Отличието е за образцова интеграция на поръчките на автомобили и материалното снабдяване
Opel е отново оценена за своята иновативна предприемчивост. На Третия форум за автомобилна логистика в Лайпциг, председателят на журито Професор Д-р Волфганг Щьолцле връчи на Михаел Шол, директор на снабдителната верига в Opel наградата VDA Logistics за 2015 г. Това е осмият път, когато Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) връчва награда на компания за интелигентната й логистична система, която може да служи като образец за другите в автомобилната индустрия.
“Системата ни помага да посрещнем изискванията на клиентите по план, бивайки и гъвкави. Тя също така ни позволява да оптимизираме стойността и производствената програма. Ние можем да реагираме бързо и гъвкаво на променящите се условия, като едновременно поддържаме пълна прозрачност,” заяви Михаел Шол, директор на снабдителната верига в Opel, на церемонията по награждаване в Лайпциг.
Поръчките на автомобили и материалното снабдяване са двете централни области на логистичните специалисти в автомобилната индустрия. Opel успя да създаде затворена мрежа между двете области както организационно, така и процедурно. Най-важната характеристика на новата система е това, че постъпващите поръчки на автомобили за производствените заводи се контролират едновременно в реално време, взимайки предвид материалните наличности и особено на тези материали, които са в канала на чуждестранните доставчици. По този начин планирането на поръчките вече не е последователно, а интегрирано. Това също така позволява на Opel да реагира по-бързо на променящите се условия.
“Tова иновативно решение е още едно доказателство за нашия подход на `промяна в мисленето´ в Opel и на нашето желание да променим корпоративната си култура. Ние променихме организационните си структури и благодарение на свързващия отделите екип въведохме система, която позволява огромна гъвкавост, която е в полза на клиентите ни,” каза Катрин Вортен, вицепрезидент отговорен за доставките и снабдителната верига в Opel Group GmbH.
Новата система предлага безбройни предимства като прозрачност, гъвкавост, малък склад на материали и съкращаване до минимум на пратките на специални материали. По друг начин казано, клиентите също са облагодетелствани от това, защото сроковете за доставка на автомобилите им могат да бъдат спазвани с още по-голяма точност.
Системата беше развита от екип на Opel координиращ различните отдели, който се състои от специалисти по логистика, управление на материалната база, отговарящите за поръчките и IT отдела в кооперация с IT услугите на Flexis AG от Щутгарт. Това позволява планиране на бъдещ период от 40 седмици и обхваща грубо 45 000 артикула за 20 модела на Opel произвеждани в седем европейски завода.