Публикуваме позицията на автомобилния производител без съкращения
„От Opel още веднъж бихме искали да подчертаем, че ние не използваме никакъв софтуер, който би могъл да разпознае, че на автомобила се извършва тест за емисиите на отработилите газове.
Това изявление се основава на резултатите от проведените обстойни тестове в различни страни – например, доклада на Германското федерално министерство на транспорта и дигиталната инфраструктура, публикуван на 22 април. Докладът на германските власти прави заключението, че по време на проучванията – освен някои автомобили на един конкурент – в никой друг автомобил не е открито незаконно заблуждаващо устройство. Комисиите във Франция и Великобритания вече стигнаха до същото заключение.
През есента миналата година ние съдействахме изцяло и предоставихме на Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) обстойни данни, които да подкрепят задълбочените анализи на германските власти.
Нашият софтуер никога не е бил предназначем да лъже или заблуждава.
Тестовите методи и протоколи от дейностите на DUH/Monitor/Spiegel не са споделяни с Opel, което не ни позволява да правим оценка на резултата. Въз основа на нашите собствени и независими измервания и от експериментите, публикувани преди от DUH, ние не вярваме, че тези резултати са обективни или научно обосновани.
Системите за контрол на емисиите в изпускателните тръби са сложни и интегрирани. Множество параметри като скорост, натоварване, обороти, надморска височина и температура играят роля и са взаимнопреплетени.
Тази комплексна система не може да бъде сведена до един единствен параметър. Взаимодествието трябва да бъде разглеждано холистично в комбинация от условията и елементите на контролната система.
Резултатите от официалните тестове, които бяха публикувани през последните седмици, ясно показват добре известните и разбираеми различия между представянето на автомобилите в провежданите понастоящем лабораторни тестове на емисиите, които спешно се нуждаят от реформа, и тези в пътни условия.
Въвеждането на тестове в действителни пътни условия - RDE (Real Driving Emissions) следващата година ще започне да определя тези различия. Ние сме активно ангажирани в дискусиите за RDE.
Ние сме убедени, че индустрията ни трябва да си спечели отново доверието, като увеличи прозрачността си пред клиентите и властите; и ние предприехме решителни стъпки в тази посока. Ние вече обявихме през декември, че ще направим доброволно следващата стъпка към бъдещите емисионни стандарти от лятото на 2016 г. – както за CO2, така и за NOx.
Единичните заключения на един хакер не отразяват сложната взаимозависимост на съвременната система за очистка на отработилите газове.
Изявлението, което публикувахме е валидно без ограничения за всички наши дизелови двигатели.
Ние със сигурност ще продължим нашето конструктивно и открито сътрудничество с властите и институциите“.