Subaru, Nissan и Mazda се присъединиха към японската инициатива D-Call Net
Subaru, Nissan и Mazda се присъединиха към японската инициатива за разширяване на автоматичната система за повикване на хеликоптери до мястото на тежък пътен инцидент - D-Call Net, разработена преди това от Toyota и Honda в сътрудничество с неправителствената организация HEM-Net (медицинска хеликоптерна мрежа), услуги за първа помощ HELPNET и Premier Aid, както и с Bosch. В рамките на проекта автомобилите, които са попаднали в произшествие, незабавно предават на комуникационния център редица параметри на аварията.
Изчисленията показват, че ако всички автомобили на японските пътища са оборудвани със системата D-Call Net, броят на убитите при инцидент годишно ще бъде с 282 души по-малко, отколкото без този комплекс.
Интересно е, че системата не просто записва факта на инцидента и го докладва на бюрото за помощ. Тя също така изчислява степента на увреждане по специален алгоритъм, създаден чрез анализиране на параметрите и последствията от 2,8 млн. инцидента в Япония. Разработване на системата започна през 2011 г., през 2015 г. бяха проведоха първите тестове, а през лятото на 2018 г. се проведоха първите национални тестове на комплекса.
Авторите на D-Call Net изчисляват, че средно системата съкращава времето между сериозна злополука и началото на медицинската помощ със 17 минути (от 38 на 21), което автоматично увеличава шансовете за оцеляване на жертвите.
Японската система като цяло прилича на много автоматични комплекси за помощ, които съществуват в света. Въпреки това D-Call Net се отличава с усъвършенстван алгоритъм на работа и първоначален фокус върху сътрудничеството с мрежата за въздушна линейка.
Понастоящем подробна информация за произшествията се съобщава на всички пожарни служби в Япония (има около 730), както и на 46 служби за помощ с летяща линейка и 54 болници в 37 префектури от 47. Що се отнася до автомобилните производители, например, един от инициаторите - Toyota, вече произведе 528 000 автомобила с интегрирано комуникационно устройство D-Call Net (това включва седем модела на Toyota и 13 на неговото дъщерна компания Lexus). Сега, като се има предвид Lexus, броят на марките, оборудвани с такива автомобили, достигна шест.