Пазарният дял на леките автомобили на марката нарасна до 7,5% от януари до март
Благодарение на успешната си моделна офанзива Opel стартира тази година на домашния си германски пазар по-силно, отколкото през последните пет години. През първото тримесечие автомобилният производител от Рюселсхайм увеличи продажбите си на леки автомобили с около 7 500 бройки или 14,5% до 59 000 автомобила. Така през първите три месеца на годината ръстът на Opel е три пъти по-висок от общия ръст на германския пазар на леки автомобили, който нарасна само с 4,5%. Пазарният дял на Opel нарасна в периода от януари до март с около 0,7- процентни пункта до около 7,5%. По този начин Opel отбеляза най-доброто си първо тримесечие от 2011 г. насам по отношение както на пазарния си дял, така и на продажбите си.
Следвайки големия си ръст през януари и февруари, Opel продължи възходящата си тенденция през март и повиши и продажбите си и пазарния си дял. Обемът на продажбите миналия месец нарасна с около 1,3% до около 23 400 автомобила, докато целият германски пазар на леки коли беше практически в застой с ръста си от общо само 41 автомобила.
Силният старт на годината пак се дължи основно на голямото търсене в Европа на “Автомобила на годината за 2016”, новия Opel Astra. Над 7 200 екземпляра от настоящото поколение на версията с пет врати са продадени през първото тримесечие – ръст над 80% в сравнение с продажбите на предишния модел през същия период на миналата година.
Комби версията Astra Sports Tourer ще направи своята премиера в германските дилърства на марката в събота на 9 април. Над 140 000 поръчки за новата Astra са получени в Европа.
Друг успешен модел е шампионът по гъвкавост Opel Meriva, който отбеляза голям ръст от близо 19%. С над 4000 продадени автомобила този модел стана номер едно в MPV B сегмента, точно както и Opel Mokka в SUV B сегмента. Продажбите на семейния ван Zafira Tourer нараснаха с впечатляващите 16%.