Целта е творческо съвършенство и фокус върху цифровите медии
Opel ще продължи да натиска педала плътно до ламарината в областта на марковите комуникации, представяйки нова, новаторска палитра от обслужващи агенции. Предишната водеща агенция Scholz & Friends и агенцията Heimat ще се допълват взаимно в бъдеще както по отношение на оперативното сътрудничество, така и в конкурентен план за създаване на най-креативните идеи за кампании на марката. Въпреки че някои от задачите са ясно възложени за изпълнение на определена агенция, и двете партниращи компании ще разработват творчески предложения за мащабните кампании на марката.
“Това е нова гъвкава и конкурентна схема, която ще засили нашата творческа мощ във всички комуникационни канали и ще ни даде възможност да изведем съвместно марката Opel в новата ера на модерната мобилност. Аз съм мого доволна, че успяхме да спечелим на наша страна като партньори агенции с ясно изразена индивидуалност и страстна енергия за справяне с предстоящите предизвикателства,” сподели главният директор маркетинг на Opel Тина Мюлер.
Новата схема от обслужващи агенции е съставена от три основни елемента: работа с мрежата (network), интернет медии и социални мрежи (always-on) и претенденти (challenger). Агенциите Scholz & Friends и Heimat ще носят отговорност за цялостния творчески процес (360-degree creation) по осъществяването на кампаниите на марката в общоевропейски мащаб, както и за кампаниите свързани с автомобилни модели. В допълнение към това, Scholz & Friends ще отговарят за работата с мрежата, тоест за представянето на кампаниите и организацията на сътрудничество с националните агенции в общоевропейски мащаб. Heimat ще поеме творческото изпълнение на цифровото съдържание, включително дейностите в социалните медии в сферата на комуникацията в електронните и интернет медиите и мрежите (always-on communications). Наред с това допълнителни новаторски компании, т.нар. претенденти (challengers), ще бъдат включвани в съвместния работен процес, когато възникне необходимост от прилагане на необичайни идеи или формати. Един от претендентите, с които марката Opel вече работи в последно време, е агенцията DoJo („Young and bad-tempered” - “Млади и разгневени”).
“Изключително съм доволен, че като един от партньорите в новата схема ние можем да допринесем с нашата работа за възпламеняването на следващата степен в ракетата на Opel,” сподели Франк-Mихаел Шмид, главен изпълнителен директор на Scholz & Friends Group. "По-нататъшният напредък с марката Opel на пазарите в Германия и в още над 35 страни е една от най-вълнуващите за изпълнение комуникационни задачи в Европа.”
Maтиас фон Бехтолсхайм, управляващ директор на агенцията Heimat, посочи - “Процесът за нас е изключително добър и сполучлив още от самото начало. Предизвикателства в областта на обмена на съдържание, ясно очертани граници на взаимните очаквания и пълно отсъствие на излишни глупости – това е подход, който ние харесваме. Щасливи сме да работим заедно с решителна личност като Тина Мюлер и нейния изключително високо мотивиран екип от сътрудници за изпълнение на една от най-вълнуващите комуникационни задачи, които са налице в момента. Ще ни бъде приятно!”
“Ние сме изцяло отдадени на полигамните активности на Opel и се надявам те отново да се върнат при нас, след като вече прекарахме своята луда първа нощ заедно,” допълни Доминик Чая, главен изпълнителен директор на агенцията DoJo - първият претендент в новата схема.
Новата схема за работа с агенциите е отговорът на марката Opel на актуалните промени, протичащи на рекламния пазар. Увеличаването на разнообразието от цифрови канали и на изискванията, на които специфичните за определени канали кампании трябва да отговорят също се включва в мотивите за това решение. Новата схема от обслужващи агенции съдържа четири ключови момента – творческо съревнование, честно сътрудничество, съвместен поглед върху клиентското изживяване и предизвикателен подход. Схемата е разработена в сътрудничество с консултантската компания в сферата на управлението McKinsey на основата на обширен независим анализ. Новата схема за работа с агенциите ще бъде приложен и от сестринската на Opel марка Vauxhall във Великобритания, където към агенцията McCann ще се присъедини нов партньор в лицето на Mother London. В допълнение към това и двете агенции ще бъдат включени в творческия процес по разработката на общоевропейските кампании на марката.