Бившият световен шампион, който има три победи на рали „Монте Карло”, ще вземе участие в тазгодишното издание на надпреварата зад волана на подготвен от Grifone Peugeot 207 S2000.
Французинът стартира втори сезон в IRC сериите, след като миналата година участва в шампионата с ограничена програма - Португалия, Русия и Сан Ремо.„Ще се опитам да дам най-доброто от себе си, но нека бъдем реалисти, не съм от фаворитите”, коментира световният шампион за 1994 година. „Вече не се състезавам активно, а и съм на 50 години. На тази възраст мотивацията, както и желанието да поемаш рискове, се променят. Все още обичам да се състезавам, ето защо съм тук, прави ми удоволствие. Тренирам и се грижа за доброто си здраве, но това не може да се сравнява с подготовката, която получаваш, когато си неизменно в колата. Не е логично да съм на нивото на най-добрите момчета. Но това не значи, че няма да се опитам.”
Ориол ще бъде един от най-опитните пилоти по отсечките в Княжеството, тъй като има тринайсет участия на рали „Монте Карло”, от които три победи - 1990, 1992 и 1993 година.
„Познавам някои от етапите като например „Сен Жан ен Роайан”, но това беше отдавна и ми е трудно да си спомня добре всички детайли”, обяснява французинът. „Пътищата, които познавам най-добре, са на отсечките около Турини – прекрасни етапи, които са легендарни за моторния спорт. За мен най-важният фактор, ще бъде времето. Надявам се или да има много сняг, или да е абсолютно сухо, защото когато условията са променливи – сняг, вода, кал, карането става много трудно. Естествено тук идва и моментът с избора на гуми.”
Ориол не е тествал новия автомобил, който ще използва в Монте Карло, но се надява следващата седмица да има възможност да прекара един ден зад волана на машината в Италия. Негов навигатор отново ще бъде Дени Жироде.
„Мисля, че първият етап ще е от решаващо значение за мен. Ще натискам здраво, за да видя на какво ниво съм спрямо останалите. Да си призная, на този етап не знам как съм в сравнение с другите момчета. Ако тогава усетя, че не изоставам много, ще продължа да натискам. Ако се окаже, че съм много по-назад, просто ще върна газта и ще карам само за себе си. Каквото и да се случи, смятам да се забавлявам”, завършва шампионът за 1994 година.