформации в облика на моделната гама на компанията от Рюселсхайм. Далеч от всякакво съмнение е и обстоятелството, че пазарът на ванове, където германците от години имаха изключително силни позиции, в последно време бе стопен от SUV манията, а модел като Zafira вече е далеч от някога доминиращата си роля.
Новите времена изискват нови решения. Създаването на новото поколение на Opel Combo на EMP2 платформата на концерна-майка PSA очевидно трябваше да бъде използвано като възможност за ново, по-изгодно пренареждане на картите на вече много тясната граница между вановете за семейството и бизнеса. И така, след три поколения на платформата на Kadett и Corsa, и едно като плод на кооперацията с Fiat Doblò, Combo увеличи състава на дуета Citroën Berlingo/Peugeot Rifter до френско-германско трио.
Съвем не е необходимо да прекарате часове зад волана на новия модел, за да се уверите в искрената природа на Combo – пътническата версия Life не крие практичния си характер, но талантливо използва напредъка на технологиите, за да добави комфорт и динамично поведение към традиционно силното представяне на този клас по отношение на вътрешния простор и гъвкавостта на обемите при превоз на товари. Личи добре и старанието на инженерите и дизайнерите на Opel да приведат Combo в унисон с високите стандарти на марката. Доколкото това е възможно, разбира се, имайки предвид еднаквата гама и мощностен диапазон на задвижващите агрегати – един трицилиндров бензинов мотор със 110 к.с., както и един нов 1,5-литров турбодизел във варианти със 76, 102 и 130 к.с.
Динамичен бензинов двигател
Върховата дизелова версия може да бъде поръчана по желание и с осемстепенна автоматична трансмисия, която комфортно освобождава водача от работата със скоростния лост и прави Combo подходящ както за дълги семейни пътувания, така и за работното ежедневие в натоварения градски трафик. Като цяло дизелът ще допадне на по-спокойните натури, докато любителите на динамиката е по-добре да се насочат към трицилиндровия бензинов двигател и жизнерадостната му природа. С него Combo се ускорява отлично от място и демонстрира похвална еластичност. За смяната на предавките в този случай се грижи шестстепенна механична предавателна кутия, която въпреки леко неудобния скоростен лост работи много прецизно и адекватно. Въпреки подчертано комфортната тапицерия на седалките и напълно нормалните в този клас странични колебания на каросерията в завоите, бензиновият Combo е напълно в състояние да предизвика динамични амбиции у водача.
Разбира се, най-силните страни на модела са другаде – Combo впечатлява преди всичко с изобилието от вътрешен простор, отличната видимост от мястото на водача и изненадващото разнообразие от модерни системи за асистенция. Както стандартното (4,40 метра) така и изпълнението с удължено междуосие (4,75 метра) се предлагат във варианти с пет и със седем места, а в зависимост от избраната конфигурация и подредба на седалките Combo може да предложи багажен обем, вариращ между внушителните 597 и колосалните 2693 литра без да броим вместимостта на 26-те различни отделения и джобове за вещи в интериора. Освен това максималната товароносимост на новото поколение е повишена на 700 килограма – с цели 150 повече от тази на неговия предшественик.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Създаденият в сътрудничество с братските марки в състава на PSA нов модел впечатлява с просторен, изключително гъвкав и практичен интериор, великолепна видимост от мястото на водача и отлични възможности за оборудване с модерни електронни системи за асистенция на водача, които го поставят в доста изгодна пазарна позиция. Combo Life несъмнено ще допадне на големите семейства и хората с активен стил на живот, демонстрирайки потенциал да встъпи в ролята на наследник на класическите ванове на марката, докато товарната версия несъмнено ще укрепи позициите си в средите на професионалистите.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Opel