С нова архитектура и променени пропорции флагманът на марката бележи качествен скок
Второто поколение на Opel Insignia ще се предлага във два варианта на каросерията – като фестбек с голям отварящ се покрив и комби Sports Tourer. Първата версия вече се нарича Grand Sport, разполага с голям заден капак и заменя предишния вариант седан. Името е достатъчно показателно и изразява приликата на модела с купе.
Моделът е базиран на платформата Global Epsilon на GM и при двете версии осигурява с 92 мм по-голямо междуосие (2,83 метра). Дължината е нараснала с 5,5 сантиметра и достига 4897 мм. Моделът е по-нисък с 4 милиметра (1445 мм), а следата е нараснала с 11 мм. Както и при Astra, новата Insignia е значително отслабнала – в зависимост от версията с до 175 кг, въпреки подобреното оборудване. Принос за това има цялата каросерия, като например активния преден капак, изработен от алуминий. Базовият бензинов турбо вариант с 4 цилиндъра например вече тежи само 1400 кг.
Новият автомобил впечатлява с изисканите си форми, а променените пропорции с по-голямо междуосие и по-къси надвеси създава повече динамика в излъчването. Моделът разполага с предни LED светлини срещу доплащане (с 32 вместо 16 LED елемента при Astra), множество системи за асистенция и инфоразвлекателни системи от ново поколение включващи Apple Car Play и Android Auto и съответно възможност за пренасяне на света на смартфона в автомобила. Срещу доплащане на разположение е и head-up дисплей. В задната част има два USB порта за връзка и зареждане на смартфони, а мястото е значително увеличено, благодарение на нарасналото междуосие. Снижената линия на покрива не влошава пространството във височина заради по-оптималната архитектура на каросерията.
Двойно предаване без заден диференциал
Задвижването ще се осъществява от агрегатите от ново поколение – дизелов 1,6 CDTI с мощност от 100 или 136 к.с., както и двулитров с мощност от 170 к.с.. Базовият бензинов е напълно нов 1,5 литров турбо мотор с директно впръскване и мощност от 140 и 165 к.с. Двулитровият агрегат е със 260 к.с., по-късно ще се появи негова OPC версия с мощност от 340 к.с.
Новост за моделната линия е осемстепенната автоматична трансмисия, която е серийна за версията с бензиновия агрегат с 260 к.с., както междувпрочем и двойното предаване с torque vectoring система на задния мост с два съединителя заменящи задния диференциал.
Във версията Sports Tourer максималният багажен обем достига 1640 литра или със 140 литра повече от този на предишната версия. Дължината и от 4986 милиметра превъзхожда тази на Grand Sport с 8,9 мм. Тя ще се предлага от лятото, а през септември на разположение ще бъде и малко – високата версия с офроуд визия Country Tourer.