Моделът, спряган за електрически еквивалент на Passat, идва на пазара през есента
След като на етапи разкриваше редица елементи от дизайна и техниката на новия си модел ID.7, марката от Волфсбург най-сетне го разкри напълно на автомобилното изложение в китайския град Шанхай.
Съчетанието от автономен пробег до 700 километра (според изискванията на WLTP), превъзходните характеристики на задвижването, просторният интериор и първокласните технологични решения превръщат ID.7 в удобен седан за пътуване на дълги разстояния и разкриват нов пазарен сегмент за моделната фамилия ID. Дългият почти пет метра нов модел предлага и подобрена, фокусирана върху потребителя концепция за управление на функциите, както и високо качество на изпълнението и външния вид. Премиерата на новия ID.7 на пазарите в Европа и Китай е планирано за тази година, а от 2024 година моделът ще се предлага и в Северна Америка.
ID.7 е първият модел на платформата MEB с високоефективно задвижване от изцяло ново поколение. Новият седан използва най-мощния и с най-висок въртящ момент електродвигател, прилаган в моделната фамилия Volkswagen ID. до момента. Силовият агрегат с вътрешнофирмено обозначение APP550 и максимална мощност 210 кВт (286 к.с.) ще се използва във всички варианти на новия ID.7 независимо от избрания размер на акумулаторната батерия. Той е разработен съвместно с Volkswagen Group Components в Касел и се произвежда в завода на компанията в германския град.
Новата система за електрическо задвижване е оптимизирана с особен фокус върху повишаването на енргийната ефективност и понижаването на разхода на електроенергия, като в зависимост от вида на акумулаторната батерия се предвижда постигането на автономен пробег (WLTP) до 700 километра и зареждане с мощност до около 200 кВт. По този начин ID.7 демонстрира своите изключителни възможности за преодоляване на дълги разстояния в услуга и удобство на частните клиенти и потребителите на фирмени автопаркове, които пътуват много.
Каросерията на ID.7 с дължина от почти пет метра е проектирана при стриктно спазване на аеродинамичните принципи и изискването за минимално въздушно съпротивление. Линията на покрива се спуска елегантно назад в стил спортно купе и в зависимост от нивото на оборудване на автомобила допринася за постигането на отличен аеродинамичен коефициент от около 0,23. Дългото междуосие и късите надвеси на каросерията на свой ред са важни предпоставки за постигането на изключително обширно вътрешно пространство и високо ниво на комфорт за всички пътници.