Моделната офанзива на Opel преминава към следващ етап с представянето на обновения Opel Insignia, който ще отбележи своята световна премиера на 65-тото автомобилно изложение във Франкфурт (12 – 22 септември, 2013 година).
Върховият модел на марката блести с още по-атрактивен интериорен и екстериорен дизайн, който пренася стилистиката донесла множество награди и в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност” към следващото ниво. Нови мощни и изключително ефективни двигатели като двата ново поколение бензинови турбодмотора и турбодизелът отделящ едва 99 грама въглероден двуокис ще разширят още повече гамата от задвижващи агрегати. Тази изключително ниска емисия поставя новия турбодизелов двигател в клас А+ по ефективност. И двата варианта (с 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. съгласно норма EG №. 715/2007) имат разход на гориво само 3.7 литра на 100 км комбиниран цикъл и при двете версии на купето – четири и пет врати, когато са съчетани с шестстепенна механична трансмисия и система Start/Stop (за комби версията Sports Tourer: 3.9 л/100 км). По тази причина Opel Insignia 2.0 CDTI става най-ефикасният дизелов автомобил в своя клас.
Значителен брой подобрения по ходовата част осигуряват повишен комфорт. За Insignia ще се предлага инфоразвлекателна система от изцяло ново поколение. Тя интегрира множество функции на смартфона в автомобила и може да бъде управлявана интуитивно и лесно с помощта на тъчпад на централната конзола.
“Успешната Insignia вече спечели над 580 000 клиенти на Opel. Новата Insignia ще бъде още по-вълнуваща – с още по-експресивен дизайн, висококачествен интериор, интуитивна работа на инфоразвлекателната система, образцови двигатели като новаторския турбодизел с 99 г емисии,” описва революцията на модела изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман. “Нашият флагман е още по-авангарден и впечатляващ – но при цялата тази елегантност не бива да забравяме, че този автомобил предлага на водача и пътниците комфортно и безопасно изживяване с модерни технологии на наистина привлекателна цена.”
Топ моделът може да бъде поръчван от края на юни във версии с четири и пет врати и комби Sports Tourer, а цените стартират от 38.775 лева (препоръчителна цена с включен ДДС за България).
Фокусът при усъвършенстването на интериора е бил поставен върху три критерия: ясно, просто и по този начин интуитивно управление, индивидуализация на възможностите по отношение на инфоразвлекателните системи и, естествено, повече комфорт и безопасност за водача и пътниците, благодарение на намаляването на разсейването от пътния трафик.
Централната конзола създава изцяло ново чувство за изтънченост и прецизност, като помещава в себе си и високотехнологични системи и функции. Хромираният контролен панел с черен пиано лак е изключително опростен. Сега той е само с няколко бутона, така че функциите като управлението на на инфоразвлекателната и климатичната системи са по-бързи и интуитивни.
Инфоразвлекателната система от ново покление на Insignia може да бъде контролирана с помощта на 8-инчов цветен дисплей с управление с докосване. От стартовия екран водачът има достъп до всички функции и подменюта като радио станции, заглавия на песни, смартфон връзка и триизмерна навигационна карта. Те могат да се активират и чрез бутони на волана, тъчскрийн, гласов контрол и чрез изцяло новия тъчпад. Освен това инфоразвлекателната система може да бъде индивидуализирана чрез съхранение на до 60 лични предпочитани файла (като плейлисти, телефонни контакти, навигационни адреси).
Тъчпадът е ергономично интегриран в централната конзола и предлага изцяло нов начин за бърз и интуитивен достъп до инфоразвлекателната система. Неговата осветена, чувствителна на докосване повърхност реагира незабавно на движенията на пръстите, като при това създава осезателна обратна връзка. Управлението й е като детска игра и не води до разсейване на водача от ситуацията на пътя. Дори отделни букви – като например, при търсенето на заглавие на песен в базата данни или град в навигационната система – могат да бъдат въведени чрез докосване на тъчпада.
Като допълнение водачът на Insignia може да контролира инфоразвлекателната система от най-ново поколение чрез напълно новата система за управление на функциите с бутони на волана, а също и с гласови команди. Авангардната система за гласово разпознаване може да бъде активирана просто чрез натискане на бутон на контролните уреди на волана и може да изпълнява повече от една команда едновременно. Широкият избор от оперативни възможности е резултат от подобренията в новата инфоразвлекателна система.
Разширяването на възможностите за връзка между човека и машината (human-machine interface) става и с помощта на новия инструментален панел с 8-инчов цветен дисплей с висока резолюция. В допълнение към класическите уреди, показващи скорост на движение, обороти на двигателя и ниво на горивото, на него може да бъде изобразена и контролирана допълнителна информация, свързана с навигацията, използването на смартфона и аудио системата.
Opel Insignia прави крачка напред и по отношение на двигателите и ходовата част. Въпреки че моделът от среден клас вече си извоюва признание и множество награди за пътния си комфорт, управляемост и динамика, новата Insignia играе в още по-висока лига. Инженерите на Opel са направили множество подобрения в ходовата част, включително по отношение амортисьорите, стабилизаторите и кормилното управление, които водят до намаляване на шума и вибрациите и до още по-високо ниво на комфорт.
Разширената гама от задвижващи агрегати има за цел постигане на динамика и комфорт без каквито и да било компромиси. Новият Opel Insignia предлага избор от три варианта на задвижване по отношение на горивото – бензин, дизел или LPG (втечнен петролен газ). Мощността е в диапазона от 81 кВт/110 к.с. до 239 кВт/325 к.с.
Новата Insignia 2.0 CDTI е шампион по отношение на своята енергийна ефективност. Благодарение на новия 2.0-литров турбо дизелов двигател, версиите със 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. отделят едва 99 г/кмm CO2 (Sports Tourer: 104 г/км CO2) съгласно стандарта EG Nr. 715/2007. С тези параметри тя се дефинира като автомобил от A+ клас на ефективност, като версиите на модела с четири и с пет врати с шестстепенна механична трансмисия и Start/Stop система консумират едва 3.7 литра дизелово гориво на 100 км в комбиниран цикъл (Sports Tourer: 3.9 л/100 км) – върхови за този клас стойности. И двата варианта разполагат с високо ниво на въртящия момент, като за версията със 88 кВт/120 к.с. той достига 320 Нм, а за този със 103 кВт/140 к.с. дори 370 Нм – благодарение на автоматичната функция овърбууст.
Най-мощният дизелов агрегат в гамата на модела е 2.0 BiTurbo CDTI със 143 кВт/195 к.с. Динамичният агрегат с каскадно пълнене с два турбокомпресора има впечатляващ въртящ момент от 400 Нм и се отличава със своята директна реакция и изключителната тяга в широк оборотен диапазон.
Най-впечатляващите двигатели с бензиновата гама са двата агрегата с турбо пълнене и директно впръскване: 2.0 SIDI Turbo със 184 кВт/250 к.с. и 400 Нм въртящ момент и 1.6 SIDI Turbo от най-новото поколение бензинови мотори със 125 кВт/170 к.с. и 260 Нм, които могат да бъдат увеличени до 280 Нм с активиране на функцията овърбууст (SIDI = Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване). И двата мотора се отличават с бързо и равномерно разгръщане на мощността и балансираност на работата, както и с нисък разход на гориво. Те могат да бъдат съчетани с шестстепенна механична трансмисия и Start/Stop функция или с новата нискофрикционна шестстепенна автоматична трансмисия. В допълнение към версията с предно предаване, 2.0 SIDI Turbo ще се предлага и във версия със задвижване на четирите колела.
Един алтернативен и изключително икономичен от гледна точка на разходите за гориво агрегат на Opel Insignia е 1.4 LPG със 103 кВт/140 к.с. и максимален въртящ момент 200 Нм. Той отделя емисии – както и неговата бензинови версия – съответстващи на стандарта Euro 6. С разход на гориво 7.6 л/100 км (Sports Tourer: 7.9 л/100 км) в комбинирания цикъл MVEG и впечатляващо ниво на емисии на CO2 от 124 г/км (Sports Tourer: 129 g/km CO2), Insignia LPG безапелационно се позиционира в енергиен клас A.
Новата Insignia е еволюция на дизайнерската философия на Opel, в която “скулптурната артистичност среща германската прецизност” в сегмента на средния клас. Стилистичната тема съчетава динамична визия с предна графика с ниска и широка пропорция, с която визуално се подчертава широката стойка на автомобила. Бляскавата хромирана предна решетка е по-широка и по-ниска от преди. Лайсната, върху която е разположен марковия знак на Opel е по-тънка и в краищата си включва „крилца”, които правят визуална връзка със предните светлини с променена стилистика. В зависимост от версията на оборудване, те могат да са биксенонови и оборудвани със системата за повишаване на осветеността и безопасността AFL+. Всички предни светлинни тела включват в конструкцията си конзоли с блестящ черен лак, които подчертават теханологичността им. Версиите с по-високо ниво на оборудване са с интегрирани енергоспестяващи дневни LED светлини с криловидна графика. Долните вложки в предната част са стилизирани така, че да бъдат по-тънки и широки, като по този начин подчертават пропорциите на разположената над тях радиаторна решетка. Светлините за мъгла са комбинирани с широки черни вложки и хромови акценти. Те се разширяват в посока арките на калниците, за да подчертаят широката пропорция и лукса в стилистиката на предната част на новия Opel Insignia.
Профилите на версиите седан и хечбек на новата Insignia са по-ясно разграничени от преди с помощта на уникалните задни светлини и дизайна на интегрирания спойлер. Линията на покрива на модела с пет врати намалява релефа си преди да достигне ръба на спойлера, за да допълни класическия силует на купе. При варианта с четири врати, гънката продължава по протежение на ръба на спойлера за да подчертае дължината на елегантния седан.
Тези решения са тематично свързани със задната част, която в новата Insignia също е с по-широки и ниски пропорции. Бляскавата хромирана решетка е разположена по-ниско на задния капак и включва марковото лого. Тя се разширява до задните светлини, които включват „присвити” функции за заден ход. Габаритните и стоп светлините на разделените на две части задни светлини са изпълнени като LED елементи при всички нива на оборудване за седана и хечбек модела. Характерен за всички варианти на купето е дизайнът на светлините с изострена криловидна графика.