И двата автомобила залагат на електрически задвижвани метални сгъващи се покриви, които за секунди ги трансформират от купе в кабриолет или обратното. Дали Peugeot 207 CC ще съумее да надвие своя конкурент от Рюселсхайм - Opel Tigra Twin Top?
Революционерът в малкия клас Peugeot 206 CC се превърна в абсолютен пазарен хит, предлагайки кабрио-усещане на напълно приемлива цена. Peugeot видимо са натрупали доста смелост, тъй като 207 CC е позициониран по-високо, включително и в ценово отношение. Но не само това – автомобилът е с 20 сантиметра по-дълъг, което прави излъчването му по-зряло, но по никакъв начин не се е отразило нито на мястото на задните седалки, нито на вместимостта на багажното отделение. Истината е, че по напълно неясни причини багажникът дори се е смалил леко в сравнение с предшественика, а задните седалки на практика служат единствено като място за допълнителен багаж.
Opel са си спестили напълно наличието на задни места при Tigra Twin Top, което при вдигнат покрив помага на автомобила да изглежда почти като пълноценно купе. Зад двете седалки има 70-литрова ниша за багаж. Багажникът е особено впечатляващ при вдигнат гюрук – тогава вместимостта му е 440 литра, а при смъкване на покрива обемът му намалява до все още напълно приличните 250 литра. При Peugeot свалянето на покрива ограничава вместимостта на товарния отсек до скромните 145 литра. На собствениците на Tigra им се налага да се примирят с факта, че при смъкнат покрив задния капак се отваря само чрез продължителното натискане на бутон – очевидно недомислие от страна на произвеждания при Heuliez дериват на Corsa. Което не означава, че френския противник се представя много добре в това отношение – при него процедурата става по не по-малко нелогичен способ.
Отпред и в двата автомобила човек се чувства добре
Кокпитът на германския претендент е заимстван директно от Corsa C, което носи и предимства, и недостатъци. Хубавото в случая е, че ергономията традиционно е доста добра, а лошото, че интериорът на малкото кабрио изглежда с една идея по-семпъл от необходимото. Доминиращият материал е твърдата пластмаса, а позицията зад регулируемия само във височина волан трудно може да се определи като спортна. Спортните седалки на 207 СС дават приятна странична опора, а позицията зад волана е пълноценна, ако не броим опасността високите водачи да опират главата си в челното стъкло, което е изтеглено доста назад (всъщност тази вероятност е факт и при двата модела).
207 може да се похвали със сериозен напредък спрямо 206 що се отнася до усещането при движение със свален покрив. Специално при Opel широките предни колони доста ограничават видимостта.
По лоши пътища и двата автомобила не се представят блестящо
Opel е с цели 170 килограма по-лек в сравнение с 207 и със своя и без друго пъргав двигател показва чудесни динамични показатели. Ясно изразената тенденция към недозавиване се преодолява лесно с помощта на внимателното боравене с педала на газта, а до презавиване не се стига и на електронната система за стабилност рядко й се налага да влиза в действие. По подобен начин изглежда пътното поведение и на 207 CC – в завой автомобилът е достатъчно стабилен, дори показва известни спортни амбиции. Във всекидневната употреба обаче специално Tigra дразни с грубото преминаване през неравности, а при по-големи сътресения започват да се чуват и шумове от каросерията – проблем, който е присъщ и на Peugeot 207 CC.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Peugeot 207 CC 120 Sport
207 СС е достоен наследник на своя предшественик с достатъчно място на предните седалки, а поведението на пътя е сигурно и едновременно с това достатъчно комфортно. 1,6-литровият двигател можеше да бъде и по-пъргав, а изработката показва някои слабости.

2. Opel Tigra 1.8 Twintop Edition
Opel Tigra е по-спортната алтернатива на 207 СС, но комфортът е доста ограничен, а позицията зад волана не е сред най-доброто в сегмента. Въпреки че се задвижва от по-добрия двигател, Opel отстъпва на френския си опонент победата в този тест.
Технически данни
1. Peugeot 207 CC 120 Sport | 2. Opel Tigra 1.8 Twintop Edition | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 88 кВт (120 к. с.) | 92 кВт (125 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
11,9 сек | 10,3 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 39 м |
Максимална скорост | 200 км/ч | 204 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,6 л/100 км | 8,8 л/100 км |
Базова цена | 40 038 лева | 37 748 лева |