Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Grandland X Plug-In хибрид с двойно предаване

15.05.2019 14:28

Новата версия Hybrid4 на кросоувъра поема ролята на флагман в SUV гамата на марката

Opel избира електричеството. Немският автомобилен производител продължава да изпълнява на практика този ключов елемент от стратегическия план PACE!,  представяйки изцяло новата версия с plug-in хибридно задвижване PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) и двойно предаване на Grandville X. Елегантният Grandland X Hybrid4 поема ролята на флагман в SUV гамата на на Opel (включваща също Crossland X и Mokka X), може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава мощта на 1.6-литровия бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на  гориво съгласно изискванията на WLTP1/NEDC2 (балансирано/средно) сочат 2,2 л/100 км и средни емисии на CO2 от 49 г/км. Планира се новият модел да бъде пуснат в продажба в рамките на няколко седмици, а първите доставки на клиенти да бъдат осъществени в началото на 2020 година. Първият хибриден автомобил на нарката Opel ще допринесе съществено за електрификацията на цялата продуктова гама на германската марка в периода до 2024 година. Grandland X Hybrid4 е и част от стратегията на автомобилната компания за изпълнение на бъдещите изисквания по отношение на емисиите на CO2.

Следващата стъпка в този процес, който включва и разработката и производството на високоефективни двигатели с вътрешно горене, ще бъде премиерата на изцяло електрическа версия BEV (Battery Electric Vehicle) на следващото поколение Opel Corsa, която ще излезе на пазара през тази година.

В съответствие с пазарната позиция на Opel, като вълнуваща, достъпна, германска автомобилна марка, новият PHEV вариант съдържа в себе си най-съвременните хибридни технологии. Системата на задвижването на Grandland X Hybrid4 включва:
• Сертифициран съгласно изискванията на WLTP, съвместим с нормата Euro 6d-TEMP и специално пригоден за хибридното приложение четирицилиндров бензинов двигател с директно впръскване на гориво, система за принудително пълнене с турбокомпресор и максимална мощност 147 кВт/200 к.с.
• Електрическа задвижваща система с два електромотора  с мощност 80 кВт/109 к.с., задвижване на всички колела и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13,2 кВтч. Предният електромотор е свързан с електрифицирана осемстепенна автоматична трансмисия, а вторият електромотор заедно с инвертора и диференциала са вградени в електрозадвижвания заден мост, за да осигурят подаване на въртящ момент и подобрено сцепление на всички колела при необходимост.
 
Двигателят с вътрешно горене ще се използва предимно при движение със средна до висока скорост, докато при движение с по-ниска скорост и в преходните режими на движение ще се използва електрическата част от силовия тракт. Opel Grandland X Hybrid4 може да измине до 50 километра пробег в изцяло електрически режим според в WLTP цикъла  и 60 километра според изискванията на NEDC. Проучванията показват, че 80% от всички ежедневни пътувания в Германия се извършват на разстояние под 50 километра, така че при тези клиенти Grandland X Hybrid4 потенциално би могъл да осигури пътуване с нулево ниво на локалните емисии през цялото време.

Grandland X Hybrid4 ще предлага четири режима на движение - електрически, хибриден, AWD и Sport и ще позволи на водачите да използват най-доброто от характеристиките на автомобила в сътветствие с техните желания, стил на шофиране или със специфичните метеорологични и пътни условия. Така например, изборът на хибриден режим позволява на автомобила автоматично да избере най-ефективния си начин на задвижване с възможност за преминаване към изцяло електрически режим на движение с нулеви емисии при достигане на централните части на града. Изборът на режим AWD на свой ред включва колелата на  електрифицирания заден мост, осигурявайки максимална тяга и стабилно сцепление на всички видове пътища и настилки.

Освен поредната ярка демонстрация на способността на марката Opel да  демократизира технологичните нововъведения, предоставяйки с най-новите системи за задвижване на широк кръг потребители, Grandland X Hybrid4 показва и желанието на Opel винаги да следи и да се съобразява с нуждите и удобството на клиента. Така например, куплунгът за зареждане на батерията чрез вграденото зарядно устройство с 3,3 кВт (допълнително се предлага и вариант с 6,6 кВт) е удобно разположено от противоположната спрямо капака на горивния резервоар страна на автомобила, докато самата акумулаторна батерия е инсталирана под задните седалки с цел оптимизиране на вътрешното пространство за пътници и багаж.

Тъй като цената на електроенергията е по-ниска от тази на бензина, водачите могат да спестят финансови средства, презареждайки редовно батерията вместо да доливат гориво в резервоара. В зависимост от местните цени и изминатия пробег, това може да доведе до значително намаляване на сметките за транспорт.

Времето за зареждане зависи от вида на използваното зарядно устройство. В допълнение към кабела за зареждане от домакинската електрическа мрежа, който се предлага серийно с автомобила, Opel ще предлага и устройства за бързо зареждане на обществени станции и от стенни зарядни модули wallbox в домашни условия. Така например, от wallbox модул със 7.4 кВт акумулаторната батерията се зарежда изцяло за около един час и 50 минути.

За да стане процесът на зареждане още по-удобен, Grandland X Hybrid4 ще може да се възползва и от специалните решения и услуги за електромобили и електрифицирани превозни средства, предлагани от Free2Move Services - марката за мобилност на Groupe PSA. Офертата ще включва карта за зареждане, която дава достъп до повече от 85 000 зарядни станции на територията на Европа, както и приложение за планиране на пътуването, което предлага най-добрите маршрути, на основата на  оставащия автономен пробег на автомобила и местоположението на зарядните станции по съответния маршрут. Свързаната навигация чрез инфоразвлекателната система Navi 5.0 IntelliLink има грижата за намирането на оптималните маршрути и за напътствията към водача по пътя към избраната станция за зареждане.

Grandland X Hybrid4 ще предложи и новата телематична услуга Opel Connect. Полезните функции като навигацията Live Navigation с информация за пътнотранспортната обстановка в реално време, възможността за проверка на основните данни на автомобила, чрез смартфон приложение, директната връзка с пътна помощ и функцията за спешно повикване осигуряват допълнително удобство и спокойствие на водача и пътниците. Помощта може да бъде извикана за секунди с едно докосване на червения бутон. При задействане на устройствата за притягане на предпазните колани или на въздушните възглавници, функцията за спешно повикване се задейства автоматично.

“Шофиране с един педал” – намаляване на скоростта с педала на газта

С цел да подобри още повече ефективността, Grandland X Hybrid4 използва спирачна система с функция за рекуперация - съхраняване и оползотворяване на излишната енергия при спиране или намаляване на скоростта на движение. При  конвенционалните спирачни уредби кинетичната енергия на движението се преобразува в топлинна чрез триене на спирачните дискове и накладки и се губи. Чрез превръщането на този излишък от кинетична енергия в електроенергия и използването й веднага или след период на съхранение в акумулаторната батерия, изцяло електрическият автономен пробег на новия Grandland X Hybrid4 може да се увеличи средно с до 10%.

Водачът може дори да премине към режим на „принудителна рекуперация“ за максимално възстановяване на излишната енергия. Спирачният момент на електрогенератора е толкова висок, че при нормално движение въобще не е необходимо използването на спирачния педал за намаляване на скоростта до пълно спиране. Благодарение на тази функция, новия Grandland X Hybrid4 може да се управлява само с помощта на педала на газта (т. нар. One Pedal Driving).

За допълнително оползотворяване на предимствата на електрическата система с високо напрежение (300 V), Grandland X Hybrid4 е оборудван и с електрически компресор на климатичната инсталация и електрически нагревател на отоплението.
Новият Grandland X Hybrid4 е част от авангарда на следващото поколение електрифицирани модели на Opel. Ampera-e също ще продължи да се предлага на определени пазари, но в рамките на предстоящите 20 месеца германската компания ще представи в глобален мащаб новата Corsa, новия ван Zafira Life, новия лекотоварен модел Vivaro и наследника на Mokka X, всеки от които ще разполага с изцяло електрическа версия със захранване от акумулаторни батерии.
 
________________________________________

[1] Данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 са предварителни и са определени на основата на изискванията и методологията на изпитателната процедура  WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). За модела все още не са издадени типово одобрение от ЕС и Серификат за съвместимост. Предварителните стойности могат да се различават от данните във финалното типово одобрение.


[2] Данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 са предварителни и са определени на основата на изискванията и методологията на изпитателната процедура  WLTP, след което съответните стойности са трансформирани обратно към  NEDC, за да се даде възможност за съвместимост с други автомобили в съответствие с европейските норми  R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 и R (EU) No. 2017/1151. За модела все още не са издадени типово одобрение от ЕС и Серификат за съвместимост. Предварителните стойности могат да се различават от данните във финалното типово одобрение.

Коментари
comments powered by Disqus