Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Zafira Tourer вече с „шептящия дизел“ със 120 к.с.

06.08.2014 10:16 1
1
2904477696
Opel Zafira Tourer вече с „шептящия дизел“ със 120 к.с.

Оборудваният с него компактен ван изразходва едва 4,5 л/100 км и отделя само 119 г/км CO2

Opel предлага още една възможност за избор на изключително икономичен Zafira Tourer: гъвкавият и функционален седемместен модел на марката вече се предлага с втората версия на двигателя 1.6 CDTI ecoFLEX, разполагаща с мощност от 88 кВт/120 к.с. Тя се присъединява към турбо дизела със 100 кВт/136 к.с, който направи своя дебют именно в компактния ван през миналата година. И двата принадлежат към новото поколение дизелови двигатели на Opel и се отличават с изключително нисък разход на гориво, невероятно балансирана работа и минимално ниво на шума. Заради последното, двигателят на Opel 1.6 CDTI ecoFLEX си спечели прозвището „шептящия дизел“ от специализираните в областта на автомобилите издания. Той е част от голямата моделна и двигателна офанзива на Opel, в рамките на която в периода от 2014 до 2018 година ще бъдат представени 27 нови модела и 17 нови двигателя. Новата базова дизелова версия на Zafira Tourer ще се предлага на изключително атрактивната цена от 44 440 лева (препоръчителна цена за България с включен ДДС).

Цялостната концепция на двигателя още от ниво развойна работа е фокусирана върху намаляването на генерираните от двигателя шум и вибрации. Резултатът е един агрегат работещ с копринена мекота и невероятен баланс. Използвани са авангардни CAE симулации (Computer Aided Engineering, компютърни системи за проектиране) и различни оптимизационни системи за прецизен анализ на всеки компонент и подсистема още преди да бъде конструиран първият двигател и дори първият детайл. Успехът на тази работа се доказва от най-добрите в класа параметри по отношение на шума и вибрациите.

Новото поколение дизелови двигатели е на върхово ниво и в други области: то е цялостно оптимизирано по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2.  Zafira Tourer, оборудвана с двигателя 1.6 CDTI ecoFLEX със 88 кВт/120 к.с. разполага стандартно със Start/Stop система, а така също и със шестстепенна механична трансмисия с намалено вътрешно триене и система за рекупериране на спирачната енергия. За осигуряване на оптималното управление на електрическите енергийни потоци, последната възстановява част от кинетичната енергия с помощта на електрически генератор в режимите на спиране на автомобила. Генерираната по този начин енергия се съхранява в акумулатора. Това на практика се случва, когато водачът отнеме газта или натисне спирачния педал. При достатъчно високо ниво на зареждане на батерията, генераторът няма за задача да захранва бордовите консуматори и облекчава работата на двигателя; необходимата за целта енергия се осигурява от акумулатора. Генераторът не консумира енергия и двигателят няма задачата да го задвижва при ускоряване например, а всичко това води до намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Подобен специфичен цикличен и импулсен процес на зареждане би претоварил стандартен тип акумулатор, поради което е необходимо използването на акумулатори отговарящи на изискванията за този тип работа. Те се наричат Absorbent Glass Mat (акумулатори с абсорбираща стъкловлакнеста материя, AGM) и именно с такъв е оборудвана Zafira Tourer. Този тип технологично решение осигурява максимално ниво на надеждност на работата на електрическата система и гарантира стартирането на двигателя без проблеми и без закъснение по всяко време. В батерията от типа AGM структурата на материята от стъкловлакна абсорбира течния електролит, осигурявайки високо ниво на плътност, с което се намалява вътрешното съпротивление, подобряват се характеристиките при студен старт и се увеличава експлоатационният живот на акумулатора.

Благодарение на тези авангардни технологии, новият „шептящ дизел“ в Zafira Tourer е не само изключително тих и комфортен за шофиране. Той има значително намален разход на гориво и емисии на CO2, със стойности съответно 4.5 л/100 км в комбиниран цикъл и 119 г/км в същите условия. Те осигуряват на седемместния Zafira Tourer клас на ефективност „A“ в Германия.

Новото поколение дизелови двигатели на Opel: мощни, икономични и опазващи околната среда


И двете версии (със 120 к.с. и със 136 к.с.) на двигателя на Zafira Tourer 1.6 CDTI имат нива на емисии на вредни вещества покриващи бъдещия стандарт Euro 6. Инженерите са постигнали това с помощта на интегрирането в изпускателната система на технология за селективна каталитична редукция (SCR), наречена от Opel BlueInjection, благодарение на която тези дизелови двигатели са чисти като бензиновите.  Работата на SCR е базирана на процес на допълнителна обработка на газовете с безвредна течност наречена AdBlue®, съставена от урея и вода и впръсквана в потока от отработили газове. В рамките на този процес разтворът се разгражда до амоняк, който се абсорбира в специална каталитична пореста маса. При реакцията с него азотните окиси (NOx), които са част от общото количество вредни вещества в отработилите газове навлизащи в катализатора, селективно се разграждат до чист азот и водни пари. По този начин нивото на азотните окиси се намалява с 60 до 80 процента. 

Цилиндровият блок, опората на коляновия вал и цилиндровата глава на 1.6 CDTI са изработени от алуминий, като по този начин се спестяват над 20 кг тегло. Налягането на впръскване на инжекторите достига 2,000 бара или с 25 процента повече от това на предишните поколения двигатели, а броят на впръскванията на цикъл достига 10. По този начин се постига по-добро разпрашаване и смесване на горивото с въздуха, а следователно и по-висока мощност и по-нисък разход на гориво.

Двата двигателя от ново поколение 1.6 CDTI завършват широката гама от дизелови агрегати на Zafira Tourer. Палитрата включва известния 2.0-литров дизел на Opel с мощност 81 кВт/110 к.с., 96 кВт/130 к.с. или 121 кВт/165 к.с., както и върховата версия, осигуряваща 143 кВт/195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Бензиновата гама се състои от 1.8 литров агрегат с мощност от 85 кВт/115 к.с. и варианти на 1.4-литровия  Turbo със 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с., както и версията на 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo със 125 кВт/170 к.с. Най-мощният бензинов двигател в гамата на  Zafira Tourer е 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo със 147 кВт/200 к.с. И двете версии на бензиновия турбо агрегат също са част от напълно новите поколения двигатели на Opel.

Клиентите, които искат автомобили с още по-ниски експлоатационни разходи и високо ниво на екологичност, могат да разчитат на 1.4 LPG ecoFLEX (Liquefied Petroleum Gas, втечнен петролен газ) със 103 кВт/140 к.с и 1.6 CNG ecoFLEX (Compressed Natural Gas, сгъстен природен газ) със 110 кВт/150 к.с.


Коментари

Тим Род
Смятайте акумулатора на каква цена ще е, да не говорим за другите компоненти участващи в тази рекуперация...не мерси!

comments powered by Disqus