Марката KIA се преражда през 2021 г. с ново лого, нов дизайн и ново име на компанията
KIA днес обяви "амбициозна актуализация" на своята пътна карта Plan S, представена преди година. Както и тогава, марката обещава гама от седем електрически автомобила върху платформата E-GMP и четири EV версии на актуалните модели, но всички те ще узреят не до 2025 или 2027, а до 2026. Сега стратегията се основава на три стълба: ускоряване на прехода към електрически превозни средства (Advancing EV transition), укрепване на бизнеса за производство на специализирани превозни средства PBV (purpose-built vehicle) и разработване на мобилни услуги. (Hyundai поема по различен път със своята стратегия 2025.)
„Марката KIA се преражда през 2021 г. с ново лого, нов дизайн и ново име на компанията“, каза новият президент Хосун Сонна конференцията за Деня на инвеститорите (видео). Според него трансформацията на KIA започва с прехода от двигатели с вътрешно горене към електрификация.
Първият хечбек E-GMP под псевдонима Kia CV ще бъде пуснат в края на годината (премиерата ще се състои на 21 март) и ще получи автопилот HDA2 (Highway Driving Assist Level 2) . От 2023 г. електрическите автомобили ще получат системата HDP от трето ниво (Highway Driving Pilot).
Бизнесът PBV ще създаде първия модел през 2022 г., но до 2030 г. KIA има за цел да произведе милион специализирани електрически автомобила върху скейтборд платформата Canoo, за да стане световен лидер в производството на PBV.
Корейците разбират развитието на мобилните услуги като абонамент за KiaMobility (известен още като Kia Flex, Kia Subscription), споделяне на автомобили и лизинг. Глобалните продажби през 2021 г. трябва да достигнат 2 922 000 единици (+ 12,1%), приходите - да се увеличат до 65,6 трилиона воня (+ 10,8%), оперативната печалба - да нарасне до 3,5 трилиона вона (+70,1%).