Зад волана на обновения Opel Grandland в най-икономичната му версия с 1,5-литров дизелов двигател
При появата си през 2017 година Grandland X стана един от първите два модела на Opel, които използваха техника от концерна PSA, днес Stellantis. По-големият събрат на появилия се по същото време Crossland X (базиран на тогавашното поколение Peugeot 2008) използва за основа актуалната и до днес генерация на Peugeot 3008 и напълно заслужено може да се похвали с радушен прием на всички пазари, на които е представен.
Около година след фейслифта на Crossland, дойде време Grandland също да бъде подложен на частично обновление. Занапред допълнителната буква Х отпада от наименованието на модела, а дизайнът на каросерията е ориентиран към съвременния стил на марката, демонстриран за първи път от новото издание на Mokka и умело доразвит от новата Astra. Интересно е да се отбележи, че тук предницата в стил „визьор” се вписва значително по-хармонично в общото излъчване на модела, отколкото при Crossland – вероятно защото цялостното излъчване на модела изначално е доста атлетично.
Дизелът – една доказано добра алтернатива
Подобренията по отношение на оборудването с мултимедийни и асистиращи технологии гарантират, че и за бъдеще моделът ще остане конкурентоспособен по отношение на предлаганите функции. осезаеми подобрения се усещат по отношение на шумоизолацията – Grandland е едно доста приятно средство за изминаване на големи преходи (в този ред на мисли, предните ергономични седалки със сертификат от AGR са смислена инвестиция), а 1,5-литровият турбодизел също допринася за това моделът да бъде подходящ не само за градски автомобил, но и за маратонец на дълги разстояния.
Повече за впечатленията ни за обновения Opel Crossland, както и много други теми от света на автомобилите, можете да откриете на страниците на октомврийския брой на списание auto motor und sport, който вече е на пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков