Grandland GSe e своеобразно повишение за досегашния топмодел Hybrid4
Системната мощност от 300 к.с. не само поставя версията GSe на върха в гамата на Grandland, но я превръща и в едноличен първенец сред останалите модели на марката от Рюселсхайм. В момента няма модел на Opel с по-висока мощност. Със или без емблемата GSe, характерът на задвижването на Grandland не е променен съществено – налице са спонтанни реакции и убедителна мощ. Пробегът на ток е около 40-50 км в реални условия, средният разход на дълъг път при смесен цикъл на шофиране е между 7,5 и 8,0 литра на сто километра.
От гледна точка на дизайна, рецептата при Grandland GSe е идентична с приложената при Astra - деликатни визуални промени в спортен дух, високотехнологични амортисьори, седалки с по-добре изразени контури и модернизирано управление. Работата на окачването на Grandland изглежда подчертано стегната това е нормално - в края на краищата теглото от 1,9 тона и високата каросерия не бива да се превръщат в аналог на кораб в бурно море. За щастие това е предотвратено и GSe се движи доста добре по завоите, воден от прецизното кормилно управление с прогресивно натежаващ с увеличаване на ъгъла на отклонение волан. Страничните колебания са малки на фона на височината на каросерията, а поведението е неутрално, с добра тяга на изхода, осигурена от електронно управляваната система за двойно предаване.
Самото управление е достатъчно точно и отзивчиво, макар и не сто процента спортно като характер, а на трансмисията и липсва ръчен режим - ако имате желание за спортно шофиране по завои, разбира се. Мнозина вероятно няма да харесат високата цена на Grandland GSe, но изключително богатото оборудване на модела е добра утеха - и отлично допълнение към приятното усещане, че карате най-мощния съвременен Opel.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков