Гран при промоутърите осъдиха действията на новите собственици на Формула 1
Договорите на пет от надпреварите в календара за предстоящия сезон изтичат в края на тази година. Великобритания, Италия, Испания, Германия и Мексико може да загубят домакинството си на Формула 1, което провокира организаторите да излязат с обща позиция спрямо ръководството на новите собственици на шампионата.
FOPA (Formula One Promoters’ Association) - структурата, която ще преследва интересите на организаторите, е заседавала в понеделник, за да формулира основните искания. Те са насочени главно към телевизионното излъчване и набиращия все по-голяма популярност модел за платени канали, както и към различните финансови условия за различните организатори.
„Не е в интерес на спорта феновете да остават без свободен достъп и излъчване (на състезанията)”, се казва в официалното изявление. „Няма яснота около новите инициативи във Формула 1 и отсъства ангажираност към промоутърите и начина, по който те организират състезанията. Новите състезания не трябва да бъдат включвани за сметка на съществуващи, въпреки че асоциацията е обнадеждена от алтернативния бизнес модел, предложен на потенциалните организатори.”
Последният акцент визира предстоящата сделка за Гран при на Маями. От Liberty Media са предложили на организатора вариант за сътрудничество, който разпределя разходите и приходите между двете страни. Традиционният модел за Формула 1, който властваше по време на Бърни Екълстоун, е промоутърите да плащат определена такса и впоследствие сами да търсят варианти за генериране на приходи.
Според Motorsport.com страните, които не участват във FOPA, са Русия, Япония, Бахрейн, Абу Даби и Китай.