С елегантен дизайн и изкушаваща техника Opel има намерение да възвърне добрите си позиции в средния клас. Дали мощният турбомотор на Insignia ще й помогне да изпревари Ford Mondeo, Honda Accord и VW Passat?
Дори в дните на криза все пак има и добри новини – пролуката между средната и горната автомобилна класа става все по-тясна, поне що се отнася до системите за подпомагане на водача. Електронните помощници, които доскоро бяха запазени само за елитния кръг на луксозните автомобили, вече се предлагат и от моделите от средния клас по желание на купувачите.
Аз, Роботът
Например Honda Accord автоматично натиска спирачките при заплаха от връхлитане върху движещото се отпред превозно средство, предупреждава за напускане на лентата за движение и, подобно на VW Passat и Ford Mondeo, поддържа постоянна дистанция до предния автомобил с помощта на радар. Разпознаването на пътните знаци също е слязло до демократичното ниво на средния клас – след “седмицата” на BMW от пролетта вече и новият Opel Insignia ще следи постоянно за ограничаващи скоростта знаци, за да ги покаже на арматурното табло. Още от старта на новия модел биксеноновите му светлини променят далечината на осветяване в зависимост от ситуацията на пътя и при насрещно движение самостоятелно “минават на къси”. Явно вече не е задължително да купите луксозна лимузина, за да притежавате най-модерната техника.
С дължина от 4,73 (Accord) до 4,84 м (Mondeo) средният клас е предприел и чисто външна експанзия по посока към по-горната категория. Тук изключение не прави и Insignia, която надминава предшественика си Vectra не само с над 20 сантиметра на дължина, но и преди всичко като цялостно визуално присъствие. С напрегнатите си, излъчващи мощ линии, и с напомнящия за купе покрив новият Opel едва ли ще има нужда от по-шикозен СС-вариант като VW Passat, за да мобилизира естетите сред потенциалните клиенти.
Масирана атака
Също толкова разтоварващо и хармонично е въздействието на вътрешното пространство. Високите долни ръбове на прозорците и извитите линии между вратите и арматурното табло създават усещане за защитеност, а впечатлението за високо качество се подхранва от множество детайли, като например облицованата с мека материя жабка. Комбинацията от плътния звук при затваряне на вратите, ясно оформените уреди и солидните материали извежда Insignia сред най-добрите в нейния клас.
Що се отнася до ергономията, конструкторите на Opel очевидно са се постарали да угодят на всички. Например навигацията и останалите функции могат да се управляват по избор с въртящо-натискащи се контролери между седалките или на централната конзола. С общо пет кръгли регулатора и над 30 клавиша, те обаче като че ли са се поизхвърлили. Все пак създателите на модела са намерили сили да се противопоставят на безсмислената мания по стартови бутони – Insignia се пали просто с контактен ключ.
От друга страна обаче ниският, рано спускащ се покрив изисква качването отзад да става с помощта на квалифициран прислужник. Ще трябва да се откажете и от обичайното за класа пространство около краката и главите. Освен това полезният товар (387 кг) е твърде малък с оглед на внушителния багажник (500 литра).
Средната класа
Как всичко това можеше да бъде направено по-добре, показва по-дългият само със сантиметър Mondeo. В просторната му задна част можете дори да кръстосате краката си един върху друг, а и по отношение на мястото за багаж никой не е в състояние да се мери с него. Освен това благодарение на големия заден капак с изваждащ се рафт този обем (550 л) може да бъде използван по най-разнообразен начин.
Само усещането за качество не отговаря напълно на впечатлението за принадлежност към по-висок клас. На повърхностите от мека пластмаса и големия цветен дисплей между уредите се противопоставят евтини на вид детайли като хлабавите кръгли регулатори за силата на звука и за настройка на страничните огледала.
Интериорът на Passat не само издържа успешно теста с върховете на пръстите, но с опростените елементи за управление и контрол, чието функциониране почти не се нуждае от обяснения, както и с просторното си оформление, създава приятно усещане за спретнатост и спокойствие. Дори след четири години на производство все още будят симпатии подробности като големите, побиращи цяла бутилка джобове, или кутията за чадър в шофьорската врата.
С удобни седалки отпред и отзад, достатъчно място за пътници и багаж, а също и с най-големия в теста полезен товар седанът демонстрира, че несправедливо е останал в сянката на по-популярната комби версия Variant.
Фън-шуй
Въпреки че ръбестият Accord е само с няколко сантиметра по-къс от VW, в него човек се чувства доста по-натясно. Докато водачът и пътникът до него могат като в някой клуб да се отпуснат в удобни, но с недостатъчна странична опора кресла, пътуващите на втория ред разполагат със значително по-малко място, а най-малкият багажник в този тест се налага да бъде товарен и разтоварван през доста тесен отвор. Освен това претрупаното арматурно табло изглежда така, сякаш няма да пътувате до магазина или до някой курорт, а ще се отправите към далечна галактика. Бутоните на волана са разпределени в две плоскости – едно свидетелство за доверието на конструкторите към ловките пръсти на клиента.
От друга страна, използването на волана по първоначалното му предназначение носи истинско удоволствие. Accord мигновено изпълнява всички заповеди на водача и изглежда заразително пъргав, без в действителност да изпреварва съперниците си. Полъх от състезателна атмосфера излъчва дори прецизно прещракващият скоростен лост с миниатюрни размери и къс ход.
На пътя
Окачването като че ли също е настроено за работа върху равна като тепсия състезателна писта. При движение по неравни междуселски пътища обаче то започва да раздава силни удари, дори късите напречни фуги по магистралите стават причина за откровено неспокойно поведение. Освен това единственият атмосферен мотор в този сравнителен тест няма никакъв шанс срещу турбодвигателите. Въпреки почти еднаквата мощност 2,4-литровият агрегат на Honda се усеща като някак беззъб, тъй като максималният му въртящ момент е налице чак при 4000 об./мин. За да е наравно с конкурентите, той се нуждае от високи обороти, при които Accord издава гибелен за нервите шум. Във всички случаи подобна характеристика на мощността не отговаря на един предназначен за дълги пътувания семеен седан.
Значително по-комфортно работи дружелюбно гъргорещият 2,5-литров петцилиндров турбодвигател на Mondeo, който започва да тегли буйно още малко над оборотите за празен ход. Този темперамент обаче изисква и съответен хонорар на бензиностанцията – средният разход в теста възлиза на твърде обилните 11,4 литра на 100 км.
Дори впечатляващият Ford не се справя убедително с комбинацията между динамика и комфорт на возене. Наистина с директно работещата си кормилна уредба той преминава динамично през остри завои и трасета за слалом, но твърде нервните реакции около централното положение на волана затрудняват чистото движение в права посока. В добавка към това, когато преминава през дълги вълнообразни неравности, тежкият Mondeo се поклаща нагоре-надолу въпреки стегнатите настройки на окачването.
Нов еталон
При Insignia дори само монтираните на тестовия автомобил 19-цолови колела показват, че той също притежава твърд характер. Това обаче се компенсира от усилията на адаптивните амортисьори (серийни във версията Sport), които доста гъвкаво филтрират по-малки и по-големи неравности, без да плашат пътниците със силни колебания. Освен това прецизната кормилна уредба с лек ход придава на модела на Opel приятна маневреност. Би могла обаче да осигурява и с една идея по-добро усещане за пътя.
От друга страна, силно впечатление прави мощта, с която разполагащият със само два литра работен обем турбомотор тегли напред 1,6-тонния автомобил. Insignia се ускорява до 100 км/ч само за 7,1 секунди – постижение, което би правило чест на всеки спортен модел от 70-те години. Големите резерви от гъвкавост при междинно ускоряване също излъчват увереността на машина от висш клас, помрачавана единствено от затрудненото превключване на предавките. С измерения в теста среден разход (11,9 литра/100 км) обаче и този двигател изглежда твърде лаком.
Трудно ни е да определим какво трябва да бъде подобрено в модела на VW. Кормилната уредба, скоростният лост и педалите работят с идеална смесица от лекота и прецизност. Дори при динамично шофиране по второстепенен път с много завои Passat, който е със 160 кг по-лек от Mondeo и Insignia, без усилия може да бъде удържан в желания курс.
И понеже неговият, също двулитров, турбомотор не е принуден да тегли толкова тежък товар, въпреки по-ниския въртящ момент Passat притежава съвсем същия темперамент като Opel, но се задоволява със значително по-малко гориво (10,3 литра/100 км). А обстоятелството, че моделът от Волфсбург с най-голяма лекота неутрализира напречните фуги по магистралата и големите пукнатини по асфалта, се дължи на чувствително реагиращите адаптивни амортисьори (срещу доплащане), както и на скромните на вид, но повишаващи комфорта серийни 16-цолови гуми.
В комплект
По отношение на оборудването Passat предлага малко повече от най-необходимото. Ако участниците в теста бъдат приведени към едно и също ниво, той излиза по-скъп от Mondeo и Insignia. За възможността от съвсем друг подход свидетелства Accord, който във версията Executive притежава серийно електрически регулирани кожени седалки, аудиосистема с CD чейнджър и безжична комуникация, а също и ксенонови светлини. Това обаче остава единственият коз на японеца, който не успява да се представи блестящо в нито една друга област.
Въпреки различните съчетания от качества в крайното класиране Insignia изпреварва с малко Mondeo и има повод да празнува един успешен дебют. Тя обаче не успява да надмине добре балансирания Passat. С комбинацията от предлагано пространство, комфорт и мощни двигатели моделът на VW е най-доброто доказателство за зрелостта, достигната в наши дни от автомобилите в средния клас.
Текст: Дирк Гулде
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. VW Passat 2.0 TSI - 506 точки
Като изключим скромното серийно оборудване, Passat не допуска никакви слабости. Многото място и фино настроените ходова част и кормилна уредба предизвикват задоволство у собствениците.
2. Opel Insignia 2.0 Turbo Sport Premium - 481 точки
Балансираната Insignia се доближава най-много до качествата на Passat. Мястото отзад и полезният товар обаче са недостатъчни, освен това и разходът е доста висок.
3. Ford Mondeo 2.5 Titanium S - 474 точки
Както и преди, просторният и с гъвкав интериор Mondeo предлага срещу цената си един голям автомобил. Прекалено директното управление и твърдото окачване обаче му придават ненужна нервност.
4. Honda Accord 2.4 Executive - 447 точки
Спортната душа на Accord е скрита в неподходящо тяло. Двигателят, превключването на предавките и ходовата част не образуват хармонична цялост с кроткия седан.
Технически данни
1. VW Passat 2.0 TSI - 506 точки | 2. Opel Insignia 2.0 Turbo Sport Premium - 481 точки | 3. Ford Mondeo 2.5 Titanium S - 474 точки | 4. Honda Accord 2.4 Executive - 447 точки | |
---|---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- | --- |
Мощност | 200 к. с. при 6000 об./мин | 220 к. с. при 5300 об./мин | 220 к. с. при 5000 об./мин | 201 к. с. при 7000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
7,4 сек | 7,1 сек | 8,2 сек | 8,0 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 38 м | 38 м | 39 м |
Максимална скорост | 235 км/ч | 242 км/ч | 245 км/ч | 227 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
10,3 л | 11,9 л | 11,4 л | 10,8 л |
Базова цена | 62 098 лева | 52 610 лева | 65 100 лева | 66 960 лева |
Aнонимен
Мммм дааа,наистина няма нищо общо между Passat i Passat CC.Даже предишното поколение Passat B5 e много по красиво като външност.
анонимен
VW наистина правят много хубави коли, ама съм на път да ги намразя само заради AMS и Аутобилд. Имам чувството, че ако VW направят кенеф на колела, пак ще го изкарат по-добър от всички други коли. За разлика от Passat CC, който между другото е много красив, тоя лайнян пасат е с най-тъпия екстериорен дизайн от всичките 4 коли, а според мен отвътре само мондеото е по-зле и то като качество на изработка, а не като дизайн. Иначе TSI моторът е наистина готин.
анонимен
Пенчо и ти ли си с хигиенен нокът? Станчо дори не може да чете техническите характеристики. Преди няколко броя направи редовната си грешка да обърка работният обем на автомобила. По принцип има един маниер на писане и повечето му писаници са почти еднакви.
анонимен
Станчо е пич и пише готино. Оня гоуфаджиата Дениславчо не става. Колкото до автомобилите мога да дам мнение от първа ръка, и то е, че с уважение към останалите, Мондеото е просто жестоко за парите си. Поздрави от Пенчо.
анонимен
За тираджия возията на някои хамър или волга ще се стори за перфектна. Тук се говори за леки автомобили. Пасата е доста остарял вече, а конкурентите от опел вече имат наистина добър автомобил
анонимен
четох, четох та най накрая си се смях. какво да ви кажа аз съм ТИР-аджия и съм виждал какво ли не. Никога не съм МАНИАК на тема автомобили. За мен най важното е да е сравнително сабилна на пътя да вози добре, да има екстри т.е. в златната среда, НО откакто се помня ми писна да слушам ГОЛФ, ПАСАТ -- НАЙ-ДОБРИТЕ. И какво др. марки да не би да са каруци. Колкото е по-нов модела толкова е добър с наум, че е прегледал моделите на конкуренцията пооправил е своята машинка и е извадил нов автомобил. И не,че съм пристрастен но ВОЗИЯТА на фолцвагена наистина е ПЪЛНА скръб пък били то и ДА АМА са многооо ЗДРАВИ. Пък и досега външния им дизайн си бе доста грозноватичък. Хайде сега си спорете на воля и не е толкова важен автомобила колкото ЗАДКОРМИЛНАТА УрЕдБа :-)). Срещам какви ли не ненормалници в насрещното платно ихич не ме е еня колко и какви характеристики имал за спирачки и незнам какво си да - се пази, ЗАЩОТО тежа 42 тона срещнем ли се става СКЕЙБОРД. Ей аз си мислех, че в тая държава освен политици, финансисти футболни спецове то имало и автоСПЕЦОВЕ. А за Шукерчето не го обиждайте не е лесно да четеш,отсяваш,пробваш и да го напишеш. Имал грешки чудо голямо, че кой няма. И за умниците какви са разликите между ЖЕНАТА и КОЛАТА ? Хи.хи-хи Айде сос ЗДРАВЕ. aristotel7
milen
П.П.За Mercedes, Bmw и Audi няма да коментираме ако имаше сравнение с VW там щяха да бъдат други резултатите.
milen
Каквото и да направят Opel,Ford и Honda никога няма да имат по добър автомобил от VW. Това е няма какво да се противите, факт !
iv4o
4eta i se 4udja... ne be6e li insignijqta s naj malkiq vuzmojen motor 1.6... ta tq ima dale4 po dobri i silni takiva.. a dizela e perfekten ... tyk maj sa dosta pristrastni mneniqta .. ej hora, novoto i krasivoto vurvqt vinagi napred, na moda sa, a kogato sa podlateni i s luks i komfort.. eto i uslovieto za uspeh
До mouse famile
Еее много станахте!!!! Има място само за един мишок тук.
бандаров
В Ловеч ще правят завод за китайски автомобили. А за коя е най-продаваната кола, това е голф като цяло. Примерно във Франция може да е на трето място, в Германия, Великобритани е на 1-во. Като бройка продадени автомобили е номер 1 но в отделните страни преобладават родните им марки. Чак след това са прослувутит голфове. Не съм сигурен но мисля и че в италия е 1 во място по продажби въпреки че там също имат мощно производство.
Константин Стратев
За Шевролетите : да вярно е , че нямат нищо общо, но и тези които се продават в Европа също нямат много общо. GM притежава Шевролет, който поглъщат Деу, модернизират заводите им в Кореа, наемат Дж. Джуджаро и създават подразделението Шевролет Европа. А тези в Русия са само за техния вътрешен пазар, а жалкото е че в България няма автомобилна марка, която да ни осигури работа и по-достъпни нови автомобили, защото автопарка в Б-я си го знаем добре...
2006г. ли?
Живеем 2009 година! Къде прочете това че астра е най-продаваната кола в голф сегмента? Не че съм голфист, но това което пишете не е вярно. Просто искам да знам къде го прочетохте. Колкото до шевролет, че е най-продаваният автомобил в Русия, да не забравяме, че някой лади излизат с еблемата на шевролет. Тези шевролети нямат нищо общо с американските си братя.
Smurtnami6kite
Защо този сайт не изисква регистрация, за да се пишат коментари? Ако това стане, няма да може един човек да пише 50 мнения с различни имена, а останалите да се чудят кой какво е написал. Колкото до автомобилите - Пасат безспорно е много добър. Но е УЖАСЯВАЩО скучен. Това е кола за хора, които не се въодушевяват от автомобилите, а търсят удобен и надежден начин за транспорт. Като такъв, Пасата може би наистина е най-добрия. Но аз бих предпочел Инсигния или Мондео от всеки път. В Ауто Билд ми харесва, че вече освен точковата таблица дават и оценка на редакторите за автомобилите. И при тях Пасат спечели по точки, но в субективната оценка беше 4ти от 5 автомобила, а на първо място беше Инсигния. За непросветените: ПАСАТ И ГОЛФ СА НАЙ-ПРОДАВАНИ В КЛАСА СИ САМО В ГЕРМАНИЯ!!! В ЕС + Швейцария най-продаваната кола за 2006г. беше Опел/Воксхол Астра, а за 2007г. - Пежо 207. Да, Германия е важна, защото е най-големия пазар в Европа, но не е цяла Европа. В Русия например Шевролет имаше по едно време почти 50% пазарен дял. В заключение - и аз не харесвам стила на Станчо Шукеров, но е грозно да го оплювате и то в сайт, в който може да пише всеки без никаква регистрация. Пък и кой ви кара да му четете статиите - четете само преведения материал, като толкова не ви харесва. В България свестни автомобилни журналисти по начало почти няма или много добре се крият, защото аз не съм виждал. В TG пишат по-разкрепостено /или поне се опитват/, но и те са на светлинни години от стила на английските си колеги.
Константин Стратев
Уважаеми специалисти, относно техн. данни : спирачния път (100км/ч-0км/ч)на Опел Инсигния е 36,5 метра, а не 38м. Този резултат е с 1м по-малко от "С" класата, 3-та серия на BMW и Ауди ТТ. За сигурността, която предлага Инсигния: http://www.euroncap.com/results/opel/insignia/2009/352.aspx Лично за мен всичките модели са страхотни автомобили, които могат да Ви предложат доста, и като комфорт и като спортни усещания. За моя радост съм имал възможност да карам всичките споменати автомобили и смятам, че при Опел е много сполучлива комбинацията от комфорт + спортни усещания, а тази комбинация се постига много трудно, обикновенно едното е водещо, но Инсигния ще Ви ги предложи и двете. В крайна сметка, когато човек може да си позволи да даде 50 000 лв за автомобил нещата опират и до Лични предпочитания,дизайн и т.н. Откакто е пуснат в продажби (Инсигния)има 15 награди, неоспорим факт. Инсигния излиза за първи път на пазара, първа версия, ще е актуален поне 5 години, докато др. модели са много стойностни автомобили, но не предизвикват такъв интерес, все пак и това е важно. Да, пристрастен съм, но мога да бъда обективен.
Антон
Аз ходя на всеки тестдрайв на който имам взможност и мога да кажа че съм карал доста нови модели но най голямо впечатление ми направи новото мондео просто е невероятно, този път от форд доста са се постарали.Преди това бях доста скептично настроен към тази марка но сега мисля че имам повод да преосмисля мнението си.
Nasko
Опел Инсигния се предлага и с ортопедични седалки, което е много важно за комфорта при пътуване. Защо това не е споменато в статията?
Peter
Станчо, Станчо, ти толкова много глупости си написал, че то не може и да ги запомни човек! Недей да дрънкаш за точни цитати, защото това тук е форум и хората изказват мнение, а не научна дисертация, в която всичко се подкрепя с референции и източници....Последната ти тъпотия дето аз я четох беше статията за Хонда Акорд, където авторитетно заключаваш как предишния дизелов двигател бил двулитров - мисля сам си разбрал вече, че е 2.2. Абе карай си както можеш, пък да те чете който иска......
мето76
Простотията на българина е безкрайна.......
сашко
що не отиде некой от вас да пише статиите-ОТВОРКОВЦИ
топси
пичове,не се базикайте със Станчо Шукеров.Чета неговите статии още от 96г в Авто труд и мога да ви кажа,че не сте на нивото му,за да плямпате простотии!Всеки си мисли,че ей така се пишат статии.Голям фен сам му и ще продължавам да бъда
miron
Няма място за сравнение между Станчо Шукеров и Гералд Чайка. Шукеров нарочно пише толкова некадърно за да не му вземе хляба.
хахахахаха
ама много сте интересни всички тука !!! първо защо спорите като никога не сте карали колите от теста и имате данни за тях само на хартия!!! а хората от списанието все пак са тествали колите и техните качества!!!
завалията
То се вижда, че му е трудно.
пишман продуцентът
Г-н Шукеров в този форум няма да намерите почитатели. (Незнам къде да ги търсите) Какъв продуцент сте вие. Ако вие толкова трудно да сте автомобилен журналист си намерете друга работа.
Станчо Шукеров
Под достойнството е на такъв голям продуцент и журналист като мен да се унижава в този форум. Ако си мислите, че е толкова лесно да си автомобилен журналист елата вие да бачкате вместо мен и да видите какво е. Аз отивам да си поиграя с хигиенния нокът.
Не моля ви се недейте
Така ще се обезличите! Недейте го закача. Нека си стой и показва нивото на собственикът му.
Станчо Шукеров
Не се занасяйте с бате си Станчо, че ще си отрежа хигиенния нокът в знак на протест!!!
Марин
Големи почитатели на Станчо Шукеров тук.:))) И на мен ми е любимец.
баба янка
Станчо Шукеров си е наше момче. Дядото вече не си купува ауто билт, само AMS и така спестява много от пенсията. Благодаря ти Станчо. Предлагам ти да почнеш работа и тук, че дядката да спре и това списание да купува.
Хигиенен нокът
Прочетох, че Станчо имал хигиенен нокът и много се развеселих. Не му казвайте, че е много просташко да не си го махне.:) Няма ли кой в телевизията да му каже? Или по-добре така, той освен че му трябва да си бърка в ухото може и да отключва автомобилите.
BAT_J
Станчо Шукеров започна вече да се подписва и като Боби Владов. Да очакваме ли и други гениални ходове.
любо пенев
Боби Владов недей да играеш като Станчо, че ще те сменя
Боби Владов
Случайно влизам в този сайт и ми стана за "малко интересно".Разбирачите,защо не обсъждате техническите характеристики на автомобилите,а се занимавате с хората.Кой какво написал.Ами станете вие журналисти и пишете.И защо наистина не се подписвате с истинските си имена.За съжаление в анонимните нападките прозира стила на един и същ дребен мишок.Повече няма да вляза в този измислен и просташки сайт.Нахъсвайте се!
BAT_J
Имам едно предложение. Да направим подписка срещу лицето Станчо Шукеров, както и още няколко индивида, които "пишат" в Ауто Билд. Писна ми от безхаберни връзкари, които демонстрират неосновано самочуствие и пълнят странците на автомобилните списания с пумия. Довечера ще ви цитирам още фактологически грешки и безумици/недомислици написани от въпросния журналист. И искам да отбележа, че не чета негови статии защото ми харесват, а с надежда да е осъвършенствал стила си на писане или поне да е изкопирал от някъде нещо умно и достойно за четене, но уви това не се случва и няма и да се случи.
истинският
Веднъж гледах ваше предаване, защото и аз като вас тествах хонда акорд. Направи ми впечатление, че направихте няколко фактологични грешки. Пример: цитирам по памет "Дизеловият двигател 2,2 е изцяло нов и е със 150 коня." Двигателят не е изцяло нов, а е взет от предишният модел 2,2 литров със 140 коня, но е с по оптимизирани настройки. Друго интересно нещо е един от последните броеве на вашето списание, което аз си купих. Там вие правите тест драив на автомобил, а в броя имаше и немски вариант. Немците исказаха съвсем различни недостатъци и качества. Малко ми заприлича на лявата ръкане знае какво прави дясната. Приятен ден!
istinskiqt
Какво се заяждате със Станчо? Той е различен тип журналист. Другите нямат хигиенен нокът. Това му дава ценно преимущество, както и ще бъде по-добре възприет от голяма част от читателите.Лошото е, че откакто той работи в ауто билт аз и мойте приятели не си го купуваме вече. Пратихме 6 "гневни писма" в тяхната редакция. Но не получихме отговор. Станчо имената на 6 от нас ги има на писмата, не сме анонимни. След като зарязват редовните си читатели по този начин да си намерят други. Който разбира немски да си купува немския вариант. Станчо един съвет от мен. Прочети статия на Г. Чайка и го сравни с твоят вариант. Ако не виждаш разлика в това никога няма да разбереш проблема.
Станчо Шукеров
Критиките винаги съм приемал с отворено сърце. Хареса ми това за пишман журналиста. В момента искрено се кефя на "цитата" за "моя" статия, че понеже: "черния цвят много й отива на Jetta и я прави бизнес автомобил (цитирам по памет). Явно човекът няма памет, защото не съм писал подобна глупост. И за да е авторитетно всяко едно написано слово е добре да се цитира издание, брой и страница. Когато човек е искрен е хубаво дори и във форумите да се подписва с истинското си име, освен ако не е фалшив човек като светоусещане. Толкова от мен и съм ви благодарен за това, че ме четете най-редовно. Както се казва по-добре на хората в устата, отколкото в краката. А истината е, че за завистниците почивен ден няма. Дори и лошото реклама си е реклама. С най-пичовски пожелания С.Шукеров
към истинкса
Какъв ти е Станчо Шукеров, че го защитаваш толкова. Освен ако не ти е роднина не виждам друга причина да го защитаваш. И 50 години да е бил в ефир няма да промени факта че няма нито изказ, нито поглед върху автомобилите...ХАЙ-ДРАЗНЕЩ е елементарният му начин на изразяване, но все пак идва от Авто Труд :))) кво си очаквала
към истинска
1-во се научи да пишеш на български, после наричай комплексар който искаш.
istinska
tuk ste se sabrali samo nqkakvi kompleksari da obsajdate koq marka kola e po-hubava,saglasete se 4e tova e do vkus,a tova 4e pluete stancho shukerov e vapros na vazpitanie,4oveka e 10 godini v efir i v mediinoto prostranstvo sigurno ima akul za vsi4ki vi sabrani a vie ste sednali da govorite koi stava za jurnalist i koi ne.prosto e jalko otstrani
marcko
Карал съм и 4 трите модела форда и опела возят с класи повече от пасата. И със сигурност са по-здрави
liubaneca
Немецо е казал - Голф е колата!!!
deso
Имал съм много автомобили и определено най-добрите се оказват немските а който не е притежавал vw той не знае за какво става въпрос.Ина4е за инсигнния RESPECT :o опел извадиха много хубав модел.
същото беше на времето
Навремето опел правеше омега и се възприемаше като европейския кадилак и като конкурент на мерцедес и bmw в луксозния клас. Сега кой се сеща за него? Същият ще бъде резултата от вектра2. Да не говорим за проблемите около GM, че полужението съвсем се влошава. Инсигня в момента се продава малко повече от застаряващия пасат. Тази или другата година излиза новият пасат и както сега горе долу се продават еднакво опел ще бъде издухан.
BAT_J
Има разлика между това една кола да е технически добра и това да се харесва от хората. Дори да приемем, че Пасата превъзхожда всички останали технически, не може да си кривим душата че поне по интериор и екстериор отстъпва на конкуренцията. Естествено това е въпрос на личен вкус но според мен всички останали атомобили в теста имат по-привлекателна визия и вътрешно пространство от Пасата. Та мисълта ми е, че не всичко е техника и сухи цифри. Важно е как се възприема автомобила като цяло чисто субективно. Тестовете на AMS са просто едно мнение и ориентир..но ако някой е решил да си вземе нова Хонда или Опел не вярвам да го разобедят с резултата от теста. Пасат може да е на върха още 10 години в теста на АМS, но това не значи че Инсигния не е абсолютен пазарен хит в момента.
Петре
Непомня къде го четох но ми направи силно впечатление, именно това, че голф побеждава конкуретният модел на пежо във франция. Французите са страшни националисти и да признаят чужд модел той трябва да е... . Аз нямам голф, имам раздрънкана астра.
Peter
Не позна, имам Рено! :p За да не пишеш глупости за Франция прочети това: http://www.samar.pl/__/__la/en/__ac/sec,4/new/15270/__Frances-top-selling-new-car-models-in-2007.html Верно, за 2007 е, ама нали и тогава имаше Голф?
Иванеее
Кой не знаят истината? Какво е манипулирано? Имаш предвит, че голф е най-продаваният автомобил или че европейците не знаят истината. Добре че ти я знаеш тази истина.
Иван С
Голяма работа като се продават толкова. Те не знаят истината, а са манипулирани.
Петре и ти май имаш опел
Съгласен съм, че Станчо Шукеров е пишман автомобилен журналист, но немските тестове са много добри. Най-продаваната кола в голф класа е голф, най-продаваният модел в класа на пасат е пасат. И двата модела са по-скъпи от конкурентите но се продават като топъл хляб. Дори във Франция голф изпреварва 307 по продажби. Тестовете се правят по-специална таблица, която трудно се манипулира.
Peter
Първо мога да кажа, че колегата Opel прави доста смислени коментари и съм много съгласен с него. Второ списания бол, ама не точно!!! Единствените смислени списания, които стават за четене са точно тия - AMS и Автобилд. За съжаление последното списание стана пълна боза, откакто разни индивиди като Станчо Шукеров и Денислав нам кой си взеха да пишат еснафски статии с коментари от типа \"черния цвят много и отива на Jetta и я прави бизнес автомобил\" (цитирам по памет). Обаче е съвсем нолмално немците да изкарат тяхното най-добро, същото правят англичаните, французите, американците и тъй нататък.....Тъй че тестовете не са обективни, то ако бяха всички трябва да караме VW и нищо друго!!!
жоре като не ти харесва ...
Списания болл. Щом не са безпристрастни не чети! Като имаш пристрастия към даден модел веднага се почва "теста нее коректен ". И веднага драстваш коментар за фашисти и конспирация срещу моделът. Това е! Хубаво е да се научите да се аргументирате преди да плюетте.
Georg
Обида на немски автомобили строго забранено!
смислен
Прав си румене, тук всички са карали всички възможни автомобили, повече и от редакторите на списанието. Освен това като не им харесват тестовете да не ги четат има много списания вече. Да си намерят безпристрастно списание.
Румен
Само как се пускат коментарите ей така, ама нормално кой ви знай, тука ако не се "похвалите" къде. Имам чувството, че тука пишат само некви нахранени по авто форумите, дето от първия им коментар са се изредили да им сипват целия форум или некви "знаещи" пишлемета дето на най-хубавата кола дето са се качвали е некое ново такси. Моля някой да ги контролира тия псевдо коментари. \/
към амг
проблемите с ръждата вече са почти премахнати. иуначе на по-старите модели колите си излизат с ръжда по калниците още от завода
AMG
А ръждата как е? ;) >:-)
niki
опел е върха ,имам астра 190 000 км никакви проблеми.мотора е 1.6 моно
умник
Айде започна се ;) Кой каква кола имал, кой какво тествал, кой каква служебна кола имал. На всичкото отгоре и време ви е останало да се похвалите и тук. Айде стига толкова! Ходете си пишете домашните, че ваканцията ви свършва.И 1 съвет от мен, като тестовете са предубедени, не ги четете!:-(|)
Opel
Чичо и Лельо, Никой не оспорва, че за 4 години Passat понатрупа продажби, но ако сравните продажбите от излизането на Insignia на пазара и тези на Passat за същия период, ще разберете за какво става въпрос. Учудването Ви към коментара ми ме навежда на мисълта, че не нито четете достатъчно по автомобилната тематика, нито сте пряко запознати с двата модела. Карал съм и Passat и съм тествал от любопитство Insignia и заставам зад думите си 100%. А за ваше сведение, личната ми кола е VOLVO XC 90 D5, ниво на оборудване Summum с автоматична скоростна кутия. Приятно четене.
леля ви пенка
Пасат бил лоша кола!?!? Возил като каруца? Опел инсигниа се продавал като топал хляб? Немските списания са предубедени и всички са срещу обективните тестове. МОМЦИ Пасат е най-продаваната кола в класа си. Когато караш опел естествено ще кажеш, че теста е манипулиран. Вземете се в ръце и бъдете малко обективни. Няма никаква конспирация нито в ауто билт нито тук.
Чичо
"За разлика от жалките продажби на Passat"?
Opel
Че двете немски списания са като рекламни листовки на VW, няма спор. Opel малко го недолюбват зареди GM. Не го възприемат като "достатъчно немски". Ако сте забелязали в последно време, доста отговорни "другари" в Германия се изказаха против спасяването на Opel. За тяхна голяма скръб, Opel обявиха, че Insignia се продава като топъл хляб и благодарение на него, сега нямат спешна нужда от помощ. За разлика от жалките продажби на Passat. Моите извинения, но ако изключим по-голямото пространство на задната седалка, Passat не може да се мери по нищо с Insignia. Що за сравнение на комфорт на окачване е това, ако единият автомобил е обут в 16", а другият в 19" гуми? При сравнимо екипирани Passat и Insignia, Passat вози като каруца. Усещането в Insignia е като за автомобил от по-висок клас, а цената на Passat е безумно висока за малкото, което предлага. А множеството проблеми с Passat, които TUV регистрира, както и недоволните собственици? Честно да Ви кажа момчета, отчаян съм. Българските списания хвалят, който и да е само да им даде кола да тестват. Немските, мисля че ги изкоментирахме. За липсата на професионализъм при британските, мисля че е излишно да хабим думи. Кажете какво да четем?
Коко
Деската, а по същество от четирите тествани автомобила три са чисто германски - в смисъл германците си ги разглеждат като свои - така че тва за маниакалния патриотизъм на AMS е малко абсурдно. Иначе съм карал всичките без Хонда и за мен пасатът си е наистина непобедим, пък ако ще и да е на четири години. Insignia обаче впечатлява наистина.
AMG
4 марки, 4 модела, 4 боклука >:-)
умник
Айде пак. Ако на някой не му харесвал теста имало конспирация. И то световна конспирация срещу не германските производители на автомобили. Деска като не ти харесват тестовете ходи и чети топ гиар, там няма никаква система за оценяване но британските автомобили винаги са на върха. Аз не съм почитател на wv но не смятам, че теста не е безпристрастен
Батето
деска, направи си чай и лягай под завивките, че имаш температура, ако имаш късмет ще си като нова за празниците :)
деската
Германците се опитват да искарат, че тяхното по-добро. Естествено че тестовете са нереални. В ауто билт и ауто мотор спорт тестовете се правят нарочно такива. Конспирацията им е хората да си купуват техни автомобили. Истината е една американските автомобили, те са върха.
BAT_J
От този тест излиза че Пасата отново е всемогъщ във всяко едно отношение, а другите макар че са вложили много по отношение на дизайн и техника едва ли не нямат никакъв шанс срещу него. Още по интересено е, че Пасатът е вече 4 годишен, но според редакторите на ams е едва ли не светлинни години пред чисто новите модели на Опел и Хонда. Опитват се да ни внушат че това чудо на автомобилостроенето е изпреварило с 4 и повече години всички свои конкуренти и че все още е на върха:)))Аз лично подлагам на съмнение безпристрастността на това заключение
Peter
Ех, това пусто VW, голяма реклама му правят, голямо нещо.....И по-следващия модел на Opel няма да бие настоящата генерация, това е напълно ясно... Аман от тия платени реклами!