Новият Seat Ibiza внесе цвят сред плътните редици на ниския клас. Може ли испанският пламенен дизел да поведе колоната пред утвърдените си съперници Skoda Fabia TDI и Opel Corsa CDTi?
Предишното поколение на Ibiza бе твърде плахо на вид, за да се превърне в млад бикоборец. За да остави по-дълбока следа в съзнанието, четвъртото поколение на модела си е поставило за цел повече, но не и прекалена експресивност по отношение на дизайна. Базовата му бензинова версия с четири врати и 70 к. с. се продава за 22 995 лева. За сравнение Fabia 1,2 HTP със 70 "коня" се разменя за 16 150 лева. Вече малка част от клиентите избират най-достъпното изпълнение, затова и ние изправихме един срещу друг някои от по-спортните варианти – четирицилиндровия TDI на VW генерира 105 коня, a в добре екипираната Corsa Cosmo бодро потропват 20 кончета повече.
Икономични дизелови мъници
Двигателите на днешните ни участници са икономични. Тестовият ни цикъл явно изпоти най-много немския автомобил от Рюселсхайм (6,4 литра), но пък при нормално шофиране отчетохме съвсем скромни 4,5 литра дизел. Моторът на Opel впечатлява още с най-благ ход, най-безшумна работа и най-добра мотивация за навлизане в областта на високите обороти. Неговите побратимени конкуренти с технология помпа-дюза са също толкова пъргави, но работят доста по-грубовато. При замерване разхода на гориво техните показатели са почти идентични.
Corsa с 6-степенна трансмисия
Corsa съумява да похарчи по-малко благодарение на своята шестстепенна трансмисия. Предавателните кутии на Skoda и Seat обаче позволяват по-бързи изпреварвания. Провинциалното шосе не е най-подходящо за изява на Opel – каросерията му се накланя в завои и като цяло той изглежда малко тромав. Чувствителната към неравности електрическа кормилна уредба пък прави следването на идеалната траектория доста трудно. Комфортът на возене също не е перфектен: Corsa обича да се полюшва и поклаща колебливо, щом се наложи да пресече каквато и да било пътна неравност.
При повече товар на борда Opel е в свои води, тъй като окачването му рядко достига границите на своите възможности. Seat от друга страна се представя най-добре по изпълнени със завои хълмисти отсечки. Ходовата му част е настроена твърдо, а управлението би могло да бъде и по-прецизно. Fabia се управлява директно, въпреки че тук акцентът е поставен върху комфорта на пасажерите. Дълги вълни по настилката той поглъща изключително добре за автомобил от този клас.
Качествена изработка и при трите модела
Опционалното обзавеждане на Skoda предлага чудесни спортни седалки, които обаче имат твърде ниски подглавници. На втория ред пътуващите също нямат повод за оплаквания, а заради високия покрив на автомобила е възможно да се почувствате по-комфортно, отколкото в някои представители на средния клас. Материалите и качеството на изработка на чешкия участник в теста също са безупречни.
Неконвенционален интериор в Ibiza
В интериора си Ibiza също демонстрира високо ниво на качеството на сглобката. Светлите компоненти в арматурното табло и вратите обаче понякога се отразяват в челното стъкло. Критика ще отнесе и разположението на регулаторите в централната конзола и по-специално бутонът за изключване на програмата за стабилност ESP, който може случайно да бъде натиснат, тъй като се намира до регулаторите на парното. Испанската „мебел” е почти толкова удобна, колкото и при Skoda. Пътници с височина до 1,80 метра могат да се возят спокойно дори на задните седалки.
Opel с несъвършени седалки
В Opel проблем представлява тънката тапицерия на седалките отзад. На дълги разстояния тук може да възникне усещане за дискомфорт. Предните седалки също са по-твърди от тези на Skoda, а страничната опора може да се подобри. Недостатъците по отношение на ергономията на кокпита тук могат да бъдат смекчени посредством по-отчетливо надписване на функциите. Използваните материали и качеството на изработка от друга страна са абсолютно образцови.
Устойчиви спирачки
При замерването на спирачния път няма изненади с изключение на твърде забавеното спиране на Skoda в така наречения μ-split. В унисон със спортния си имидж Ibiza изпъква с най-добри постижения при спирането. В крайна сметка заради балансирания си характер печели чешкият автомобил, следван от спортния Seat и Corsa, чието обзавеждане е твърде скъпо.Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. Skoda Fabia 1.9 TDI Sport
Просторен, комфортен, икономичен и евтин за поддръжка: Fabia се доближава до идеала за малък автомобил. Най-големият му недостатък е шумния двигател.
2. Seat Ibiza 1.9 TDI Sport
Ibiza има спортен уклон, без това да е за сметка на комфорта или ежедневната пригодност. Цената е приемлива, поддръжката не чак толкова; дизелът е икономичен, но не особено дискретен в обноските си.
3. Opel Corsa 1.7 CDTi Cosmo
Corsa е надежден спътник, който се отличава с култивиран и скромен по отношение на разхода задвижващ агрегат. Слабости при него открихме в поведението на пътя, както и във високата продажната цена.
Технически данни
1. Skoda Fabia 1.9 TDI Sport | 2. Seat Ibiza 1.9 TDI Sport | 3. Opel Corsa 1.7 CDTi Cosmo | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 77 кВт (105 к. с.) | 77 кВт (105 к. с.) | 92 кВт (125 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,7 сек | 11,1 сек | 10,6 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 38 м | 39 м |
Максимална скорост | 190 км/ч | 186 км/ч | 195 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,1 л/100 км | 5,9 л/100 км | 6,4 л/100 км |
Базова цена | 28 785 лв | 30 200 лв | --- |
конспираторът
Щом "варви" и "хар4и" по-малко от това, което го пишат тук. По-малко от 4,5 литра!? . Полото има цял куп приемущества които опел не притежава. Адаптивното окачване бързите им 6 степенни и 7 степенни DSG, турбо компресорни двигатели, старт стоп система и пр. Повечето неща са с доплащане, така че ако имаш пари караш vw, ако не опела те зове.
опел
ако някои покара корса с 1.7CDTI мотора с неговите 125конч варви като бензин хар4и по малко от това дето пи6ат тук и просто на дизаин е много по добра от VW grup и поне въуду6евява!!!!махнето го полото с другите ЕМБЛЕМИ““““““
assa
Абе работата е ясна навсякъде където има кола на Фолксваген Груп винаги печели ясно е че тестовете са манипулация Шкода по-добра от Опел!
ilian
долу малкият клас автомобили
Desko
opel corsa наи новиат модел сигорен всичко на света :)
azaduh
seat ibiza forever
deso
голф 2 сигурен :-D :-D :-D
sasho
nqma po golqma karuza ot vw osven grozni ve4e se i 4upat !ehh kade si golf 2 grozen no siguren
deso
:-D :-D :-D
deso
only volkswagen смърт за опел
deso
тук всички са грозни,по-добре second-hand но премиум отколкото малка бръмчашта каруца
pavlin
Шкодата вози като каруца! И е мноооооого грозна!
Gogo
B-) B-) B-) SEAT Ibiza e istinata!
Батето
Дачиа президент :-D :-D :-D
kiril
kato gledam po koe vreme e pisal, ми става ясно защо го е написал, по това и някоя чашка ракйика да сметне дачията за конкурент и на порше
VALDO
liubaneca 05.08.2008 03:24ч. dacia sandero ще утрепа тези каруци!!! ХА-ХА-ХА-ХА-ХА-ХА-ХА!!!
liubaneca
dacia sandero ще утрепа тези каруци!!!