Дизайнът на новия градски автомобил на Opel ще бъде одобрен в рамките на следващите шест, максимум осем седмици, твърди британското издание Autocar. Продажбите ще стартират през 2012 г.
Според Ник Райли, който ръководи европейското подразделение на GM, сегментът на малките автомобили не се оползотворява достатъчно от повечето производители.
„Цялата верига – от развойната дейност до маркетинга, трябва да бъде променена, за да има евентуална печалба от един малък нов автомобил“, коментира Райли за Autocar. „Част от нашите конкуренти нямат подобен опит.“
„Заможните и младите купувачи не асоциират неизбежно размера на автомобила със статуса и този сегмент трябва да се съобразява точно с това. Те искат добър външен вид, интересуват ги технологиите, факторите, свързани с околната среда като емисиите CO2 или екстри като iPod интерфейс.“
„Този сегмент има огромен потенциал, а компаниите, които се възползват от него, съвсем не са много. Ето защо работим активно върху проекта.“
Според Райли цената на новия модел, който ще бъде проектиран и произвеждан в Европа, ще се отрази върху позиционирането на Opel спрямо останалите конкуренти. Шефът на европейския GM не назовава точна сума, но коментира, че компанията ще се опита да се вмести между границите, заложени от най-евтиния и най-скъпия вариант на Corsa.
Изначалната идея е за четириместен автомобил, но се обсъжда и версия с пет меса. Първоначално вратите ще са три, като впоследствие на пазара ще се появи и вариант с пет. Като размери новият модел ще е с една идея под Corsa, но що се отнася до интериора, той ще наложи „нови стандарти“. Три и четирицилиндрови мотори, стандартно оборудвани със старт-стоп, ще формират двигателната гама.
„На такъв автомобил ще му отива и електрическо задвижване“, допълва Райли. „Когато имаме изцяло електрическо задвижване, можем много по-лесно да си позволим толкова малки размери, тъй като не ни се налага да използваме огромните батерии на големите автомобили. По всяка вероятност в началото няма да има електрическа версия, но тя ще се появи на пазара максимално бързо“, завършва Райли.
Представената снимка е на прототипа Trixx.