С Manta-e традиционната марка най-накрая отново ще получи нова икона
Шефът на Opel Лошелер се влюби в електрифицирания ветеран. Сега има продължение: Opel ще прави нова Manta. Електрическа, разбира се. Може да започне през 2025 г. Вече има първоначална идея за дизайн.
През последните няколко месеца Opel електрифицира феновете си с възхитителна електрическа версия на класическа Manta (можете да видите снимките в нашата галерия). Автомобилът получи похвали дори от самия шеф на Opel. В интервюто за Business Insider шефът на Opel Михаел Лошелер беше изумен от това колко добре беше приет от хората електромодът (електрифициран вариант на класически автомобил, по аналогия с „рестомод”) Manta и призна: "Германия, изглежда, чака Manta!" Надежда за нова Manta? Това ще трябва да преценят проучвателите на пазара, обяви Лошелер. Сега вече нещата са ясни: Оценката на пазарните проучвания вероятно е била недвусмислена, защото Лошелер гордо обяви по време на EV деня на концерна майка Stellantis, че Opel има намерение да преоткрие Manta в средата на десетилетието.
Коя платформа ще получи Manta-e?
Името Manta-e ясно показва, че възроденият класик трябва да е изцяло електрически. Шефът на Opel предостави и подходящата дизайнерска идея. Дори ако този първи компютърен образ все пак получи обичайните корекции на реализма по пътя към серийното производство, още отсега е ясно: Manta-e няма да бъде малко, ниско купе, а солиден кросоувър със снишаващ се покрив, който дори би могъл да получи и четири врати. В дизайнерския проект поне са очертани (отварящи се в противоположна посока?) задни врати. Вече познаваме подчертано двуцветния дизайн – например от Mokka. Феновета на Manta обаче ще трябва да почакат за допълнителни подробности. Колко голяма ще е новата Manta-e? Въпросът коя платформа от Stellantis Group ще бъде използвана, е особено вълнуващ. Концернът майка обяви четири нови електрически платформи от 2023 г. Този времеви хоризонт предполага, че Manta-e няма да се базира на някой от "старите" конструктивни комплекти на PSA (CMP и EMP2), а ще използва една от платформите STLA (Stellantis Architecture). Между другото, те са гъвкави също и по отношение на архитектурата на задвижване задвижване. Което означава, че такава Manta-e теоретично би могла дори да получи задно предаване.
Пробег? Мощност? Технически данни? Всички въпроси все още са открити. Стискаме палци и приемаме, че „средата на десетилетието“ означава 2025 година. Предстои да видим дали тогава новият спортен автомобил на Opel вече ще е при дилърите, или тепърва ще празнува световната си премиера.
Заключение
Opel и британската марка Vauxhall ще се позиционират в огромната група Stellantis според обещанието на марката: "Green is the New Cool” („Зеленото е новото страхотно"). Феновете ще се радват да чуят това. След студения душ от намаляването на CO2 в портфолиото при Opel на практика изчезнаха всички емоционални алтернативи. А с новата Manta-e традиционната марка най-накрая отново ще получи нова икона.
Текст: Йохен Кнехт