Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Опростено зареждане с Plug & Charge

10.09.2021 12:35

Aral иска да отиде още по-далеч в това опростяване и реши да тества тази технология

Операторът на бензиностанция Aral иска да въведе системата Plug & Charge в своите ултра бързи зарядни станции до края на годината. Идеята е да се автоматизира плащането за презареждане, благодарение на директната и криптирана комуникация между автомобила и зарядната станция.

Малко известен в някои европейски страни, операторът е повече познат в Германия, където има 2500 бензиностанции. Те постепенно се оборудват с електрически зарядни станции, които показват мощности 300 или 350 кВт и където електричеството е сертифицирано за възобновяемо. Но освен качеството на тези станции, операторът иска да опрости използването на своите терминали. За тази цел той вече предлага да плати презареждането на електричеството с кредитна карта (Visa, Mastercard или American Express), PayPal или дори със смартфон чрез Apple Pay или Google Pay. Това е много по-гъвкаво от притежаването на собствена карта.

Но Aral иска да отиде още по-далеч в това опростяване и реши да тества технологията Plug & Charge.

Но какво е тогава? Plug & Charge не е нищо друго освен технология за автоматично удостоверяване, сертифицирана по ISO 15118 и защитена между електрическото превозно средство и зарядната станция. Всъщност потребителят, който желае да зареди автомобила си, взема кабела за зареждане, свързва го с автомобила си и зареждането става. Това, без никаква карта, код за сканиране или идентификатор за въвеждане. Целият процес на фактуриране, от удостоверяване до иницииране до фактуриране, се извършва автоматично. Данните се предават чрез криптирана комуникация и следователно са защитени срещу измамно използване на данните.

За да се увери, че монтажът работи, Aral успешно изпробва технологията с големи производители на автомобили на зареждащата станция Мур близо до Щутгарт. Според Aral това ще бъде първият оператор, който ще тества и внедри решение Plug & Charge на своите терминали. „Plug & Charge е друга важна стъпка за приемане на електрическата мобилност от гледна точка на крайния клиент“, подчерта Филип Сенонер, главен изпълнителен директор на Alpitronic, партньор на оператора.

Освен това се планира сътрудничество с VW за допълнително ускоряване на разширяването на технологията Plug & Charge на станциите Aral в Германия, но също така и с бензиностанциите на BP в други европейски страни. Във Франция асоциацията CharIN EV, която събира много играчи в сектора (BMW, BP, EDF, EnBW, Renault, Innogy, Porsche, Shell, Total, Stellantis, Volkswagen и др.), Има за цел да създаде първите цифрови сертификати (PKI) от съществено значение за внедряването на системата до втората половина на 2021 г. Освен това имайте предвид, че все още има спирачка за това развитие, тъй като не всички автомобили са съвместими с този стандарт. Но пак е въпрос на време...

Коментари
comments powered by Disqus