Четирицилиндровите агрегати ще идват от Рюселсхайм, французите поемат отговорността за дизелите
В допълнение към електрификацията, високоефективните и икономични двигатели с вътрешно горене играят важна роля в намаляването на емисиите. Groupe PSA е водеща в автомобилната индустрия по отношение на процеса на въвеждане на европейския стандарт за емисии Euro 6d-TEMP, който включва измерване на реалните емисии при шофиране по публични шосета (Real Driving Emissions, RDE). Като цяло, 79 варианта вече покриват нивата в стандарта за емисии на Euro 6d-TEMP. Бензинови, CNG и LPG агрегати отговарящи на Euro 6d-TEMP ще се предлагат в цялата гама на Opel – от ADAM, KARL и Corsa, Astra, Cascada и Insignia, до Mokka X, Crossland X, Grandland X и Zafira – плюс съответните дизелови версии.
Нов стратегически план за намаляване на емисиите с иновативни системи
Принципно, дизеловите двигатели имат ниски емисии на CO2 и от тази гледна точка щадят околната среда. Най-новото поколение от авангардни дизелови машини има също и ниски нива на NOx, благодарение на обработката на газовете и покрива нивата Euro 6d-TEMP. Иновативната комбинация от оксидационен катализатор/NOx абсорбиращо устройство и селективна каталитична редукция (SCR) осигурява възможно най-ниските емисии на NOx за четирицилиндровите агрегати. Притежателите на високотехнологичните дизелови мотори няма нужда да се притесняват от потенциални забрани в бъдеще. Новите агрегати 1.5 и 2.0 BlueHDi вече задвижват новия Opel Grandland X.
Новият, конструиран на 100 процента чрез дигитални технологии, 1.5-литров, дизелов четирицилиндров двигател е по-ефективен от двигателя който заменя. Opel предлага този агрегат с мощност от 96 кВт/130 к.с. за Grandland X с шестстепенна механична трансмисия със Start/Stop система (разход на гориво : градски 4.7 л/100 км, извънградски 3.9-3.8 л/100 км, комбиниран 4.2-4.1 л/100 км, 110-108 г/км CO2). Максималният въртящ момент е 300 Нм при 1,750 об./мин.
Цилиндровата глава с интегрирани всмукателни колектори и блок-картерът са изработени от леки алуминиеви сплави, докато четирите клапана на цилиндър се задействат от два горно разположени разпределителни вала. Системата за впръскване common rail работи с налягане от до 2,000 бара и има инжектори с осем отвора. Машината с мощност от 96 кВт/130 к.с. е оборудвана с турбокомпресор с променлива геометрия (VGT), чийто лопатки се активират с електромотор.
В името на снижаване на емисиите системата за обработка на газовете - включваща пасивно окисляване/NOx абсобиращо устройство, инжектор за AdBlue, SCR катализатор и дизелов филтър за твърди частици (DPF) – са групирани заедно като обща компактна установка, разположена максимално близо до двигателя. NOx абсорбиращото устройство действа като катализатор при студен старт, намалявайки емисиите на NOx при температури по-ниски от граничните за задействане на SCR. С тази иновативна технология автомобилите на Opel оборудвани с новия 1.5-литров дизелов двигател вече покриват регулаторните ограничения в режима Real Driving Emissions (RDE) изискуеми от 2020 година.
Същото се отнася и за върховия задвижващ агрегат за Grandland X: 2.0-литровият турбо дизел (разход на гориво1: градски 5.3-5.3 л/100 км, извънградски 4.6-4.5 л/100 км, комбиниран 4.9-4.8 л/100 км, 128-126 г/км CO2) разполага с мощност от 130 кВт/177 к.с. при 3,750 об./мин и максимален въртящ момент от 400 Нм при 2,000 об./мин. Той ускорява Grandland X от нула до 100 км/ч за 9.1 секунди и до максимална скорост от 214 км/ч.
Въпреки динамичните си качества, дизеловият двигател на Grandland X 2.0 diesel е изключително ефективен с комбинирани емисии от по-малко от пет литра. Както и 1.5-литровия дизел, той също разполага с изключително ефективна система за обработка на газовете с комбинация от NOx абсорбиращо устройство и впръскване на AdBlue (SCR, селективна каталитична редукция), който елиминира азотните окиси (NOx) от тях. Впръсква се воден разтвор на урея, който реагира с азотните окиси в SCR каталитичния конвертор, а резултатът от това са азот и водни пари.
Принос за значителното намаляване на разхода на гориво има и новата осемстепенна автоматична трансмисия. След флагмана Insignia, Grandland X е вторият модел на Opel с подобна комфортна и ефективна автоматична трансмисия, като скоро към тях ще се причислят нови модели.
Носителят на множество награди трицилиндров бензинов мотор на Groupe PSA PureTech 3-поставя нови стандарти
Високоефективните бензинови двигатели с намален работен обем (даунсайзинг) с турбопълнене са толкова необходими за „здравословния микс“, колкото и електрическите мотори, хибридите и чистите дизели. Бензиновите агрегати на Groupe PSA PureTech са подобни авангардни машини. Високоефективният изцяло алуминиев трицилиндров мотор спечели наградата „Двигател на годината“ четири поредни пъти, като по този начин постави стандарти в автомобилната индустрия. Opel използва тези икономични даунсайзинг агрегати с 1.2-литров работен обем в Crossland X, Grandland X и в близко бъдеще, в Combo и Combo Life. С цел намаляване на логистичните разходи, производството на двигателя става колкото се може по-близо до автомобилния завод. Заради високото търсене, производственият капацитет за 2018 във френските заводи Дорвин и Тремери беше удвоен в сравнение с 2016 година. В допълнение, Groupe PSA ще произвежда PureTech двигатели в Тихи (Полша) и Сентготард (Унгария) от 2019 година.
Повечето PureTech двигатели вече покриват нивата на емисии от стандарта Euro 6d-TEMP. Двигателите с директно впръскване разполагат с ефективна система за обработка на газовете включваща филтър за твърди частици, нов тип каталитичен конвертор и изключително ефективен температурен мениджмънт. Ново поколение кислородни сензори позволява прецизно анализиране на гориво-въздушната смес. Последната се създава с помощта на директно впръскване с налягане от до 250 бара.
Вътрешното триене в трицилиндровия двигател е намалено до минимум в името на снижаването на разхода на гориво. Двигателите PureTech са изключително компактни по отношение на конструкцията си и изискват малко пространство в автомобила. Така дизайнерите разполагат с повече креативна свобода, като същевременно с това може да се подобри аеродинамиката и, респективно, разходът на гориво.
Базовият бензинов двигател в Opel Crossland X е 1.2-литров агрегат с мощност от 60 кВт/81 к.с. (разход на гориво1: градски 6.2 л/100 км, извънградски 4.4 л/100 км, комбиниран 5.1 л/100 км, 117 г/км CO2). По-високо позициониран в гамата е бензиновият 1.2 Turbo с директно впръскване с два варианта на трансмисия:
• Изключително икономичният ECOTEC вариант се предлага изключително с оптимизираната по отношение на триенето шестстепенна механична трансмисия (разход на гориво1: 5.4 л/100 км, извънградски 4.3 л/100 км, комбиниран 4.7 л/100 км, 107 г/км CO2) и има мощност от 81 кВт/110 к.с.
• Същата мощност има и 1.2 Turbo и в комбинация с шестстепенна автоматична трансмисия (разход на гориво1: градски 6.5-6.3 л/100 км, извънградски 4.8 л/100 км, комбиниран 5.4-5.3 л/100 км, 123-121 г/км CO2).
И двата двигателя имат въртящ момент от 205 Нм още при 1,500 об./мин, като 95 процента остават налични до границата на най-често използвания диапазон от 3,500 об./мин. С толкова изобилие от въртящ момент при ниски обороти, Opel Crossland X осигурява динамично и икономично пътуване.
Най-мощен е 1.2 Turbo със 96 кВт/130 к.с., максимален въртящ момент от 230 Нм, още при 1,750 об./мин (разход на гориво1: градски 6.2 л/100 км, извънградски 4.6 л/100 км, комбиниран 5.1 л/100 км, 117 г/км CO2), който разчита на шестстепенна механична трансмисия. Оборудваният с него Opel Crossland X ускорява от нула до 100 км/ч за 9.9 секунди и постига максимална скорост от 201 км/ч.
Върховият бензинов PureTech трицилиндров двигател задвижва също и Opel Grandland X. В този случай версията на 1.2-литровия Turbo мотор с директно впръскване също разполага с 96 кВт/130 к.с. (разход на гориво на 1.2 Turbo1: градски 6.4-6.1 л/100 км, извънградски 4.9-4.7 л/100 км, комбиниран 5.5-5.2 л/100 км, 127-120 г/км CO2). Този динамичен агрегат, оборудван с автоматична трансмисия, ускорява компактния SUV модел от нула до 100 км/ч за 10.9 секунди.
Следващо поколение четирицилиндрови бензинови двигатели от Рюселсхайм
Инженерният център в Рюселсхайм ще поеме глобалната отговорност за разработването на следващото поколение високоефективни бензинови двигатели за всички марки в Groupe PSA (Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel и Vauxhall). Четирицилиндровите двигатели ще бъдат оптимизирани за работа в комбинация с електрически мотори и ще бъдат използвани в хибридно задвижване. Пазарното им представяне ще започне през 2022 година.
Новото поколение от двигатели ще се използва от всички марки на Groupe PSA в Китай, Европа и Северна Америка и ще отговаря на бъдещите стандарти за емисии на тези пазари. Агрегатите ще разполагат с авангардни технологични решения като директно впръскване на горивото, турбопълнене и адаптивно управление на фазите на клапаните. Те ще са изключително ефективни, ще имат нисък разход на гориво и емисии на CO2.
“Рюселсхайм носеше глобалната отговорност за разработването на двигатели още когато Opel беше част от GM. С разработването на ново поколение от четирицилиндрови бензинови мотори, ние можем да продължим да реализираме една от нашите ключови експертни области. Икономичните агрегати с директно впръскване, в комбинация с хибридни технологии ще консолидират силните позиции на Groupe PSA в процеса на намаляване на CO2 емисиите,” отбелязва управляващият директор отговарящ за инженеринга на Opel, Кристиян Мюлер.
Opel и електричеството
Освен всичко друго, Opel ще развива електрическото задвижване. Електрификацията на продуктовата гама на Opel е съществен елемент от стратегическия план PACE!. Една от основните цели на този план е постигането на изискваните от Европейски Съюз граници от 95 грама CO2 до 2020 година и предлагането на екологични автомобили на клиентите. Groupe PSA развива експертния си опит в технологиите за ниско съдържание на емисии. Платформите разработени от Groupe PSA ще позволят на марките Opel и Vauxhall да разполагат с ефективни технологии за електрическо задвижване. До 2024 година, всички леки автомобили на Opel/Vauxhall ще бъдат базирани на тези мулти-енергийни платформи. Новата CMP (Common Modular Platform) е база както за конвенционални системи за задвижване, така и за електрически автомобили (от градски до SUV). В допълнение, EMP2 (Efficient Modular Platform) е база за следващото поколение двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридни автомобили (SUV, CUV, модели от долен и горен среден клас). Тези платформи позволяват гъвкава адаптация при разработването на микса от задвижващи агрегати, на базата на бъдещите пазарни потребности.
До 2020 година Opel ще разполага с четири електрифицирани модела, включително Ampera-e, Grandland X като plug-in хибриден автомобил и следващото поколение Corsa с чисто електрическо задвижване. Като следваща стъпка, всички леки коли на европейския пазар ще бъдат електрифицирани, под формата на чисто електрическо задвижване или като plug-in хибриден вариант, като допълнение към моделите задвижвани от високо ефективни бензинови мотори. По този начин Opel/Vauxhall ще се превърне в лидер по отношение на намаляването на емисиите и ще бъде изцяло електрифицирана европейска марка до 2024 година. Електрификацията на лекотоварните автомобили ще започне през 2020 година за да отговори на клиентските нужди относно бъдещите изисквания в градските зони.
Новият Opel Corsa като изцяло електрически автомобил през 2020 г.
Инженерният екип в Рюселсхайм в момента активно разработва електрическата версия на новото поколение Corsa, захранвано с акумулаторен пакет. Opel може да разчита на сериозен експертен опит с два електрически автомобила: Ampera (премиера на автомобилното изложение в Женева през 2009 година) и Ampera-e (Париж 2016 година) при този процес. Opel Ampera-e е напълно функционална за ежедневна употреба и поставя стандарти по отношение на пробега си от до 520 километра на базата на NEDC. Независимо дали става дума за хардуер, софтуер или конструиране на акумулаторен пакет, експертният опит на Рюселсхайм се цени високо в Groupe PSA. Новата Corsa, включително електрическата и версия ще се произвеждат в испанския завод в Сарагоса.
“Opel и останалите марки в Groupe PSA ще разполагат с правилните решения за своите клиенти в правилното време,” отбелязва изпълнителният директор на Opel Михаел Лохшелер. „Все пак предлагането на електрически автомобили само по себе си няма да е достатъчно за значително ускоряване на развитието на електрическата мобилност. Всички участници в процеса на технологичното развитие – индустрията и правителствата трябва да работят заедно в тази насока, отвъд рамките на автомобила, например за изграждането на инфраструктура от зарядни станции. Затварянето на кръга между бъдещата мобилност и осигуряването на енергия базирана на възобновяеми източници е задача стояща пред обществото като цяло. От друга страна, клиентите са тези които решават какво да купуват. Целият пакет трябва да бъде аргументиран и работещ за тях.”
Електрическата мобилност е необходимост. За клиентите, електрическият автомобил не трябва да създава стрес и трябва да се управлява лесно като автомобил с двигател с вътрешно горене. На базата на широкомащабен стратегически план за електрическа мобилност, Groupe PSA разработва цялостна продуктова гама за посрещане на клиентските нужди по цял свят. Тя включва изграждане на цялостно гама от захранвани с батерии електромобили (BEV) и plug-in хибридни модели (PHEV). До 2021 година, 50 процента от моделната гама на Groupe PSA ще разполага с електрическа опция (BEV или PHEV). До 2023 година, тази стойност ще нарасне до 80 процента, а до 2025 година, до 100 процента. Въвеждането на меки хибриди ще започне през 2022 година. В допълнение, Инженерният център в Рюселсхайм работи интензивно върху горивни клетки – за електрически автомобили с пробег от около 500 километра и които могат да бъдат заредени за по-малко от три минути (Fuel Cell Electric Vehicles, FCEV).
За посрещане на предизвикателствата на преминаване към захранване с различни видове енергия по-бързо, на 1 април 2018 г., Groupe PSA обяви създаването на бизнес отдел LEV (Low Emission Vehicles, автомобили с ниски емисии) имащ за задача разработването на електрически автомобили. Този отдел, ръководен от Александър Жинар – в който се включват всички марки на Groupe PSA, включително Opel/Vauxhall – ще бъде отговорен за определянето и прилагането на стратегията за развитие на електрически автомобили на Групата, както и въвеждането в производство и обслужването им по света. Това е важна стъпка към постигането на целта на Групата за разработване на електрическа опция за цялата продуктова гама до 2025 година. Процесът започва през 2019 г.
Важен елемент по отношение на развитието на електрическите автомобили е фактът че ще бъдат разработвани и произвеждани в рамките на Groupe PSA. Това се отнася за електрически мотори и трансмисии, поради което Groupe PSA например създаде стратегическо партньорство със специалиста в областта на електромоторите Nidec и производителя на трансмисии AISIN AW. Освен това, скоро бе оповестено сътрудничество с Punch Powertrain, а това ще осигури на всички марки от Groupe PSA достъп до патентовани e-DCT (електрифицирани трансмисии с два съединителя) системи. Това ще позволи въвеждането на още възможности за задвижване от 2022 година: така наречените хибриди DT2 са оборудвани с интегриран електрически мотор с 48V напрежение и ще се предлагат за меки хибридни автомобили в бъдеще. Електрическият мотор служи като допълнително задвижване с висок въртящ момент или рекуперира енергия при спиране. DCT е изключително лека и компактна, предлага изключителна динамика и много ниски разходи при конкурентна себестойност.