Компанията иска да опрости и хармонизира своите програми за продажби в цяла Европа
Opel иска да промени системата за стимулиране, използвана от европейските дилъри, като част от новия си план за обратна връзка, който предвижда 4-процентно подобряване на ценовата сила през следващите три години.
Миналата седмица Opel представи новата стратегия, наречена PACE, вече при новите си собственици - PSA Groupe. Планът има за цел постигането на 2% марж на печалбата до 2020 г. чрез мерки като по-голяма дисциплина на продажбените канали, намаляване на нерентабилните продажби и въвеждане на нова топ линия, наречена Ultimate, за позициониране на автомобилите по-високо.
Opel иска да опрости и хармонизира своите програми за продажби в цяла Европа, каза шефът по продажбите и маркетинга Петер Кюспер пред изданието Automobilwoche.
Той посочи, че дилърите ще останат "нашият централен интерфейс за клиента", но в същото време има "огромни различия" в представянето на търговците, които не могат да бъдат игнорирани.
Говорител на Opel каза, че компанията ще проучи дилърските договори
"много внимателно и в това няма да има табута".
"Искаме по-силна култура на представяне и печалба", заяви говорителят, като добави, че разговорите с повече от 1700 франчайзингови партньори в Европа ще започнат тази седмица.
На въпроса какво означава няма табута, той отговори: "Ние не искаме просто да стимулираме количеството в бъдеще, а и качеството, което означава продажбата на по-качествени модели. Това изисква известна промяна в мисленето, предлагаме на нашите дилъри по-силни възможности, за да печелят повече".
Говорителят отказа да коментира дали Opel възнамерява да съкрати своята дилърска мрежа, нито пък отговори дали автомобилният производител ще подписва нови договори, когато съществуващите изтекат.
Освен това говорителят потвърди, че Opel ще разгледа възможностите за използване на съществуващата дилърска мрежа на PSA за продажбата на своите автомобили, по-специално на пазари, където продажбите на марката са слабо позиционирани или където изобщо не се конкурират. Като част от финансовия план PACE, Opel проучва потенциални нови пазари извън Европа.
Ревизията на дилърската мрежа на Opel следва примера на Volkswagen, който миналия месец обяви, че планира да съкрати своята европейска дилърска мрежа и да въведе онлайн продажби, тъй като се приспособява към променящите се пазарни нагласи. Стана известно, че VW и дилърите сега разработват съвместен онлайн портал.