Opel направи една от най-важните крачки, които ще я доведат до състоянието на нова и по-независима компания. На срещата си днес бордът на директорите на GM реши да препоръча канадско-австрийската групировка Magna да бъде новият инвеститор и мажоритарен собственик на автомобилния производител.
Тръстът на Opel, състоящ се от представители на GM и германското правителство, обяви днес своята подкрепа на това решение. Окончателното му прилагане все още изисква значителни усилия от всички страни за подписването на задължаващите договори.
“Доволни сме, че това решение бе взето след интензивни разговори и с нетърпение очакваме тази колаборация”, заяви председателят на надзорния съвет на Opel Карл-Петер Форстер. “В лицето на Magna ние имаме партньор, който познава автомобилния бизнес и който предлага на нашата компания отлични перспективи в бъдеще. В частност връзката с руските партньори ГАЗ и Сбербанк предлага на Opel нови възможности за пазарите в Източна Европа.”
Карл-Петер Форстер отново подчерта специалната ситуация, в която се намира Opel като 100-процентов филиал на американската групировка General Motors. Въпреки обещаващото си продуктово портфолио, тази марка с дълга традиция се нуждае от помощ поради банкрута на компанията-майка. “Знаем, че това беше специален и наистина сложен случай. Ние ще докажем, че тази подкрепа си струва и ще върнем временния заем, както и всички правителствени гаранции по ясно определен план за обратно изплащане.”
Особено окуражаващ за Opel е фактът, че клиентите в Германия останаха верни на компанията през това критично време и марката увеличи продажбите си с близо 30 процента през първата половина на годината. Opel затвърди позицията си на втора по продажби марка на пазара с пазарен дял 8,7%. След огромния успех на Insignia – 150 000 продадени автомобила за само една година – новата, многоочаквана Astra ще има премиера на престоящото автомобилно изложение във Франкфурт. Следващото поколение Meriva, най-успешният компактен миниван в Европа, ще бъде на пазара през следващата година.
“Знаем, че тази подкрепа е решаваща за оживяването на нашата компания“, продължава Фостер. „Затова аз им благодаря от името на хилядите служители на Opel, нашите дилъри, доставчици и бизнес партньори. След месеци на неизвестност ние вече можем да погледнем бъдещето. Това е възможност, която с гордост ще използваме.”
Председателят на Надзорния съвет на Opel много ясно подчерта, че обвързаността с General Motors по отношение на глобалните технологии ще продължи. Тази колаборация се е доказала и осигурява важни икономии на ресурси и средства за немската компания. Opel ще продължи да се възползва и от глобалната организация на снабдяването на GM. Автомобил като Opel Ampera, например, може да бъде произведен само със съвместни усилия.
“Ние сме уверени не само защото имаме точните продукти, но и защото имаме нашите служители, които са напълно отдадени на това да направят Opel успешен. Въпреки това ние не трябва да забравяме, че ни очакват още мерки за преструктуриране. Те са необходими за постигането на работна основа за създаване на печеливша организация на Opel за дълъг период от време”, завършва Фостер.