Opel представи официално концептуалния Flextreme GT/E. Четирместният модел, който използва хибридната система на Ampera, ще дебютира пред публика на автосалона в Женева.
Flextreme GT/E е показателен относно иновативния дизайн, който ще следва бъдещият флагман на марката. Благодарение на него прототипът постига изключително нисък коефициент на въздушно съпротивление (0.22), което на свой ред позволява максимална скорост от над 200 км/ч и спомага за съхраняване на енергията и удължаване на автономния пробег.
Сред ярките външни белези на студията са ниската и широка осанка, крилообразното оформление на предните и задните светлини, трапецовидната радиаторна решетка, плаващите форми на задните странични колони и мускулестите, пластични линии на каросерията, която е с 19 см по-ниска от тази на Insignia.
Обтекаемостта е оптимизирана с цяла серия от мерки. 21-цоловите алуминиеви колела са относително тесни с цел намаляване на въздушното съпротивление, а използваните гуми с размер 195/45 се отличават с намалено съпротивление при търкаляне. Прозрачните, плътно прилепящи тасове също спомагат за намаляване на завихрянето на въздуха в областта на колелата. Минималното количество отвори за въздух в предницата подобряват обтекаемостта на каросерията в носовата секция, а издигането на дъното в задната част използва ефекта на Вентури за допълнително снижаване на аеродинамичното съпротивление.
Концептуалният Flextreme GT/E разкрива и потенциала от използването на активните аеродинамични мерки. При движение със скорост над 50 км/ч от вентилационните отвори в задната част на арките на задните калници се изтеглят вертикални аеродинамични панели под формата на странични спойлери с дължина 350 мм, които насочват въздушния поток около ъглите на каросерията, спомагайки за допълнително намаляване на вихрите в насрещния поток.
Достъпът до вътрешното пространство се подобрява значително чрез използване на окачени в задната част задни врати - своеобразна еволюция на конструкцията Opel FlexDoors, използвана в новото поколение на еднообемния модел Meriva. За да се запази изчистената външна визия на модела, всички външни дръжки на вратите са отстранени и заменени със светлинни сензори, активиращи отварянето на вратата при докосване от човешка ръка. С цел намаляване на завихрянето на въздуха са отстранени и страничните огледала, чиято функция е поета от малки видеомодули в основата на предните странични колони.
Ефективният концептуален модел включва и авангардната система за задвижване на GM, позната като E-REV и вече подготвена за серийно производство при Opel Ampera. Независимо от по-големите размери и максималната скорост, достигаща над 200 км/ч, от концептуалния Flextreme GT/E се очакват динамични и експлоатационни показатели, сравними с тези на серийния модел – пробег изцяло на електричество до 60 км и с нулево количество CO2 през ауспуха, както и пълен автономен пробег, надхвърлящ 500 километра. Средният разход на гориво на студията се оценява на 1.6 л/100 км, а количеството на отделяния в атмосферата CO2 възлиза на по-малко от 40 г/км.
Колелата на Flextreme GT/E се задвижват през цялото време само и единствено от електродвигателя (158 к.с. и 379 Нм). Ето защо при типичните за много потребители всекидневни пробези в рамките на 60 км енергията за движение се черпи само от T-образно разположения комплект литиево-йонни батерии, поместен под пода и задните седалки. 1,4-литровият, свързан с електрогенератор, двигател с вътрешно горене (70 к.с.) се включва плавно и автоматично в момента, в който енергийният запас в батериите започне да се изчерпва под определено ниво. В този режим на работа задвижващата система може да осигури удължаване на автономния пробег до над 500 километра преди да възникне необходимост от зареждане на акумулаторите от електрическата мрежа или напълване на горивния резервоар на бензиностанцията.
Концептуалният Flextreme GT/E е следващата стъпка в разгръщането на стратегията на Opel за електрификация на автомобила, която включва широка гама от продукти, използващи акумулатори, системи с удължен пробег, хибридно задвижване и технологии с горивни клетки. Официалната му премиера ще се състои на 80-ото автомобилно изложени в Женева, което започва на 4 март.
Кирил
Според мен, хибридната система на Ампера, ще бъде монтирана в Инсигния. В интервю с новия началник на опел той каза, че не се замисля модел с по-висок клас от инсигния.
!!!!!!!!!!
Браво на Опел! Време беше отдавна да се измислят и въвеждат в употреба такива машини. Това, което ми виждат очите е красив автомобил. Тук обаче ще се влезе в друг тип проблеми с тези акумулатори и тоци, но това е друга тема.