Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Mokka-е: Един от най-тихите електромобили на пазара

11.05.2022 09:58

Тест на електрическата версия на Opel Mokka

След Corsa, Opel представи вторият си модел с изцяло електрическо задвижване и това е Mokka-е. Кросоувърът с обща дължина 4,15 метра е оригинално създание, прицелено в печелившата ниша между малките и компактните SUV модели. Moдерна без да изпада в модернизъм, в крак времето, но без да робува на временните тенденции. Mokka използва проектираната за използване на ДВГ и електрическо задвижване гъвкава модулна платформа CMP на групата PSA и от тази гледна точка е близък роднина на Corsa, Peugeot 208 и 2008

Роднините са си роднини, но Opel си остава Opel – хората на главния дизайнер Марк Адамс са свършили забележително добра работа, продължавайки духа на оригиналната външност в едно изключително модерно, изчистено и функционално вътрешно пространство. Арматурното табло Pure Panel обединява двата големи екрана с изцяло цифрови показания в прегледна и удобна за управление на функциите цялостна повърхност, която ярко отличава Mokka сред многобройната конкуренция. Физическите бутони и регулатори са сведени до минимум, но ги има – както на волана, така и на централната конзола, където осигуряват директен и бърз достъп до ключовите системи. В тази насока Mokka следва и сполучливо допълва концепцията при Corsa, чиито пазарни резултати са нагледно доказателство за това какво работи и какво – не.  

Преместваме лостчето на трансмисията в позиция D и потегляме. Процесът е практически безшумен и много ефективен – в режим Sport и пълно натискане на десния педал  Mokka-e се нуждае от 3,7 секунди за ускорението от 0 до 50 км/ч и 9 секунди за достигане на 100 км/ч. Това е с 0,1 секунди по-добро време от бензиновата топверсия на Mokka. Електрическата Mokka изобщо не страда от малоценност на магистралата, а при адекватно отношение към капацитета от 50 кВтч на акумулаторната батерия, обещанието на производителя за 313-324 километра автономен пробег е доста реалистично - по време на теста достигнахме приблизителен пробег от близо 300 километра. Ако държите непременно на динамиката, каквато определено не липсва в електрическата версия на Mokka, трябва да предвидите зареждане някъде след около 250 километра.

Нисък център на тежестта

Споменавайки динамиката, следва да отбележим стабилната, стегната настройка на окачването. В комбинация с ниско разположената акумулаторна батерия с тегло 300 килограма и нейната носеща структура, центърът на тежестта е снижен значително, а цялостната устойчивост на каросерията е увеличена с цели 30% в сравнение с бензиновия вариант. В резултат на това. Електрическият кросоувър с тегло 1,6 тона се движи в завоите чевръсто и без осезаеми странични колебания на каросерията. Помощ в тази насока оказва и директното управление с монтиран на зъбната рейка електросервомотор и добра обратна връзка.

На този динамичен фон комфортът на возене е на повече от прилично за компактния клас равнище. Задното окачване с твърда греда и Panhard звено при електрическата версия се различава от торсионната схема при останалите представители на CMP платформата поради различната компановъчна схема, но ако не знаете тази подробност, едва ли ще я усетите в поведението на окачването.

Седалките са на типичното за марката много високо ниво и въпреки че при Mokka обичайният AGR сертификат липсва, опората и комфорта при пътуване на дълги разстояния е налице. Нивото на използваните материи и изпълнението на вътрешното пространство е впечатляващи за класа – също както и шумоизолацията, която прави особено силно впечатление при електромобилите с тяхното практически безшумно задвижване. Именно тишината на борда е едно от нещата, които правят особено силно впечатление при този автомобил - Opel Mokka-е е един от най-тихите електромобили на пазара към момента.

Що се отнася до багажното пространство, със своите 310-1060 литра електрическата Mokka се различава от своите събратя с ДВГ, при които „долният етаж” на багажното пространство не е зает от акумулаторната батерия. Тя на свой ред позволява бързо зареждане с максимална мощност до 100 кВт, което означава 0-80% за около половин час. Серийно вграденото зарядно устройство е трифазно с мощност 11 кВт и също осигурява бързо и практично възстановяване на енергийните запаси у дома и на път.

ОЦЕНКА

Второто поколение на Mokka привлича вниманието със своя ярък дизайн, модерно оборудване и с универсалните качества на един малък SUV, който предлага практически всички видове задвижване. Mokka-e има всички шансове да привлече солиден брой нови клиенти в лагера на електрическото задвижване със съчетанието от достатъчно мощ, забележително обезшумяване, лекота в управлението на функциите и зареждането, както и практичен автономен пробег от между 250 и 300 километра в реални условия.

Текст:
Божан Бошнаков, Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов, Opel

Коментари
comments powered by Disqus