Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Insignia Grand Sport 2.0 DI Turbo 4x4: Флагманът

08.11.2017 15:43

Тест на върховия модел в гамата на марката от Рюселсхайм

Новото издание на Insignia показва нагледно най-доброто, което може да предложи компанията Opel към момента. И както се вижда, марката определено помни добре как се правят наистина добри автомобили от среден клас. Защото истината е, че Insignia е един наистина прекрасен за шофиране автомобил. Моделът е създаден още по времето, когато марката беше собственост на GM, а преминаването към новите й френски стопани все още не беше на дневен ред. И в много отношения това е добра новина, защото автомобилът е базиран на платформата E2, която се характеризира с широка употреба на високоякостна стомана, както и на алуминиева сплав за направата на някои детайли, като например предния капак. От свръхтеглото на предшественика не е останала и следа – с двулитров турбодвигател, автоматик и задвижване на четирите колела, Insignia отчете точно 1645 на кантара. Впечатляващо!

Отвътре ни посрещат приятна атмосфера и типична за марката атмосфера, както и превъзходни ергономични седалки със солидна странична опора. Оборудването специално при върховото изпълнение е направо разточително и може да съперничи на модели, чиято цена е с минимум една четвърт по-висока от тази на Insignia. Свободното пространство специално на втория ред е значително повече, отколкото при предходното поколение на модела – мястото за краката на пасажерите отзад например е нараснало с цели шест сантиметра. Под елегантния заден капак от своя страна се крие багажно отделение с номинална вместимост 490 литра, която може да бъде увеличена доста лесно посредством сгъването на разделената на три части задна седалка, достигайки 1450 литра.

Солиден арсенал от асистиращи системи

По отношение на асистиращите системи Opel предлага практически почти всичко, което човек би могъл да очаква от представител на средния клас: асистент за аварийно спиране с функция за разпознаване на пешеходци, адаптивен темпомат с регулиране на дистанцията, асистент за смяна на лентата, както и асистент за спазване на лентата. Матричните LED светлини с напълно адаптивно управление от своя страна не само значително улесняват шофирането на Insignia през тъмната част от денонощието, но със своите 16  LED елемента за всеки фар са една от най-модерните светлинни технологии в ценовия клас на модела. Технологията IntelliLux ви позволява да карате почти през цялото време на дълги светлини, без при това да заслепявате насрещните участници в движението, като наред с това осигурява значително по-голям обсег на осветяване спрямо конвенционални фарове. В определени ситуации единствено осветяването на пътни знаци се оказва с една идея по-ярко от необходимото, което създава потенциална вероятност от кратковременно заслепяване на водача.

Всеки, който помни солидния и тежък предшественик на новата Insignia, ще остани изключително впечатлен от лекотата, с която автомобилът се дирижира дори по тесни планински серпантини. Върховият двулитров турбодвигател с 260 к.с. се съчетава серийно с осемстепенен автоматик от Aisin и двойно задвижване. В зависимост от моментната ситуация, два ламелни съединителя се грижат за променливото разпределение на въртящия момент между колелата на задния мост. Дори в спокойния режим Tour автомобилът може да се похвали с приятно прецизно поведение, а в Sport обноските на Insignia придобиват отчетливи спортни нотки. Спокойният, балансиран, неутрален и прецизен маниер, по който Opel извършва всяка смяна на посоката, а забележителен – всъщност усещането от управлението е един от най-солидните аргументи в полза на Insignia.

Opel Insignia впечатлява както с динамиката, така и с комфорта си

Друг коз в нейна полза е комфортът на возене. Богатите възможности за настройки на окачването с адаптивни амортисьори е в състояние да задоволи почти всеки вкус – при решим Tour Insignia преминава изключително гладко през неравности със своите 18-цолови колела, проявявайки склонност към съвсем леко (но приятно) поклащане. В режим Normal поведението на автомобила е може би най-оптимално от всяка гледна точка. Ако пък активирате Sport, ще получите впечатляващо динамично пътно поведение, без да изгубите кой знае колко от рафинираността на возията.
Остава да кажем и няколко думи за задвижването – със средна стойност по време на 1000-километровия тест от 9,5 л/100 км, разходът на гориво на пръв поглед изглежда по-скоро висок. За бензинов мотор, монтиран в автомобил с размерите и теглото на Insignia обаче, при това комбиниран с двойно задвижване, разходът реално погледнато е съвсем приличен – и няма как да не споменем, че е с над 2,5 л/100 км по-нисък спрямо бензиновата турбоверсия с 220 к.с. на предходния модел. Иначе двулитровата машина хармонира доста добре с осемстепенния автоматик, а внушителният въртящ момент от 400 Нм осигурява добра тяга, както и възможността през по-голямата част от времето стрелката на оборотомера да се задържа в долната част на скалата си.

Текст: Божан Бошнаков

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Insignia Grand Sport 2.0 DI Turbo 4x4 е може би най-впечатляващият автомобил, който Opel е създавал през последните поне две десетилетия. Автомобилът предлага голям вътрешен обем, рафиниран комфорт при пътуване и прекрасна управляемост. Единствено по отношение на обзора от мястото на водача и ергономията може да се желае и малко повече.

Каросерия
+ Изобилие от място в интериора
+ Солидна изработка
+ Голям и удобед заден капак
+ Гъвкав вътрешен обем
+ Висок полезен товар (600 кг)
-  Ограничен обзор от мястото на водача
-  Отчасти неоптимална ергономия

Комфорт
+ Чудесен комфорт на возене
+ Седалки с подгряване и климатизация, отлични за дълги преходи
+ Ефективна шумоизолация

Задвижване
+ Темпераментен двигател с мощна тяга
+ Добре настроен осемстепенен автоматик

Пътно поведение
+ Балансирана и прецизна работа на кормилното управление
+ Чевръста водимост
+ Много сигурно пътно поведение на пътя
+ Впечатляващо сцепление

Сигурност
+ Надеждни спирачки
+ Многобройни, ефективни асистиращи системи
+ Впечатляващи LED светлини

Екология
+ Умерен предвид динамичните показатели разход на гориво
+ Намалено със 100 кг спрямо предшественика тегло

Разходи
+ Изгодна цена
+ Богато оборудване
+ Умерени цени на опциите

Коментари
comments powered by Disqus