Агресивни форми, мек свалящ се покрив и 264 конски сили, „изцедени” с помощта на турбокомпресор: роудстърът Opel GT без съмнение ще покачи пулса на голям брой автомобилни фенове, като едновременно с това има нелеката задача да подпомогне създаването на по-спортен имидж на марката от Рюселсхайм.
Под дългия преден капак работи нов четирицилиндров двигател, който е снабден с почти всички възможни технологии, които могат да се срещнат при мотор от такъв клас – директно впръскване на горивото в цилиндрите, променливо управление на разпределителните валове (Cam Phase), както и турбокомпресор от типа Twin Scroll, който разполага с два отделни канала – по един за два цилиндъра.GT е изненадващо култивиран
Двигателят става доста енергичен още от 1500 об./мин, а от 2000 оборота започва да тегли плавно и равномерно, но мощно. И все пак – макар и с добри показатели, работещият под предния капак мотор не е пример за чудовищното задвижване на расов спортист, а по-скоро извор на изобилна, но спокойна мощ.
В подкрепа на последното твърдение, задвижващият агрегат работи извънредно култивирано, в голяма степен благодарение и на двата балансиращи вала. Другата истина обаче е, че двигателят създава толкова „послушно” впечатление, че даваните от производителя 5,7 секунди за ускорение от място до 100 километра в час изглеждат леко оптимистично.
Над 6000 об./мин устремът намалява
Максималният въртящ момент от 353 нютонметра остава константа в изключително широк работен спектър, благодарение на което тягата на автомобила е повече от впечатляваща за представител на лигата спортни модели с цена до около 30 000 евро.
С оглед на специфичния характер на задвижването, максимално удоволствие от шофирането може да се извлече със сравнително ранно преминаване на по-висока предавка, за да се използва пълноценно високия въртящ момент при средните обороти. Звукът от мотора е приятен, но не и натрапчив, по-силно впечатление прави единствено съскането на турбокомпресора. GT се представя като динамичен, но не и безкомпромисен автомобил, който не натоварва пасажерите с излишна твърдост на окачването. Все пак роудстърът е с доста по-стегната настройка на ходовата част, отколкото американската версия на модела, различна е и спирачната система с по-големи дискове. Първите поръчки на GT са вече факт, а броят им говори, че първата крачка на Opel към един по-спортен имидж може би ще се окаже успешна.