Със своите гъвкави интериори, седемместните ванове Citroеn C4 Picasso 1.8 16V, Mazda 5 2.0 и Opel Zafira 1.8i са особено подходящи за глави на семейства и за хора, имащи нужда от огромен полезен обем.
В борбата между седемместните автомобили, коронната дисциплина на вановете, Mazda 5 прави впечатление с редица хитроумни прешения като потъваща в пода централна седалка на втория ред и изобилието от видими и невидими ниши и кутии за съхранение на предмети. Citroеn C4 Picasso пък от своя страна привлича почитателите на киното с широките си и комфортни, при нужда „изчезващи” в пода кресла, които освен това до едно предлагат възможността за регулиране в хоризонталан посока. Системата на Opel Flex7 предлага най-простата за използване механика, но изостава по отношение на гъвкавостта, що се отнася до цялата седалка на втория ред. Обща черта между трите автомобила обаче е обстоятелството, че при нито един седалките не могат да бъдат демонтирани, а местата на третия ред са използваеми само от деца.
Типично за марката, Citroеn се „гмурка” в завоите
В условия на градски трафик, C4 осигурява отличен комфорт с хармоничната си возия и ниското ниво на шума от двигателя, а меките седалки осигурявао изненадващо добра странична опора на тялото. При бързо шофиране извън града обаче снабденият с многозвенно окачване отзад автомобил започва да се държи доста неспокойно и специално отзад се усеща типичното за Citroеn странично „грумкане”. Mazda доказва нагледно, че един ван в тази категория може да преодолява завои и без появата на опасност от морска болест у пасажерите. Екипираното с двойни напречни носачи задно окачване осигурява стабилна стойка на пътя, без да нарушава добрия комфорт на возене. Типично за този клас, при екстремни маневри „петицата” леко провокира с известно изнасяне на задната част. За задвижването се грижи предоставящият отлична тяга, обичащ високите обороти двулитров четирицилиндров двигател със 145 к. с., чийто агресивен звук започва да изнервя при дълги преходи, но категорично превъзхожда по-динамика по-слабата с пет конски сили и по-лека с 25 килограма Zafira.
Opel поставя мащабите при сигурността на пътя
Все пак обаче Opel си остава единственият в триото, разполагащ с най-новото поколение на системата ESP, и в комбинация с прецизното, макар и не напълно равномерно работещо управление и най-добрите спирачки поставя мащабите в поведението на пътя и активната безопасност. Освен това притежателите на Opel спестяват сериозни финансови вложения не само заради най-ниската консумация на гориво в теста, а и заради значитолно по-изгодната в сравнение с двамата си противници поддръжка. Така благодарение на отличното съотношение цена-качества, моделът от Рюселсхайм излиза пред конкурентите си от Япония и Франция.