Новата Opel Corsa е станала един доста голям автомобил. Но дали това е достатъчно, за да бъде подходяща за дълги пътувания, както признатия лидер на малкия клас - VW Polo? Сравнение на дизеловите версии 1.3 CDTI и Polo 1.4 TDI с по 90 и съответно 80 к. с.
Шансовете на Corsa са се справи със сериозната конкуренция на VW Polo изглеждат сериозни. На първо място, Opel се изправя с напълно нови и свежи сили срещу своя най-опасен противник, който безспорно се ползва с чудесно реноме, но все пак вече е на повече от пет години. И второ, „малкият” Opel е пораснал дотолкова, че кара съперника си от VW да изглежда едва ли не миниатюрен пред него.
Малки отвън, големи отвътре
Corsa предлага достатъчно вътрешно пространство и осигурява почти идеален с оглед на категорията комфорт за четирима пасажери. Пътниците на задните седалки се радват на обстоятелството, че могат удобно да положат краката си под предните седалки. В тази дисциплина обаче Polo се оказва напълно конкурентоспособен, защото независимо от по-скромните си външни мерки, осигурява също толкова задоволителен вътрешен простор. Положението може да се нарече „пат” и що се отнася до вместимостта на товарното пространство: и двата модела предлагат по приблизително 300 литра, като със сгъване на задната облегалка (при Opel) или цялата седалка (при VW) стойността нараства до над 1000 литра – напълно достатъчно за модели от малкия клас.
Corsa изглежда като по-хармоничният автомобил
Окачването на VW реагира при преминаването през къси неравности с неочаквана твърдост, и специално при движение по магистрала напречните фуги предизвикват вертикално подскачане на каросерията, което и при най-добро желание няма как да се определи като приятно. В тази дисциплина Corsa реагира значително по-уравновесено и като цяло показва по-добър комфорт на возене. При пълно натоварване обаче, Opel също показва слабости, изразяващи се в невъзможност за плавно абсорбиране на по-големи неравности.
Равенство при задвижването
Въпреки десетте си конски сили по-малко, със своя 1,4-литров двигател с технология помпа-дюза Polo демонстрира приблизително също толкова добри динамични показатели, както и Corsa с неговия по-модерен 1,3-литров мотор с 90 к. с. Последният обаче серийно се комбинира с шестстепенна трансмисия, докато на притежателите на Polo им се налага да се задоволят само с пет предавки. Работата с трансмисиите и на двата модела е еднакво прецизна и приятна. Почти пълно равенство цари и при разхода на гориво: 6,6 литра на 100 километра при Polo, 6,8 литра на 100 километра при по-тежката с 63 килограма Corsa.
Равносметката
И все пак, накрая Opel Corsa излиза с малка преднина – защото е не само по-големият, но и като цяло още по-хармоничният автомобил в теста. Интересно как ще изглеждат нещата, когато се появи наследникът на Polo...
Текст: Вернер Шруф, Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Opel Corsa 1.3 CDTI Cosmo
С изключение на индиректната, даваща много слаба обратна връзка с пътя кормилна уредба, Corsa не показва почти никакви съществени слабости. Вътрешният простор, общият комфорт, функционалността, поведението на пътя, спирачките и двигателят се представят много добре.

2. VW Polo 1.4 TDI Sportline
Неочаквано твърдото окачване и грубата работа на иначе еластичния и икономичен трицилиндров двигател дърпат Polo 1.4 TDI назад. Моделът обаче е напълно конкурентоспособен независимо от възрастта си, особено в областта на поведението на пътя, ергономията, качеството на изпълнение, вътрешното пространство и цената.
Технически данни
1. Opel Corsa 1.3 CDTI Cosmo | 2. VW Polo 1.4 TDI Sportline | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 66 кВт (90 к. с.) | 59 кВт (80 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
13,2 сек | 13,5 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
37,8 м | 39 м |
Максимална скорост | 172 км/ч | 174 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,8 л/100 км | 6,6 л/100 км |
Базова цена | 27 577 лева | 26 052 лева |