Става по-голям, пропорциите му вече са по-елегантни, от модела през 2012 г. няма и следа
За първи път може за видим прототипа на следващото поколение на кросоувъра Opel Mokka X. Моделът трябва да се появи на бял свят през 2019 г., така че уловеният от фотошпионите тестов автомобил е не само силно камуфлиран, но и оптиката все още не е фиксирана, а е временна. Въпреки това можем да направим първите изводи.
Стилът на предната част на новия Mokka прилича на неговите роднини: Crossland X и Grandland X. Mokka става по-голям, пропорциите му вече са по-елегантни, от модела през 2012 г. няма и следа.
Автомобилът очевидно ще се окаже по-голям от предишното поколение. Ако актуалният Mokka от предницата до задницата е дълъг 4,28 м, то дължината на новото поколение най-вероятно ще бъде около 4,4-4,45 м, което ще го прави почти идентичен с компактния Grandland X (дължина 4477 мм). Не е само ясно как мениджърите ще могат да поддържат сходни модели на пазара. Вероятно немците ще придадат по-атлетичен и младежки стил на Mokka, а на Grangland X ще бъде отредена ролята на семейна кола.
Според новия план за развитие на Opel до 2024 г. всички модели на марката ще преминат върху френски платформи, при това ще бъдат само две: CMP и EMP2.
Според неофициални данни в основата на Моkka 2019 ще лежи новата компактна платформа PSA EMP1 / СМР, която ще служи като база за кросоувъра DS 3 Crossback (2018), както и хечбека Peugeot 208 (2019 г.). Още един модел, който трябва да използва архитектурата CMP, е Opel Corsa F (приблизително 2020 г.). Но изглежда, че немците ще направят новата Corsa върху платформата G2SC от GM Group (производството на Corsa започна много преди преминаването на Opel в ръцете на PSA Opel). Но от френските си роднини Corsa ще получи двигателната гама и електрониката. Под капака на Mokka съвсем естествено е да се появят двигателите на PSA. Ще има хибриден вариант в двигателната гама на кросувъра, а може би и чисто електрически.
Механичното задвижване на всички колела в новото поколение Mokki няма да присъства, но електрическото задвижване е напълно възможно. На представянето на бъдещите хибридни и електрически автомобили (на базата на EMP2 и е-СМР), конструкторите говориха за възможността за монтиране на отделен електромотор на задната ос (в частност EMP2, неговата мощност може да бъде до 110 к.с.).