Ecoflex срещу Blue Motion Technology – въпреки своите икономични двигатели, Opel Corsa и VW Polo не желаят да бъдат възприемани като подвижни декларации за въздържание. Кой икономисва по-приятно?
Дълбоко посветените в теорията на конспирацията отдавна са наясно, че двигателят без вредни емисии е изобретен отдавна, но чертежите му са били веднага засекретени и скрити до второ нареждане в сейфовете на автомобилните компании. Кристално ясен е и мотивът зад тази строго пазена тайна – да се гарантират колкото се може по-дълго печалбите на петролните гиганти.
Колкото по-малко, толкова по-добре
Oт друга страна погледът в ценовата листа на VW Polo показва лютата битка, която инженерите са принудени да водят за всяка капка от скъпоценното гориво. Ако се насочите към най-скромния като разход конвенционално задвижван вариант в лицето на VW Polo Blue Motion с трицилиндров дизелов мотор и емисии на CO2 от 87 грама на километър, ще бъдете изправени пред интересни решения – четирите врати при него са възможни само при отказ от тежката климатична инсталация, а стремежът към икономии е изключил от листата с оборудването на модела дори неща като по-мощните аудиосистеми.
Доказателството, че може да се мине и без подобни лишения е налице – със своите 94 и съответно 96 грама на километър, Opel Corsa 1.3 CDTi Ecoflex и VW Polo 1.6 TDI Blue Motion Technology отделят съвсем малко по-високо количество CO2, но предлагат много по-изискани като маниери на работа четирицилиндрови двигатели с относително прилична мощност от 95, респ. 90 к.с., както и богат избор от допълнително оборудване за комфорт.
След фейслифта
След модернизацията на модела в началото на 2011 година, физиономията на Corsa се приближи значително до тази на Meriva и Astra. Системата старт-стоп при версията Ecoflex се грижи двигателят да работи само тогава, когато това е необходимо, спомагайки за икономия на половин литър гориво на сто километра в условия на градско движение. В допълнителния пакет оборудване, придружаващ старт-стоп системата, са включени също усилен стартер, предавателна кутия с по-дълги предавки, подобрения по аеродинамиката и намален с 20 мм клиренс. Но най-впечатляващото доказателство за усилията на инженерите за съкращаване на разхода на гориво е фактът, че резервоарът на версията Ecoflex е с пет литра по-малък от този на обикновените варианти на Corsa.
Въпреки дългите предавки, познатият 1,3-литров мотор тегли бодро и с похвално постоянство под съпровода на осезаем и типичен дизелов шум, а ускорение се усеща дори отвъд границата на разрешената на магистралата скорост. Старт-стоп системата работи изключително добре, стартирането на Common Rail-дизела по светофарите е мигновено, а тишината при загасен двигател е сериозен плюс по отношение на комфорта на версията Ecoflex.
Икономичността също си заслужава парите – бива си го дори средното постижение от 5,3 л/100 км в доста динамично проведения тест, а превозът на дълги разстояния при четирима в купето се превръща в сериозна алтернатива не само на бюджетните авиокомпании. При подчертан стремеж към икономии и движение по стандартния маршрут за измерване на разхода на гориво на auto motor und sport бяха регистрирани едва 3,9 литра дизел на 100 км, което означава, че дори в този си вариант резервоарът би стигнал за изминаване на над 1000 километра.
Големият конкурент
Фактът, че комбинацията от дизелов двигател и автомобил от малкия клас няма поводи за притеснения от настъплението на возила с алтернативно задвижване, личи и в представянето на Polo с неговия допълнително предлаган пакет Blue Motion Technology. Средно в теста моделът от Волфсбург регистрира с една десета от литъра по-висок разход от Corsa, но на стандартния маршрут на ams успя да постигне забележителните 3,7 л/100 км. Благодарение на по-високия си въртящ момент 1,6-литровият мотор демонстрира по-добра тяга от своя конкурент и изисква по-рядка смяна на предавките. Още по-големи са разликите по отношение на маниерите на работа на двата двигателя, като грубоватият CDTi определено има какво да научи от дълбокия тембър и меката работа на TDI-мотора.
Като цяло комфортът при модела на VW демонстрира съвсем различна класа. Докато ходовата част на Corsa с нейния скъсен ход на окачването не успява да филтрира резките сътресения и изпада в осезаем резонанс при дълги вълнообразни неравности по платното, плавното поведение на Polo бързо кара пътниците да забравят, че пътуват в автомобил от малкия клас. Далеч над стандартите на класа са и отличната шумоизолация, оставяща навън шумовете от контакта с пътя и насрещния въздушен поток, както и отличното качество на изпълнението. От меките материи на арматурното табло с прецизно работещи превключватели, през удобните седалки с широк диапазон за регулиране до последния ъгъл на тапицирания с качествен материал багажник личи прецизност и внимание към детайла, които биха могли да засрамят немалко представители на горния клас автомобили.
Кой е по-послушен?
Polo се представя по-добре и като динамика на пътя, следва послушно директните заповеди на работещата с много чувство кормилна уредба и се държи неутрално и лесно контролируемо до достигане на граничния режим в завой. Corsa е по-далеч от това удоволствие при шофиране с нейното твърде индиректно управление и недотам прецизната при бърза смяна на предавките трансмисия. Освен това моделът на Opel проявява по-ранна тенденция към недозавиване и при вълнообразни неравности може да загуби оптималния контакт с пътя.
По отношение на вътрешното пространство обаче наскоро обновеният модел на Opel се представя по-добре. Пътниците на задните седалки на Corsa разполагат с повече простор и място за главите, по-голям е и обемът на багажния отсек. Освен това наклонът на задните облегалки при нея може да се променя, добавяйки няколко литра към възможностите на багажника.
Макар че Corsa изглежда осезаемo по-скромно от своя съперник по отношение на качеството на материалите и изпълнението, цената й не е много по-ниска. Участвалият в теста вариант Satellite (с добро ниво на оборудване, сред което облицован с кожа волан, климатична инсталация и аудиосистема със CD-плейър) е само с 400 евро по-евтин от Polo в изпълнение Highline, което на свой ред включва още по-богато оборудване с елементи като отопление на седалките, сензори за паркиране и редица други удобства. Въпреки всичко моделът на Opel успява да си осигури победата в раздела за разходите благодарение на по-щедрите си гаранционни условия.
Независимо от впечатляващите си постижения по отношение на разхода на гориво, прекалено твърдата като окачване Corsa и нейния грубоват като маниери на работа двигател не успяват да се преборят с конкурента от Волфсбург. Инженерите на VW са се справили по-добре с „изпилването” на разхода без при това да засегнат чувствително комфорта и усещането за качество – и в икономичния си вариант Polo може да бъде причислен към малкия автомобилен клас само заради размерите си.
Teкст: Дирк Гулде
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. VW Polo 1.6 TDI BlueMotion Technology - 535 точки
Култивираното, икономично, солидно изработено и приятно за шофиране Polo печели първото място в това сравнение. Моделът отстъпва по-осезаемо пред Opel единствено по отношение на гаранционните условия.
2. Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX - 490 точки
Corsa предлага малко по-просторно и по-гъвкаво вътрешно пространство, а наред с това демонстрира завиден потенциал за икономия на гориво. При комфорта, управляемостта и изработката обаче моделът изостава срещу своя опонент.
Технически данни
1. VW Polo 1.6 TDI BlueMotion Technology - 535 точки | 2. Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX - 490 точки | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 90 к.с. при 4200 об./мин | 95 к.с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
11,3 с | 11,7 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 40 м |
Максимална скорост | 180 км/ч | 177 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
5,4 л | 5,3 л |
Базова цена | 19 200 евро | 28 740 лева |
Анонимен
карам поло 1.2 12в на 200000км съм на газ 100000км до сега само два тампона на носачите съм сменял
Empty
Що ли коментирате тия табакери?
JoRo
Наистина мн си хвалят vw, ок хубави са,но не са толкова издръжливи,колкото опелите поне в бг условия.Наистина в AMS и Auto Bild само Vw печели,но си слагат и удобни противници...Платени публикации за деца!!!
pppp
vw товоса най-глупавата кола
Неутрален
ШОвенист. Всеки автомобил не. Не съм казал нищо за скоростите. Харесвам или айде: донякъде, считам че вагените имат положителни качества. Неутрален съм бе, човеко.
П.О
Хахаха те германците са такива шувенисти, че не знам, както каза колегата са предпочели опел. От години онези вагени са най-продавани в Европа именно заради Германия. Ти да не си онзи, които единствен прочете пак от ауто билт, че скоростите dsg sa дефектни. Ако ме обвиниш, че карам ваген ще ти кажа, че не съм им почитател на бмв-це съм. Пък и всеки немски автомобил е по- добър от всеки италиански, френски или патагонски.
Неутрален
Не напразно пиша, че съм неутрален, защото нямам никакво отношение към тези две марки, но това е статистиката на Германия за април, както вече казах, другото са емоции. Пък и Европа и Германия са две различни понятия. Разбира се, че Гоуфо водят по продажби, но 2012г. се подготвя VІІ поколение, което е за учудване. Повечко попрочитай ти. Нещата не се въртят само около собствения ти гараж. Статията е в майския брой на германското издание на Аутобилд. Ако не знаеш език, ползвай преводач. А да видим ти как ще прочетеш "както трябва".
;)
В Германия по продажби водят Астра и корса!? Вечният втори няма начин да е изпреварил голфу, който от десетилетия е пръв по продажби в Европа. Пак някой е чел не както трябва:)))
Неутрален
Ако е вярно по данни на немския Ауто Билд, че за април в Германия от немските марки по продажби водят Корса и Астра, е обяснимо защо Поло има нужда от такава подкрепа и то сравнен именно с прекия му конкурент. А и Голф твърде бързо преминава на VІІ поколение.
Мустака
Благодаря за инфото. Юнаците от Hyundai -IND Commers отдавна се цепят и не членуват в съюза на вносителите на автомобили в БГ, но за WV & BMW е нещо ново! Харесвам POLO, но както споменах цената му е доста над това което ми се плаща за него. Решението е или да го почакам да "узрее" една две годинки или както винаги става в такъв случай:- По доброто Polo се казва Golf :)
Анонимен
Бмв, VW и хюндай не участват тази година в автосалона, заради "противоречия с организаторите". Ако човек се качи от корса на поло ще усети веднага разликата в класите. Ако инямаш пари за поло си взимаш корса тва е! Още повече, че корсата като се обезценява по-бързо ще е идеална кола за някой начинаещ шофъор. Евтина и без възможност да фучиш по нощите.
Мустака
VW е винаги победител, не само в статиите на Дирк Гулте а и на много други места! Това е така, защото правят много стабилни и балансирани автомобили. Проблема им обаче, е че искат повече пари за тях, от колкото заслужават. Интересно, защо VW не са на автосалона в София?
До дирк и :))))
Абе "Дирк", това че се обезценява по бързо от полото качество ли е??? Съвсем изтрещехте хора, това че е по евтина е единственото преимущество. Всичко друго е ненужно натягане да търсите кусури.
Дирк Гулте
Няма и никога няма да има друг победител в статиите на Дирк Гулте :).VW is thе best car(u4ken)
:)))
Корсата е по евтина с по гоям багажник втора ръка е мноооого по евтина от волтсвагена
безпристрастен
Ако това ти се струва достатъчно, корсата да победи.... купувай си я:) хубаво е обаче да прочетеш и за качествата на полото и накрая да прочетеш цялата статия:).
до до безпристрастен
"Corsa предлага малко по-просторно и по-гъвкаво вътрешно пространство, а наред с това демонстрира завиден потенциал за икономия на гориво" или това са минуси също и "Въпреки всичко моделът на Opel успява да си осигури победата в раздела за разходите благодарение на по-щедрите си гаранционни условия" или и това е в полза на Polo
до безпристрастен
Хубаво, а ти можеш ли първо да кажеш с какво корсата е по- добра от полото?
безпристрастен
можете ли да кажете кога модел на ВВ не е бил на 1 място