Subaru WRT ще атакува подиума на предстоящото рали „Аржентина“ с помощта на Impreza WRC2007 и двамата амбицирани пилоти на отбора. По традиция Петер Солберг и Фил Милс ще заемат своите места в автомобил номер 7, докато Крис Аткинсън и неговият нов навигатор Стефан Прево ще дебютират като двойка в Световния рали шампионат с екипаж номер 8.
Шестият кръг за сезон 2007 е емблематичен за Солберг и Милс, тъй като това е старт номер 100 за двамата състезатели с екипа на Subaru. По традиция те се представят успешно в Аржентина - шест пъти са финиширали в зоната на точките за последните седем години. Най-доброто постижение на норвежкия пилот и неговия навигатор е второто място, което спечелиха през 2002, а впоследствие дублираха през 2006.
Аткинсън е участвал два пъти в рали „Аржентина“, като през миналия сезон финишира шести.
Subaru WRT има две победи на южноамериканската надпревара – през 1999 г. триумфира Юха Канкунен, а година по-късно – вече покойният Ричард Бърнс.
Всички състезатели на отбора взеха участие в петдневните тестове на макадам в Сардиния. Солберг и Милс изпробваха качествата на новата Impreza WRC2007 през първите два дена, докато Аткинсън и Прево синхронизираха своите действия в останалите три.
Петер Солбер
„Рали „Аржентина“ ще бъде много интересна надпревара, благодарение на постоянно променящите се атмосферни условия и на суперспециалния етап в Буенос Айрес. Убеден съм, че шоуто, което ще направим на стадион „Ривър Плейт“, е от огромно значение за спорта, тъй като ще даде представа, макар и бегла, на местните жители за надпреварата в Кордоба. За много от тях това може да е първото рали състезание на живо. Трудно е да се правят прогнози, но се надявам да се справим успешно. Целият екип е мотивиран до краен предел и готов да се включи в битката за челото.“
Крис Аткинсън
„Рали „Аржентина“ остави смесени чувства у мен през изминалия сезон. Финиширах шести, но допуснах няколко грешки и изтървах възможността да спечеля повече точки. Забавлявах се във всички скоростни етапи. Те представляват комбинация от няколко типа трасета, като на моменти пилотът е длъжен да даде всичко от себе си, за да финишира успешно. През тази година ще разчитам на Стефан, който за първи път ще бъде мой навигатор в официално състезание. Очаквам с нетърпение началото на съвместната ни дейност. Целта ни е да намерим място в челната петица.“
Пол Хауърт, ръководител състезания в SWRT
„Рали „Аржентина“ е тежко състезание, което включва няколко много бързи скоростни етапи, предимно в събота. Трасетата са твърди, осеяни с камъни. Отсечките от първия ден са малко по-различни, настилката е предимно песъчлива, което означава, че изборът на гуми ще е от голямо значение. Вторият и третият етап в петък са много технични и предполагат множество интересни резултати. В събота, особено по време на десетата и единайсетата скоростна отсечка, е възможна появата на мъгли, което означава, че влажните участъци не са изключени. Друга характерна особеност за съботните етапи, южно разположени от Кордоба, е високата скорост, която предполагат. В неделя надпреварата ще прекара състезателите от Световния рали шампионат през уникални местности.
Основната ни цел отново ще бъде да извлечем максимума от потенциала на автомобила. Пилотите ни, особено Солберг, харесват състезанието, тъй като скоростите са изключително високи. В Португалия спечелихме второ място, но подаръкът, който получихме след наказанието на автомобилите на M-Sport, не ни удовлетворява. В Аржентина трябва да намерим отново място на подиума, но благодарение на отличното представяне по време на скоростните етапи.“
по материали на Subaru WRT